Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Dans och yoga, dagens träning.

Dansen var jätte kul. Verkligen MEN yoga alltså.. Det är inte min grej. Eller jo den kan nog blir det men det är ju sååååååå tråkigt. Jag är stel och kan inte övningarna och tycker bara man står i jobbiga obekväma ställningar, det enda som är bra är ju avslappningen.. Haha!

När jag kom var jag redan lite sen eller inte sen men min plan var att vara där myyycket tidigare. Jag ska byta om men har glömmt byxor.. Sååå jobbigt. Det värsta är att mitt kort av nån underlig anledning inte brukar funka där så jag springer ner, säger till hon i kassan hur det ligger till, hittar ett par byxor, hon drar kortet och.... DET FUNKAR!! Visst jag blev lite fattigare men det var det fan värt. Eftersom jag inte gillar att träna i långa byxor så kommer lilla syster få dem så nåt bar blev det ju av det hela men fan vad stressande.

Har funderat lite på vad jag ska sätta yogan på. Det var inte vanlig utan dynamisk yoga och jag svettades som en gris. När jag har dansat eller spunnit innan ett pump pass så ger jag det samma ap som ett högpuls pass för att jag förbränner så pass mycket. har en puls klocka så jag har verkligen koll på det. Men på Y hade jag inte det.. Hmmm jag sätter en 8 på den och 11 på dansen. Så får det bli.

Dagens matintag.. En allevo 3pp och en halv banan till frulle. Potatis och kött till lurre 9pp, ett gäng skumbananer. Har verkligen ingen aning om hur många.. Ett halvt pita med kött, avokado, sallad och vitlöks topping 11pp, 1 bit sushi 1pp, fil och flingor 5pp och som avslut ett glas rött..5pp. Jävlar vad mycket det var i det!! Man skulle kunna säga att jag sköljde ner yogan med vinet.. Hahaha!

Nu måste jag sova. Ska ju spinna och jobba imorgon. Mmmm vad sugen jag är. God natt världen, ses snart igen.

Älsklingen, denna är till dig..
Skrivet av Nike Girl 5 december 2009 klockan 01:24

God morgon världen..

Rövva gör ont efter gårdagen och lite på utsidan av låren. Men det är bra för då vet jag att jag har kämpat. Nu har jag satt i mig en allevo och en banan. Orkade inte går upp och kirra gröt. På vagnen blir det en protdrink oxå. Sen ska här dansas och sen även yogas. Tycker ju att det äääär så tråkigt men hoppas på att denna instruktören som är en favvo och väääldans inspirerande kan få upp mitt intresse. För jag vet ju att det är bra för kroppen att få varva ner och sträcka på sig.

Nu är det dax att klä på sig och välja kläder inför dagen.. Ska ju bara till sats och sen till jobbet och sen hem men det kan vara gött att få känna sig lite het några minuter av dagen iaf. Haha!

Hoppas alla har en bra fredag, stoooora bamsekramen från mig!

Skrivet av Nike Girl 4 december 2009 klockan 11:07

33 ap!

Japp det är vad jag har jobbat in idag. Och det känns. I hela kroppen. Kände av en gammal skada i ljumsken tidigare men det måste vara lite överansträngning bara. Inget som inte lite voltaren rår bot på.

Dagen pass var; spinning med Andreas, Core pulse och sen pump med Niklas. Fan vad trött jag var när pumpen började. Men tänkte bara att kan de i Biggest så kan jag!

Till middag fick jag slänga i mig 2 cheese burgare (16pp) för planen var att gå på Luftslottet. Och jag hann. Precis. Köpte med mig en liten popcorn, jag tror jag köpte en liten.. Och hade med mig vatten.

Seriöst vad de filmerna är bra. Tyvärr så var nog denna den som är sämst. De hade omarbetat så mycket detaljer att det blev störande. Sen så blev det inte bättre av att paret brevid mig skulle kommentera, den som satt bakom mig knuffade min stol nästan hela tiden och han som satt framför mig hade nåt Stevie Wonder ticks och vaggade huvet av och ann ja hela filmen igenom. Jag flyttade på mig och så var alla problem lösta. Eller han som vaggade huvet såg jag ju i ögonvrån i början innan jag kommit in i filmen ordentligt men sen så glömmde jag honom.

Hon, Noomi, fan vad stark hon är! Jag som knappt kan göra armhävningar på tårna blev jävligt imponerad när hon gör dem inte bara på tårna utan oxå böjer in ett ben mellan varje hävning. Riktigt motiverande.

Nu ska jag sova och vila kroppen inför morgondagens träning. Dans och yoga och sen jobb. Mmmm längtar verkligen. Haha! Nja inte riktigt nu men imorgon kanske.

Pöss och kram syns på sats!

Skrivet av Nike Girl 4 december 2009 klockan 00:46

Sooooool!!

När jag vaknade i morses så var det sol ute. Tänk vad det gör för humöret.. Vad glad man blir. Fastän det är 3 minus ute så gör det inte för det gråa och trista är borta.

Nåt som inte är lika kul är att det var kö till John Blund när jag skulle dit i natt. Hade svåååra problem med att somna. Gissar att det var fullt och vakterna körde en ut en in principen.. När jag väl kommit dit (somnat) så vaknar jag av att grannen möblerar om och draaar sina möbler i golvet så där högljutt och charmigt som man vill när klockan är 1 på natten. Han måste ha förväntat sig en tysk turistbuss till gäster för det var ju inte snabbt avhandlat. Vad tänker folk på när det håller på???

Vakande igen vid 7 och kirrade lite gröt (3pp) med keso äpple o päron (1pp) och en skivad banan. Visst då var det inte sol men SEN när jag vaknade igen och dagen hade kommit då jävlar var det sol! Såååå underbart.

Struntade i 12 träningen för att jag var sjukt sugen på att kolla på Hem till gården. Men icke. Det var bonde söker fru och det är ju inte ett favvo program så nu förbannar jag mig själv för att jag inte kollade tablån för nu zappar jag runt mellan skitprogrammen istället för att forma kroppen. Får ta igen det ikväll.

Kram så länge och pööööööööössssss!
Skrivet av Nike Girl 3 december 2009 klockan 13:03

Dagens pts..

Till frulle blev det en fralla (4pp) med skinka (0.5pp) ost (2pp). Sen spinning (+11), hem och äta mat, (11pp). Till mellanmål blev det vvs mint chok för 3pp och vv chirre 3pp. Middagen blev samma som lunchen dvs 11pp. Vart hamnar jag då? Jo på 34.5. Hmm och jag som skulle hamna på 29 idag.. Icke bra. Visst så har jag tjänat in 11 men ändå. Det är ju inte bra. Jaja ska väl kanske inte vara så hård mot mig. Det är ju ett steg i rätt riktning att jag ändå skriver och räknar. Då kan jag ju stoppa när det blir för mycket. Och nåt som jag är jäääävligt stålt över är att jag har en påse ostkrokar i garderoben (den ligger där för att jag inte ska se den) som jag inte ens rört. Gött va?

Nu ska jag tvaga gaddarna och förbereda mig för So you think you can dance. Kramen

Skrivet av Nike Girl 2 december 2009 klockan 21:45

Trött så trött..

Fattar inte riktigt men jag är så sjukt trött idag. Kan vara för att jag vaknar tidigt varje morgon av mig själv. Inte idag givetvis eftersom jag skulle upp och jobba tidigt men annars. Började kl 9, jaja jag vet att ni som börjar tidigt varje dag tycker detta är sovmorgon men jag som börjar 12.30 på vardagarna eller 11 på helgerna var detta JÄTTE tidigt.

Slutade visserligen 11.30 eftersom jag var tvungen att gå och spinna. (detta var egentligen en ledig dag för mig) Så, kl 12 var jag och Ems och spinnade, sen åkte jag hem, kirrade lite mat, åt och somnade. Och jag skulle kunna somna om nu. Fattar inte..

Tänkte ju att jag skulle pumpa och dansa ikväll men hoppar det för erfarenheten säger att träna med denna trötthet gör bara träningen tråkig och fruktansvärt jobbig. Jag vill ju att det ska vara kul. Visst ska det vara jobbigt oxå men på ett svettigt, roligt sätt som gör att man vill tillbaka imorgon. Så jag hoppar resten av dagens övningar och kommer tillbaka imorgon med ny energi och mera svett.

Jag har ju ändå jobbat in 11 ap.. GÖTT!

Nåt som är lite konstigt är att jag kollade på Biggest och ändå hade jag inget sug till träningen.. Det brukar ändå vara det som får iväg mig. Nu är jag lite sugen på Luftslottet som sprnängdes.. Skulle ju sett den i mån men Amanda som jag skulle gå med glömmde bort mig så det blev inget. Älskar ju bökerna och de två tidigare filmerna så jag vill ju sååååååå gärna se den..

Får se vad som händer. Och fötter. Hahahaha! Hatar de uttrycket. Kram så länge, L
Skrivet av Nike Girl 2 december 2009 klockan 17:21

Då var tisdagen avverkad.

Och hur har denna dagen varit då? Jo det ska jag berätta. Jag vaknade runt 6 och var klarvaken så det blev grötfrulle (3pp) och sen somna om. Vaknade, klädde på mig och cyklade iväg till gymmet. Där blev det 40 min på bandet och en 60 min spinning. Sen bar det av till jobbet och lurre. Den mustiga chiligrytan (11pp) var det som fyllde magen. Mmmmm...

Sen blev det fruktsallad med äpple och päronkeso (6pp), middag Vv frysrätt (9pp), lite pommes kanske... 6pp, en tryffel (1pp), 2 bitar sushi (2pp) och se Roggan (cykeln) hem.

Har tjänat in 3+3+8+11=25pp och ätit 38. Hmmm nej nu ljuger jag.. Åt ju lite fil och flingor till kvällsmål. 2+1. Japp 41. Fan vad jag har ätit idag. Får allt bli bättring på detta. Oj ett glas vin oxå..

Helvete. Det är tur att jag ska träna ganska mycket imorgon. Får se till att nollställa detta.

Men nu måste jag sova. Skriver nog mer när jag vaknar. Men med min tur så kommer jag ju inte att vakna tidigt eftersom jag faktiskt SKA upp tidigt.

Kramis Bananis, L

Skrivet av Nike Girl 2 december 2009 klockan 01:01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar