Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Jätte mycket god natt..

Jag orkar verkligen inte skriva idag men om några timmar när det är spinning på G då så. God natt och sov sött, L

Skrivet av Nike Girl 10 juli 2010 klockan 01:04

Dagens mat..

Hmm ja så var det ju så att man ska försöka äta var 4e timme.. Men det ville inte våra gäster. När jag trodde att det skulle vara lite lugnt så jag kunde äta så bara välde det in människor och min goda, goda lax som var heeeelt perfekt fick ligga och bli torr och kall.. Den åkte ner men det tog 3 timmar. När jag sen slutade så fick jag äta en till sallad för hungern var ooooooliiiiiidlig. Och avgrunden djup.

Men jag var ute och joggade 1h och 23 min, sen åt jag ett äpple a 60 kcal. Åkte till gymmet och styrketränade i 45 min. Till jobbet och jobba lite sen lunch som blev kycklingfilé med kokt broccilo, blomkål, morot, färska coctail tomater och röda bönor a ca 336 kcal.

Middagen som åkte ner på 3h blev: lax med romansallad och tomater och lite olivolja och lime på ca.. 335.5 kcal.

Den ännu senare middagen bjöd på kyckling, (igen), roman, tomater, 7 oliver, rödlök.. 275.5 kcal..

Hmmm jag ser ju nu att jah ligger lite under.. Men det gör inget för jag håller ju precis på att lära mig detta. Slut notan blev 1147.5. och då räknade jag med protdrinken imorses oxå och i skrivandets stund kommer jag på att jag glömde de 60 kcal äpplet gav.

Nu är det verkligen sova dax. Kram coh puss, L

Skrivet av Nike Girl 9 juli 2010 klockan 01:25

God morgon..

200 kcal är intagna och nu väntar uttaget på en ca 1300. Iaf på joggen..

Skrivet av Nike Girl 8 juli 2010 klockan 08:55

Losing it with Jill!

Det ska jag göra. Mitt egna Jill race. Eller biggest race om man nu så vill. Och jag börjar imorgon. Hoppas bara jag kan hålla mig från krogen på lördag då typ alla ska ut..

Eftersom jag inte blir bakfull så blir jag ju inte avskräckt tyvärr. Eller så får jag dricka vatten hela kvällen. Fast det bästa hade varit att inte gå ut utan att kanske ha ett litet hemma spa. Jag och katten. Kommer försöka ligga på en 1300 kcal tror jag om jag tänker rätt och så kommer jag försöka använda recepten i från boken.

Ska bli bättre på att skriva och lägga ut bilder och sånt. Men dagen blrjar med en jogg, frulle, styrka och simning. Förutsatt att inte migränen som sitter i min högra tinning blir värre under natten.

Är det nån som vill att jag lägger ut recept på det jag äter så säg till men jag kommer nog inte göra det självmant. Om det inte är nåt som är sjukt gott som ni bara måste pröva.

Weeeeeiiiiii vad spännande detta är! Kram alla och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 7 juli 2010 klockan 23:17

Lite dåligt samvete..

Har jag för att jag inte skrivit.. Men nu har jag den bästaste ursäkten ever. Och den ondaste. Har haft sjukt ont i magen i 3 dagar. Spinnade i lördags och det var väl efter det de började. Magen står rätt ut så att det ser ut som att jag är i 7e månaden. Jag har fått använda större byxor på jobbet och större kockrock. Om jag bär nåt får det inte luta på magen för då dör jag av smärta. Natten till idag hade jag sån feberfrossa att jag drömmde konstigt. Min älskling Tomas försökta skicka hem mig men eftersom jag var övertygad om att jag bara hade magkatarr så ville jag inte.

Nu har jag tänkt till lite.. Undrar om man kan bli så här om man överdoserar bönor.. Jag är ju inte van vid att äta så mycket av den och på två dagar har jag satt i mig 2 små burkar. Min Max tror det kan vara stress och att jag sover för lite. Sen kom en tredje in och är heeelt hundra på att det är nåt i kosten det är knas med. Typ laktos eller gluten. Jag tror nog mest på börnorna och sömnen för är det laktosen som spökar igen blir jag lite för ledsen.

Så det är anledningen till att jag inte skrivit nåt. Min onda, jätte onda mage, jätte stora mage.

Alla mina kg som jag jobbat bort har kommit tillbaka. Och ja jag ser verkligen sjukt gravid ut..

Hur har ni det själva??

Skrivet av Nike Girl 5 juli 2010 klockan 23:41

Fredag natt..

Då ligger jag i sänge och ska sova.. Har kommit till det spännande avsnittet i boken där man får reda på hur man sätter ihop allt och går ner i vikt. Hon har tre regler.

1. Frukost är ett måste

2. Äta var 4de timme

3. Inte äta sitt sista mål efter kl 21. Och då ska det helst inte vara några carbs i det.

Det låter inte så farligt. Än.. Haha! Det kommer mera... Lalalalalaallaaa..

Men for now, good night, don't let the bedbug's bite..

Skrivet av Nike Girl 3 juli 2010 klockan 01:03

En skön solig torsdag är snart över..

Dagen började med 2h jogg och sen en skön stund i solen. Mmmm så gött det är att bara ligga och inte göra nåt. Bara ligga och låta solens strålar värma och färga kroppen. Tänkte ju läsa lite men struntade i det och bara slapnade av istället. Sen blev det lunch och den skulle blivit sååååå jäkla god men min frysta mat blev förstörd, glaset sprack och det blev 4 dl yogurt istället. Inte optimalt med tanke på att jag spinnade ikväll men det var gott.

Som sagt, jag drog iväg och spinnade och sen blev det 30 min i gymmet som definitivt kommer kännas i rövva och ben imorgon. Maten efter det blev bättre.. Jag wokade röd paprika, squash, rödlök, vitlök, morot, champ, röda bönor, lax och fetaost 10% och den på så att den bara blev lite ljummen, coctail tomater.. mmmmmm så gott!

I boken jag läser så är det så skukt mycket info om hur man ska äta och vad och hur mycket att jag måste lära mig att sortera allt. Mycket som står är sånt man ska få i sig varje dag men det känns som att det är så mycket att ska jag få i mig allt får jag inte göra annat än att äta. Hela dagen.

Visst jag fattar att man måste hitta en balans och innan jag har klurat ut den så tänker jag inte skriva så mycket om det här. Bara för att jag inte vill lura i er en massa som inte stämmer. Men det verkar som att det är vääääldans mycket frukt och grön som gäller och väldans lite kolisar, då menar jag pasta, potatis, ris. Bara fullkorns bröd om man ska äta det.

Nu tänkte jag snart sova.. Imorgon vankas jogg, pump och jobb. Kram på alla små hjärtan, L

Skrivet av Nike Girl 1 juli 2010 klockan 22:34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar