Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Den sista måndagen i Jan 2011..

Gårdagen var galet skön och det kommer upp bilder på det senare ikväll. Nu måste jag börja bege mig om jag ska hinna träna innan jobbet.. Kram kram

Skrivet av Nike Girl 31 januari 2011 klockan 10:55

Söndags morgon..

Solen skiner och utanför mitt fönster sitter det fåglar och kvittrar. Har en buske med bär på som de suttit och knaprat på nästan hela vintern men då inte kvittrat så mycket. Men både idag och igår kunde man höra dem. Det är nästan som att våren äntligen knackar på dörren..

Min kära syster ligger och sover så nu blir det snart en skön jogg i solen.. God morgon!!!

Skrivet av Nike Girl 30 januari 2011 klockan 10:25

Lördagen den 29e jan..

Då var ännu en lördag lagd till handlingarna. Och det var en skön sådan. Vi hade middag här hemma, jag Helena och Emma. Laxpytt med romsås stod det på menyn.

Lite mörk bild med gott var det. Till dessert bjöds det på fruktsallad med vitchoklad fondue. Mmmmmm..

Herrejävlar vad gott det var! Och det bästa är att eftersom man äter så mycket frukt så blir inte desserten så kaloririk för man orkar inte så mycket.

Det blev en vilodag för den här stackars kroppen. Och det var väldans skönt. Men imorgon kör vi igen. Då är det slut på latandet och på alla de onödiga ppsarna hoppas jag. Haha!

Nu kollar jag och lillasyster på "Flickan som lekte med elden" och jag kommer somna snart. Och klockan är inte ens 12. Men men så är det ibland..

Maten:

Fruktsallad m keso

Ca 10 ostkrokar

En Mc Feast

Laxpytt m romsås

Godis

Fruktsallad m chokladfondue

Popcorn

Ett glas vin

Träning:

Nada!

En skön och jävligt trevlig lördag! Nu sover vi lite så vi pallar morgondagen.. Natti

Skrivet av Nike Girl 29 januari 2011 klockan 23:58

Hmmm oj då..

Det var ju senast i torsdags jag skrev.. Kan vara så att det slunkit ner lite mer än tänkt och då är det lite jobbigt att redovisa det. I tor körde jag 2h löpning på bandet. Hade ju funderingar på att köra pump men det blev inte så. Vilket var tur. Kommer till det senare.

På jobbet blev det pannbiff med ris och sallad. Och så en liiiiten kaka och lite glass och hmm ja kommer väl inte riktigt ihåg allt men det var ju inte enligt min diet plan.

Fast egentligen så var det ju det. För jag vill ju äta enligt vv och det fanns ju utrymme till det i mina propoints. Det är väl mest för att jag har tänkt försöka hålla mig till sötsaker i helgerna, typ som idag men nu har jag ju ätit skit hela vecka, Jo jag vet vissa veckor blir så det är bara så trist när de kommer.. Det som är bra är ju att jag har tränat bra denna veckan och att jag inte äter en massa pommes och sånt på jobbet.

Igår sprang jag 30 min på bandet och körde ett pump pass. Och fan vad skönt det är att vara pigg i musklerna när man kör! Det var det jag ville säga iom att det inte blev nån styrka i tor. Gårdagens pass gick bra. Galet bra. Jag la på när vi körde bröst och i biceps låten klarade jag nästan alla reps. Det är ju den muskeln jag tycker är tråkigast att träna för jag känner inte att det händer nåt men nu så. Idag känner jag av ryggen och benen och lite i rumpan och magen. Det var ett GRYMT pass igår!

Idag är det en vilo dag.. Jag tänkte inte ta nån men vi var ute igår och visst jag drack inte så mycket och hade det funnits nåt kul pass typ vid fyra, fem så hade jag tatt det men nepp. Så kroppen får vila och återhämta sig. Både från alkohol och träning. Men imorgon kör vi igen. Egentligen vill jag ta ett spinn pass kl 10.30 men det får vi se.. Men combat klockan 16.00 är bokat och klart för systrarna Gaseb.

Igår så gjorde jag ett jävligt dumt misstag. Efter träningen åt jag bara en sallad. Inte alls bra. Eftersom träningsdosen legat högt denna veckan så vill ju min runda figur ha mer än en sketen sallad efter träningen vilket resulterade i att jag smååt verkligen heeeeeela dagen, Det var som att jag var gravid!

Turkisk peppar, en kula glass, en kula sobet, nötter, ja det som fanns i min väg. Sen drack vi vin.. Och då blev det lite chirre och på väg hem köpte jag mitt knark: OSTKROKAR. Satte i mig nästan hela påsen i natt, för att jag var hungrig för när jag väl åt blev det en barnhamburgare som jag kanppt orkade för att jag stoppat i min så mycket under kvällen. En jävligt ond cirkel blev det iaf.

Nu ligger jag och funderar på vad det ska bli för middag ikväll.. Nån som har nån idé?

Skrivet av Nike Girl 29 januari 2011 klockan 15:47

God torsdag..

Igår när jag kom hem så var jag lite nerslagen och eftersom jag inte kände för att gnälla loss här så fick skrivandet vänta lite.

Gårdagen bjöd på 2h jogg, uthållighet på bandet.Och ett skönt spinningpass som skule vara 55 min men blev lite längre. Haha!

Idag tänkte jag först ta ett pump pass men det blir nog bandet och gym tror jag.. Jag ska iaf bege mig snart.

Maten igår var lite av en katastrof...... Men Maxen slutade och då blev det lite extra kcal. Det blev ingen fylla iaf så jag kan ju träna bort lite av det idag och det är jag glad över.

Maten igår:

Gröt m keso

En macka m lite lätta

Pannbiff m ris och sallad och macka

Pizza bröd m skinka, ost, tomat och lök

Marängswiss, kexchoklad och 2 glas vin, nötter

Som jag sa, KATASTROF. Men men jag tog bara en ggn av swissen och så har jag ju tränat på bra redan denna veckan. Sen så är det just den tiden i månaden och har därför ett lite svagare försvar mot godsaker. jo jag glömde ju nästan, det låg kvar lite turkisk peppar som fröken snaskade i sig. Alla synder ska med. Haha!

Denna dagen började med gröt, utan keso för den är slut. Det var ingen hit kan jag säga. Blä!

Nepp nu är det dax, nu ska här svettas! Pussen

Skrivet av Nike Girl 27 januari 2011 klockan 09:32

En ganska bra onsdag..

Då har vi en hääärlig onsdag framför oss. Vaknade kl 6 och kollade Biggest och åt gröt. Sen gjode jag det bästa som finns.... Somnade om.

Nu har Ipoden ( om man skriver det på svenska borde det inte stavas med två D då? ipodden) Ja ja, iaf. Har laddat det med lite ny musik och snart bär det av till kompassen ooch en sväng om på bandet och sen svettas med Herr Edman. Har en häääärlig dag på jobbet att se fram emot, Maxens sista dag och sen ska typ alla dricka vin ikväll. Själv blir det sparsamt med det eftersom jag inte är helt hundra i huvet och jag vill kunna träna imorgon PLUS att det är fest på fredag. En kär vän blir vuxen, Berglund blir 25 och min syster kommer ner. Har faktiskt mina tvivel om jag kommer dricka så mycket den kvällen.. Det är så tråkigt att ligga trött och hängig efter lite eller hmmm läs mycket alkohol. Jag blir ju aldrig bakfull i den bemärkelsen att jag spyr eller mår illa. Ibland kan jag få lite ont i huvet men det är det värsta som händer.. Och så blir jag trött..

Men oj va tiden springer iväg när man har kul. Nu är det dax att packa väskan. Puss och kram och glöm inte att säga till er hur bra ni är!!

Skrivet av Nike Girl 26 januari 2011 klockan 08:54

Tisdag kväll..

Vilken låååång dag detta blev. Men ändå en skön och välbehövlig. Det var skönt att prata med nån som var så förstående om det som hänt. Som verkligen inte dömde mig.. Det kan vara så att det är jag som är hårdast mot mig men jag skäms. Jag tycker detta är såååå pinsamt att jag inte vill träffa typ nån. Jag gör det för att jag måste. För att jag inte kommer undan men hade jag fått välja hade jag bara tränat och varit hemma och inte visat mig. Inte träffat nån jag känner..

Det känns lättare och bättre just nu men det är ju en dag omorgon oxå..

Vad har fröken hittat på idag då? Jo först så träffade jag Maxen och vi åkte till min kollega Oraja. Hon har fått en dotter som blivit sååååå stor sen jag såg henne senast. Sen bar det av till gymmet där min bästa Andréas hade en team klass med Cie, shlager vs rock. Det var galet kul. Och jobbigt. Vet ni hur jobbigt det är att sjunga medans man spinnar??? Sen bar det av till kompassen och en energy klass och en yoga klass.

Som sagt en lång och väl utförd dag.

Maten:

Gröt m linfrö och keso 5

Bulle 6

Nötter 8

Kyckling m rotmos och sallad 3+1

Choklad 10

Tortellini 6

Reztart 3

= 32pp

Träning:

30 min jogg

55 min spinning

55 min Sats energy

55 min yoga

= 31!!!!

Wiiiiiiiii!

Jo jag är ganska nöjd över dagen övningar oxå. Imorgon är det jogg och spinning och på torsdag fettförbränneri och styrka. Som det ser ut nu.. Kram och god natt!

Skrivet av Nike Girl 26 januari 2011 klockan 00:09

Tisdags morgon..

God morgon.

Igår var det verkligen hur skönt som helst att vara ensam med mina tankar. Jag behövde inte låtsas vara glad. Jag kunde bara vara jag.

Men eftersom jag hade svårt att sova så vaknade jag vid 5.30 så det fick bli ett spinn pass 6.45, sen lite löpning och när klockan var 9 på morgonen hade jag tränat 2h. Hur skönt som helst. Åkte hem och kirrade frulle och somnade.

Sen hade jag ett litet Biggest maraton. Min favvo höll på att åka ut men fick som tur var vara kvar. Phuuuu!

16.20 stod jag på bandet igen och 17.00 satt jag på spinningcykeln. 18.00 dansade jag street och 19.30 körde jag ett combat pass. Gårdagens träning var lite överdriven men både kul och behövlig.

Maten:

Proteindrink 3

Gröt m keso 5

Couscous sallad m keso och tomatsås, vindruvor 6

Proteindrink 3

Tortellini m kyckling, keso, tomatsås 6+3+2= 11

Nötter, 2 bitar choklad ingefära citron.. Mmmm 10

= 38

Träningen:

45 min spinnin+1.15 löpning= 22

Spinning, dance, combat= 33

= 55 Bp

Nu måste jag springa. Ska träffa en polare och vi ska iväg.. Ha en bra dag. Många stooora och varma kramar, L

Skrivet av Nike Girl 25 januari 2011 klockan 08:47

Måndag det känns som natt..

Jag är sååå galet trött att jag skriver imorgon. Gissar att allt drama har satt sig och att psyket har tröttats ut rejält. MEN måste skryta om mina 5.5h träning idag.

God natt...

Skrivet av Nike Girl 24 januari 2011 klockan 23:27

Måndag!

Dagen började med spinning och när klockan var 9 hade jag spinnat 45 min och sprungit på löpbandet 1h och 15 min. Det är ganska bra tycker jag. När jag kom hem blev det gröt med keso och lite sova. Och kolla på biggest loser. Ni kommer älska den nya säsongen som går i Usa nu.

Nu är jag hungrig som en gris och funderar lite på vad lunchen ska bli.. Jag har ju ändå 3h träning till att se fram emot ikväll. Haha!

Vi hörs senare, L

Skrivet av Nike Girl 24 januari 2011 klockan 12:46

Det ljusnar..

Idag hade jag några tappra riddare med mig i köket. Och så Robin i servisen. Fast det som gjorde dagen var ändå "Pants on the ground"

Det mannen, den låten har fått mig att mer och mer glömma att jag är ledsen och jag har faktiskt skrattat. Riktigt mycket idag. Det är skönt att skratta när man är nere. När man inte ser ljuset.

Nåt annat som hände idag var ett ett snask, eller hmm ja ligg kom in på jobbet. Med sin fru! Jag visste inte ens att han var gift. Jag trodde helt klart att han var singel eftersom han en ggn frågade om jag hade kunnat tänka mig att dejta honom.. Det roliga är att 2 av de i servisen vet vem det var för att han hade så bråttom genom matsalen. Hahahaha! Stackars frugan..Han ville ju verkligen bara undvika mig. Jo och hur vet jag att det är hans fru?? Jo för att en av de jag jobbar med dejtade hans dotter när de gick i högstadiet.

Världen är liten..

Det blev en vilodag i dag. Tänkte gå till jobbet men började tänka för mycket så det fick bli bussen tillsist.

Maten eller hmmm pp intaget var inte alls bra så jag tänker faktiskt inte redovisa dem.. Choklad och turkisk peppar och 2 glas vin är det som blev lite mycket. Men nu när jag tänker till så är det ju inte alls så farligt. Imorgon ska jag kolla hur många pp jag tjänade in på träning i veckan.. Och om de är nåt jag kan slå denna. Haha!

Som ni märker så är jag lättare i sinnet och det är verkligen jätte skönt. Verkligheten slår till ibland och jag blir allvarlig och ledsen men nu så tänker jag försöka somna innan jag börjar gråta, det är så trist att gråta sig till sömns.. Och imorgon börjar en ny tränings vecka. Kram och god natt with youre pants on the ground!

Skrivet av Nike Girl 24 januari 2011 klockan 00:46

Då tar vi tag i denna söndagen..

God morgon.. Idag är det söndag och eftersom alla jag skulle träna med idag bangade, skulle spinna 10.30, så jag tar en sväng om på bandet när jag är klar här.

Maten igår.. Hmmm det började bra och sen gick det mindre bra. Men va fan jag har tränat mycket i veckan och mår ju som sagt inte så bra. Sen så brukar det vara så att när jag väl skriver ner maten så är det inte så farligt som jag tror.

Igår så började jag med gröt och spinning. Sen kom jag till jobbet och då blev det en dumle eller två, turkisk peppar, hann inte äta ordentlig lunch så det fick bli fruktsallad och keso, runt kvällskvisten lite kycklingcurry med ris och till middag, hör och häpna, försökte jag äta en pizza. Det blev väl en 3 slize och sen orkade jag inte mer. JO en halv kula glass slank ner oxå,

Som jag sa, det var verkligen inte alls så farligt som jag trodde. Nu måste jag pigga upp mig och åka och träna. Hade behövt en vilodag idag men jag måste rensa tankarna och det gör jag bäst när jag svettas.

Jag längtar efter Johan så jag nästan går sönder. Men jag tror att han kommer om 2 veckor. Min söta, vackra prins..

Vi hörs imorgon, L

Skrivet av Nike Girl 23 januari 2011 klockan 11:32

Mörka, deppiga tankar..

Jorå.. Dagen har äntligen tagit slut och nu ska jag snart sova. Det blev ett spinningpass idag innan jobbet och det blir ett imorgon oxå. Tänkte egentligen ha en vilodag imorgon men är så ofocuserad att det är bättre att träna och ha hjärnan på nåt än att ligga och älta. Min sötaste Mattias alias Matilda öppnar för mig imorgon så jag kan träna.

Det är jobbigt nu. Psykiskt. Så fort jag är ensam så gråter jag. Så fort jag tänker till så vill jag gråta. Jag längtar efter mamma men kommer ha såååå svårt att se henne i ögonen efter detta. Jag vill helst inte träffa nån, för om nån tror att jag är den.. Jag skäms. Jag skäms för..

Det är så många kråkor som flyger över huvet på mig nu. Och det är ju så att man är bäst att hitta fel och brister på sig själv. Och man är väääärlds bäst på att låta ett liiiitet frö få fäste och bli sant. Mitt frö är varför jag är ensam. Och mina kråkor har gett mig så många bra och sanna svar. Det låter helt galet men det får det, det är min blogg och mina tankar och jag mår fan skit!!

Jag har fått mina vänner att må dåligt, så dåligt att ingen vågar säga nåt.. Inte en enda.. Av så många.. Trodde jag.. Mobbing kallas det.

När jag var liten var jag stor som ett hus, fet som en gris, eller val eller.. Jag var mobbad. Min far söp. Mina tänder stod 90 grader rakt ut. Jag var mobbad. Jag hatar fortfarande Nail och hans syster för hur de fick mig att må. För hur det knöt sig i magen när de var i närheten. De fick mig att känna mig värdelös. Jag var fet. Jag var i vägen. Mina kinder var stora som en hamsters. Mina tänder såg ut som på en hare. Jag ville gå omvägar för att slippa stöta på dem. Men de fanns fler. Såg man ut som mig kom man inte undan.

Och nu är jag en av dem. Jag har blivit det jag hatar mest i hela världen och jag skäms mer nu än jag någonsig gjort.

Jag har gråtit mig till sömns tre nätter i rad nu. Och gråter när jag vaknar. Det är dax att inta fosterställningen.. Snart är det äntligen träning. Det är då jag mår bäst. Det är då hjärnan slappnar av..

Idag skrev jag till Andréas att jag behövde honom. Att jag behövde en kram och istället för att skicka ett mess med en massa kramar kom han förbi jobbet och gav mig en på riktigt. Vad jag bara ville gråta då. Men kan inte bryta ihop än. Har en dag kvar..

Bit ihop, kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 23 januari 2011 klockan 02:53

När själen är tung och man är ledsen i ögat är det tur att Peter LeMarc finns..

SÅ var äntligen denna dagen över. Ohhhh vad jag längtar till måndag då jag får vara ledig och kunna tänka igenom saker. Sortera och få ordning på allt som flyger omkring.

Det bästa idag var träningen. 90 min löpning på bandet och 55 min pump. Sen traskade jag iväg till jobbet och försökte att inte höras eller synas alltför mycket. Nu tänkte jag sova lite eller försöka. Så fort jag är ensam gråter jag. Så fort jag hinner tänka till gråter jag. Och jag gissar att så fort jag släckt lampan så kommer jag gråta igen. Jag mår piss, skit och helvete och den enda ggn jag faktiskt mår bra är när jag tränar.

Maten:

Gröt m linfrö, bär och keso

Potatis, biffgryta, sallad, 2 mackor m lätta

Nötter, en pralin, en proteindrink, lite tårta

Couscous sallad m lövbiff och yogurt dress

Träning:

90 min löpning

55 min pump

Jag känner verkligen inte alls för att räkna ut nåt ikväll.. Gör detta imorgon. Då kommer gårdagens pp upp oxå. Jo, så kan jag berätta att jag gått ner ca 3 kg sen jag började.

Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 21 januari 2011 klockan 23:45

Fredag morgon..

Igår var en jobbig dag. Psykiskt. Jag har ett inlägg som ligger och väntar men jag vet inte om jag kan/vill lägga ut det. Jag mår skit. Det enda bra med gårdagen var de 2h jag spenderade på bandet. Verkligen.

Idag har jag 2 saker att se fram emot. Träning och att min vän Johan jobbar med oss idag. Sen är det inte så mycket mer som är bra denna fredag, 21 jan.

Jag vill bara gråta. Hela tiden. Och jag vet inte vad som är värst. Att människor uppfattar mig som elak och att jag får dem må dåligt eller att just de har sutit med mig och haft kul, tatt ett glas men aldrig sagt nåt om att något är fel..

Jag vill bara gömma mig. Jag skäms över mig. Över den jag är. Över den personen människor uppfattar mig som. Över hur jag får folk att må.

Och jag mår ännu sämre över att jag trodde att de var mina vänner...

Skrivet av Nike Girl 21 januari 2011 klockan 06:48

Ok då försöker vi igen..

Nu har jag försökt lägga in detta i en timme. Hoppas på att det funkar nu.. Hmmm får nog hålla tummarna ordentligt..

Så var denna onsdagen slut och den har varit asnajs! Känns nästan som att det har varit en vilodag bara för att jag inte tränade på kvällen. Dagen började som vanligt med gröt, sen somnade jag som en sten.. Kämpade mig upp och åkte till träningen. Där blev det ett göttigt intervallpass på bandet, 30 min. Sen 55 skööööna min på spinningcykeln med bästa Andréas.

Efter detta så åkte jag hem till Emma och åt lunch, tog en promenad på ca 2 timmar och sen blev det middag och tv och apelsin och vips så var klockan 23. Haha!

Maten:

Gröt med keso och linfrö 5

Allevo 3

Couscous sallad med kotlett, bönor och sås 3+3+3= 9

Ris med kyckling och currysås och grönsaker 4+3+3= 10

Vin 5

Apelsin och te

=32

Träning:

Intervall träning 6

Spinning 11

Promenad ca 8

= 25

Så trotts att jag inte spenderade 100 timmar på gymmet idag så hamnade jag skapligt bra. Hmmm eller ja, jävligt bra!

Nu är det natten och vila måste man ha så god natt så läses vi imorgon! Kramen

Skrivet av Nike Girl 20 januari 2011 klockan 00:49

Men vad är problemet??

Jag har försökt posta ett inlägg men metrobloggen säger bara att jag redan lagt in det. Orka!!

Skrivet av Nike Girl 20 januari 2011 klockan 00:46

Då var tisdagen över..

Idag fick jag träffa älsklingarna Bea och David. Där tog jag ett glas vin, verkligen bara ett glas. Efter min mastodont träning så kände jag inte att jag ville bli full och förstöra det jag jobbat och svettats så för.

Träningen idag var huuuur kul som helst. Igår var det oxå galet kul att träna. Kankse för att jag känner och ser skillnaden i kroppen. Jag är tillbaka där jag var när jag slutade röka och började gå upp.

Maten:

Gröt med linfrö och keso 3+2

Fruktsallad med keso 2

Proteindrink 3

Ett glas rött m nötter 5+???

En allevo 3

Couscous sallad med kyckling och keso 3+2+2

Det som var dagens igår när jag skrev blir gårdagens då detta inläg kommer ons kväll..

Träningen:

45 min jogg/intervall 9

55 min spinning 11

55 min pump 4

55 min streetdance 4

Så gårdagens mat blev ca 25 plus nötter och gårdagens träning hamnade på lätta (hahahaha) 28. Gött!!

Skrivet av Nike Girl 19 januari 2011 klockan 23:41

Då var det tisdag.

Dagen började med att grannens kids springer ner för trapporna och hade jag inte satt klockan hade jag som vanligt vaknat av dem mellan 7.30-7.45. Men frukost klockan var satt och gröten åkte in i micron. Sen somnade jag om. Haha!

Vaknade och det var nästan dax för lunch så jag hackade grönsaker och kirrade couscous ( ja jag vet, det börjar bli lite tråkigt men jag älskar det). Sen har jag hör och häpna ätit mellanmål! Det verkar kunna bli en bra mat dag.

Sen så låg jag och tänkte på hur gött det skulle vara med lite karra men att fan det är tis, lite längre får jag ju hålla mig men sen så tänkte jag 3 steg längre. Jag ville ju köra på med vv för att det inte är så strikt att man ska hålla sig till helgen utan att är jag sugen så får jag ju om det finns utrymme i mina pp, äta godis när jag vill. Och det gör det ju. Och kommer att finnas ännu mer utrymme.

Det bästa är att bara tanken på att jag får gjorde suget mindre. Konstigt hur hjärnan fungerar.. Så kanske blir det en bit lakrits ikväll. Mmmm älskar lakrits..

Maten so far:

Gröt med linfrö och keso 3+2= 5

Couscous sallad med keso och kyckling 3+2+2= 7

Fruktsallad på melon och vindruvor och keso 2

Så än så länge 14 pp..

Skrivet av Nike Girl 18 januari 2011 klockan 14:47

Måndag kväll..

Ok träningen idag blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig men men, istället för combat blev det en timme på bandet. Så 55 min spinning, 55 häääärliga min street dance och 60 min svettning på bandet. Jag är nöjd över kcal förbrukningen eller kanske ska säga pp förbrukningen..

Maten:

Ägg och kaviar 2+2

Gröt m keso 3+2

Couscous med väldans lite kyckling 2+1

Ratattouille m kebabkyckling och nötter 4+6

Men seriöst. Vad lite jag fått i mig idag. Men faktiskt så sov jag väldans länge idag, det brukar jag inte göra. Jag vaknade och åt ett ägg med kaviar och lite kaffe och sen somnade jag om och sov fram till två. Vilket gör att halva dagen försvunnit. Så jag imorgon, när jag är mer utvilad så hoppas jag på att vakna tidigt och få i mig min frulle ordentligt och träna på morgonen och sånt. Men vi får se. Dagens pp landade på ynka 22...

Kram och god natt och over and out!

Skrivet av Nike Girl 17 januari 2011 klockan 23:11

Måndag!!!

Jag älskar måndagar. En vän skrev det idag på facebook och det gör ta mig fan jag oxå. Älskar måndagar.

I lördags skulle jag ju skriva var tanken men när jag kom hem somnade jag och hör och häpna, drömmde att jag skrev så när jag vaknade var jag heeeelt övertygad om att min rappport var inskriven och klar. Kollade nu och så var inte alls fallet. Haha!

Så här kommer lördagen, det jag kommer ihåg..

Lördag:

Macka med ost och marmelad

Knäcke med ägg och kaviar

Kaffe

Försök till lunch, biffstroganoff

Vitlöks bröd

2 kulor glass

Lite onyttigheter från kafféet

Vin och nötter

Träning; 55 min spinning

Söndag:

Gröt med fil

Pasta och köttfärsås

Chokladfudgetårta

Fil med flingor

Dumle

2 glas vin

Chips

Nötter

Träning: VILA!!!

Jag tror det är allt.. Det ser väldans lite ut mot vad det känns men har en känsla av att det får plats inom mina pp eftersom jag var bra på att träna förra veckan. Denna veckan börjar bra.

Ska plocka undan lite nu och sen väntar en spinningklass, en streetdance klass och en combat klass. Som det ser ut nu, i skrivandets stund..

Måndagens mat:

Ett ägg med kaviar

Liiite couscous sallad med en toutch av kyckling

Gröt med ananaskeso

Jag räknar ut pp sen när jag kommer hem. Kram och puss, L

Skrivet av Nike Girl 17 januari 2011 klockan 15:08

Då var fredagen över..

Trött, tröttare, tröttast.. Lite så kan man beskriva mig idag. Men det har ändå varit en bra dag. Den började 7.30 med gröt. Sen softade jag lite och runt 10 var jag på Valhalla och svettades på bandet. Ca 90 min jogg/ intervaller blev det och sen ett fruktansvärt jobbigt pumppass. Mina muskler var så trötta och så utslita och orkade fan inte mycket alls. Det var en så konstig känsla och känna att kroppen verkigen inte pallade. Att ingen hjärnstyrka i världen kunde förmå mig att klara passet så som jag brukar. Efter var jag trött och la mig i bastun (jag hatar bastu) i ca 10 min och tog en liten power nap. Men det var skönt och jag blev lite piggare.

Maten:

Gröt med linfrö och keso

Macka med lätta och en skiva korv, protein drink

2 potatis, grillad kalkon, sallad, keso

Nötter

Kladdkaka

5 Dumle

Räk och äggsallad m liiite bröd och ceasardressing

Fil m vindruvor, banan och cornflakes

Ett glas vitt vin, nötter

Träning:

Ca 90 min jogg/intervaller

55 min pump

Idag orkar jag inte räkna ut vad jag stoppat i mig. Måste sova nu. Har en träningsdag kvar denna vecka. Har lite ångest för det eftersom jag kännde så väl i mina arbetskläder att jag blivit mindre och på måndag blir det nog en vägning.. Det är lite farligt för mig att göra det eftersom om jag inte får de resultaten jag vill så tränar jag ännu mer och äter mindre. Så nu tänker jag iaf i helgen njuta av att mina kockbyxor sitter bättre, lösare och att mina tränigs linnen känns annorlunda.

Hörs imorgon. Och då får man äta lördagsgodis!!!! Wiiiiiiiiiii! Kram kram L

Skrivet av Nike Girl 15 januari 2011 klockan 01:19

Då var det natten..

Det är kväll/ natt och jag ät trött och utpumpad. Träningen idag blev 60 min intervall på bandet, 55 min spinning med bästaste Andréas och sen 55 min combat med bästaste Cie. Mina händer gör ont efter gårdagen och min kropp är trött men när den inte gör som jag vill så blir det så här. På söndag får vi vila. Hoppas jag..

Imorgon tänkte jag ta ett spinn pass 6.45 men är på 8e reserv. Vet inte om jag ska skippa det. Pallar inte åka dit så tidigt och sen inte få vara med. Jag ska ju ändå köra pump 11.30.. Och sen jobba... Hmm jo som jag sagt tidigare, borde kanske försöka skaffa mig ett liv. Haha! Men nu blir jag iaf fit tills jag får träffa Johan igen. De aset drog till Thai idag.

Maten..

Gröt m linfrö och keso 4

Couscous sallad med keso och grape 5

2 protein shakes en mellan tränings passen och en efter 6

En banan

Couscous sallad med en massa kyckling och julmust light 3+4= 7

Och ev vindrucor och keso ( om jag kan hålla mig vaken)

Jag kommer inte ihåg om jag kan äta hur mycket kyckling som helst men jag hoppas på det bästa och sätter en 4a på det. Så dagens pp hamnar typ.. På ynka 22 pp. Verkligen inte bra. Men men. Som jag skrev innan så är det ju bra att jag räknar så jag ser att jag behöver äta mer. Eller hur? Och det roliga är att jag inte varit hungrig idag. Jo självklart efter träningen men inte annars.

Ville bara påminna mig lite om hur långt jag kommit och vad det är jag jobbar för. Så att jag inte bara kör på och tappar focus.. Och så måste jag ju säga detta om all couscous sallad. Haha! Fick ju cravings som fan efter det och så gjorde jag en laddning hemma som jag ätit av. Nu är det knappt en portion kvar så gör jag inte mer på jobbet så är det färdigätet. Men faaaaan vad gott det är!!!

Puss och kram och jätte god natt....

Skrivet av Nike Girl 13 januari 2011 klockan 22:56

Lite kul..

Jag ställde mig på våget på gymmet igår..

Hahahahahaha!

Skrivet av Nike Girl 13 januari 2011 klockan 14:17

Hej solen!!!!

Det är torsdag och solen tittar fram idag. Trevligt att veta att den inte försvunnit för evigt. Jag tänkte bege mig på att försöka räkna ut mina pp de senaste 3 dagarna. Vi börjar med måndag.

Måndag:

Kycklingfilé m pasta och sallad och keso 3+3+4=8

Fruktsallad m keso 1

Couscous sallad med kycklingfilé och yogurt 3+3+2=8

1 Rib.. Har ingen aning..

Träning: 90 min intervallträning

Eftersom jag inte har mina vv papper här så vet jag inte var motionen blir. Men men det kan ju inte vara någon fara. Måndagen landade på 17 pp plus ribbet. Hmm lite för lite..

Tisdag:

Gröt med linfrön och kanel och keso 3+1=4

Mellanmål: 2 frukostknäcke med lätta 2+1=3

Couscous sallad med kyckling, keso, yogurt 3+3+2+1=9

Proteindrink mellan träningspassen 3

Samma till middag som till lunch= 9

Träning: 45 min löpning, intervaller, 55 min aerobic dance, 55 min sats energy och 55 min yoga

Så den dagens pp landar på 28. Inte bra det heller.. Ganska bra att jag tog mig i kragen och kollar upp vad jag sätter i mig. Måste nog få i mig betydligt mer..

Onsdag:

Gröt med linfrö och keso 4

10 bitar sushi ca 15

3 Frukostknäcke med lätta 3+1=4

Couscous sallad m kyckling, keso,tatziki 9

Kvällsmål: Melon, bär och keso 2

Träning: 75 min på bandet, 55 min spinning, 55 min box

Gårdagens intag ser väldans mycket bättre ut. Jag har räknat sushi som 1 pp/ bit och sen lagt på 5. Gårdagen landade på 34 pp.

Idag, torsdag:

Gröt med linfrö och keso 4

Couscous sallad med keso, grape m sötningsmedel 3+2= 5

Träningen hoppas jag blir: 60 min på bandet, 55 min spinning, 55 min combat

Ja jag borde kanske skaffa mig ett liv förutom träning, mat och jobb men ska jag få min drömkropp så får man jobba. Det kommer ju inte av sig själv..

Men det som är bra och som jag verkligen fick ut av detta är att jag måste äta lite mer. Det är bra att jag varit duktig med frullen. Hoppas det håller i sig. Nu ska jag kolla på Biggest. Hörs senare. kram L

Skrivet av Nike Girl 13 januari 2011 klockan 13:59

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar