Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Måndag blir lördag..

Det är måndag och när man går in på bloggen möts man av att de ska lägga ner. Den 25e april. Lite lustigt eftersom jag funderat lite på vad och hur jag ska göra med bloggen. Jag startade den ju för att jag ville gå ner och som läget är nu så blir jag mindre men inte lättare. Jag tränar och jag äter men det händer inte så mycket på vågen. Eller hmm ja, det går upp och ner men inte till mindre än 72..

Det jag kom fram till är att jag vill fortsätta skriva och jag kommer ju aldrig sluta träna men ska nog läga det där med vågen på hyllan. Jag vill nog redovisa vad jag äter, mest för att jag måste ha koll på att jag äter ordentligt i förhållande till träningen och så att jag inte äter för mycket.

Helgen har varit jobbig. Jag har jobbat. Och så har jag ju inte varit så uppåt de senaste dagarna. Jag bli ju deppig vid en viss tid i månaden och händer det då nåt är det som att hälla bensin på en eld. J kom inte. Han fick mer jobb än väntat och sen vaknade han med nästan 40 graders feber. Hade inte velat ha han på vägen till mig, köra en bil med feber yra. Det jobbiga är ju att jag har så svårt att tro på det.. Det finns en jävul i mig som säger saker hela tiden och nånstans känner jag mig dum för att jag faktiskt trodde att han skulle komma. Bara för mig.. Varför skulle han det?

Jo, för att han tycker om mig..

Det är det enkla svaret.

Min man, min älskling, min prins och mitt hjärta.. Vi har hållit på att strula i 4 år tror jag det är. Och man håller inte på så här i 4 år om det inte är nåt. Jag måste tro på det och lita på honom, eller försöka lita på honom.

Det är ganska kul för vi har pratat på jobbet om hur män och kvinnor är och män är enkla det är vi som gör dem komplicerade. Det är vi, jag som lägger till saker som inte finns. Jag måste lära mig att vägen inte alltid är i skogen på alla omvägar utan att den ibland kan vara ganska rak.

Idag är det måndag för många, även för mig fast jag blandar den med ett litet inslag av lördag. Vilket innebär lite ostkrokar och kanske lite cholkad. Jag har ju ändå jobbat hela helgen.

Och så ska jag träna idag..

Kram så länge..

Skrivet av Nike Girl 21 februari 2011 klockan 14:06

Ett trasigt hjärta har svårt att tro..

Jo men så att.. Jag känner mig ganaks smått skitzofren. J skulle ju komma hit i tis och vi skulle ha 3 romantiska dagar bara han och jag. Men så blev det flyttat till igår, ons. Men så fick han feber. Och nu kommer han inte alls denna vändan. Kanske på söndag.

Alla mina varningsklockor ringer och tjuter. Det jobbiga är att i söndags tänkte jag messa till honom och säga att det kändes så konstigt för att jag trodde inte på att han skulle vara här så länge med mig, jag fick känslan att det inte skulle bli av. Men jag avfärdade den för att det lär så töntigt. Tom i mitt huvud. Men nu ligger jag här och kan inte sluta gråta och känner mig så dum som faktist trodde på att han skulle komma hit.

Jag har jätte svårt för att lita på människor och jag har gått på många minor. Jag VET att han måste jobba och jag vill självklart inte att han ska köra hit med hög feber. Men jag har så många röster i huvet som säger att det inte är sant.. Att han inte är ärlig.. Och det är samma röster som jag struntat i de andra gångerna. När Stefan var otrgogen tex, när Anders lurade skiten ur mig, när Jonas sa att han var depprimerad. Jag är naiv och godtrogen och dum och.. Nu vill jag säga fet, ful och vem fan vill ha mig?? För det är så det känns. Vem vill vara med ett överviktigt, psykvrak?

Inte ens jag vill vara med mig just nu..

Kanske kan det vara så att detta har hänt förr som jag faktiskt inte trodde på det. Inte bara en ggn, inte bara två, utan minst 3. Så egentligen får jag ju skylla mig själv. Jag slår huvet i en betongvägg och då är det klart att det gör ont. Men han är ju såååå söt när vi messar.. Och jag vill såååååå gärna tro på honom.. Men...

Nu var det prat om att han ska komma på sön men det kommer inte att hända. Jag känner det hela vägen ner i tårna. Tråkigt men sant.

Så kvällens fest blir nyker för Fröken Gaseb. Är alldeles för ledsen för att kunna festa loss sen så känner jag mig ju inte bekväm än att festa med de som ska ut så det blir en bit smörgåstårta och ett glas vin och hem i säng. Träning imorgon.

Och så träning idag. Måste bli av med lite av denna dåliga, tråkiga energi.

For now, L

Skrivet av Nike Girl 17 februari 2011 klockan 12:06

Me, my self and I..

Idag har jag messat loss med Johan. Han är så söt.. Men det var inte det jag skulle säga. Jag kom på att jag är jääävligt bra på att sabotera för mig själv. När jag tar mig till gymmet och springer 90 min på bandet är jag nästan aldrig nöjd. För då vill jag egentligen köra 60 min styrka oxå men eftersom jag ofta jobbar då jag löptränar så hinner jag inte det innan jobbet. Och då blir jag sur för att jag inte hade diciplin nog att komma iväg tidigare.

Jag är min värsta kritiker, det brukar jag säga och det är inte ofta jag är nöjd med vad jag presterar. Men idag tänker jag vara det. Jag sprang 50 min och tränade 55 min pump, kände efter hur kroppen kändes och åkte hem. Planen var att springa 60 min till men jag orkade inte. Jag kände mig matt och hungrig och åkte hem. Var inte det bra?

Så nästa vecka har jag 2 mål att uppnå. En timme träning 6 dagar och 3 mål mat 5 dagar. Jo och så 2 liter vatten varje dag. Det är jag oxå dålig på.

Det ska väl inte vara allt för svårt? Eller? Sen vet jag att det kan bli mer träning men jag har inte pressen av mig själv på samma sätt.

Ligger i skrivandets stund på min spikmatta och måste sluta nu för jag känner hur göttigt avslappnad kroppen börjar bli.

Maten:

Gröt m linfrö, keso och melon 4

Några vinegum 4

Rostade rotfrukter m kyckling och rattatouille och tatziki 2+3+3= 8

Nötter typ 30000000 pp haha

Hmmm ja det är vad som kom in i kroppen idag.

Träningen:

50 min löpning 10

55 min pump 6

Thats it folks, L

Skrivet av Nike Girl 15 februari 2011 klockan 23:41

Sol=sviiiiiin kallt!

Då var all hearts över och jag har sovit över dagens första träning. Jääävlar vad jobbigt det var igår. Alla var trötta och utslitna och när vi gick av var det jobbigt att få benen att bära mig hem.

Nu ska vi ju ite ens prata om hur det gick med maten.. Katastrof!!! Men å andra sidan fanns det inte tid att hinna äta och när det fanns nåt att stoppa i munnen var det bara att skita i valen och se till att energin kom i i kroppa.

Jag fick iaf träna nästan 2h innan jobbet så det gick ju inte helt åt helvete.

Maten:

En proteindrink 4

Macka m lätta 3

Potatis m kött och sallad 3+4= 7

5 gelé hjärtan 2

Fruktsallad m keso 3

Maki tunnt skurna 4

8 pommes ?

En muffin 8

En macka m liiiite ( det var inte så gott som jag trodde) köttfärs 4+3= 7

= 38

Träningen:

90 min jogg 16

20 min stretch

= 16

Det var inte så farligt som jag trodde men så har jag säkert glömmt nåt och pommesen är inte med räknade.

Idag lyser solen och jag vill såååå gärna bege mig ut och springa men vet att det är galet kallt så jag hoppar det. Känns inte alls kul..

Men det blir nog spinning iaf och pump hoppas jag..

Kram

Skrivet av Nike Girl 15 februari 2011 klockan 12:53

All hearts day..

Är finally över och det blir en update imorgon. Har tränat och jobbat och benen värker och fötterna värker. Mmmm ljuva sömn..

Skrivet av Nike Girl 15 februari 2011 klockan 01:12

Gala igår, mindre gala idag!

Igår var jag på Melodifestivalen i Scandinavium. Jätte trevligt, lite synd att vi inte bunkrade med mera vin bara. Haha! Sen gick vi över till älsklingen Andréas och drack vin och snackade skit. Det var meningen att jag skulle möta upp vänner efter men när jag kom ut var klockan så mycket att jag gick till Sub och sen hem. Och idag har jag bara tatt mig ut för att köpa onyttigheter.

Imorgon är det måndag och då börjar en ny träningsvecka och sen så väntar jag besök på tis.. Vad jag längtar efter honom.

Magen är jätte svullen och det ska bli göttigt när den blir som vanligt igen. Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 14 februari 2011 klockan 00:12

SMS-bloggat från mobilen

Funkar det nu kanske...
Skrivet av Nike Girl 12 februari 2011 klockan 12:17

Gårdagen..

God morgon.. Eftersom gårdagens inlägg blev lite annorlunda än tänkt så tar vi maten och träningen idag istället.

Maten igår:

En stooor protenidrink 7

Ett äpple

2 potatisar m bankad fläskytterfilé, sallad, pizza sallad 3+3

2 mackor m lätta 5+1

Fruktsallad m keso 2

Rostade rotfrukter m kött och tatziki 1+3+3

Keso ananas/passion, nötter, thé 1+5

= 33

Träningen:

90 min jogg/ spring på bandet 17

20 min mage, rygg, stretch ??

=Hmmm ja någonstans runt 20

Idag har jag börjat med gröt, keso och linfrön. Ska klä på mig och ta mig till gymmet. Idag är det löpning och pump på schemat. Och imorgon blir det nog en tripp till Sportlife. Sats har stängt. Eller ska man ta en vilodag...

Skrivet av Nike Girl 11 februari 2011 klockan 09:40

Ett tungt och sorgsamt inlägg..

Idag när jag åkte hem lyssnade jag på kalavagnen. Äääälskar att lyssna på det. Det är vanliga människor i olika faser i livet och olika sinnesnärvaro som ringer in och berättar saker om sig själva. Och när jag ska hoppa av bussen så spelar de Rikard Wolff.. Jag har inte lyssnat på honom på ca 5 år.. Jag blir kall i kroppen och hjärtat slår hårdare, snabbare. Sist jag lyssnade på honom låg jag i min säng hemma hos mamma och mådde skit. Så dåligt att jag svalde 80 sömntabletter med whiskey och hoppades på att aldrig mer vakna. Det var sista ggn jag försökte ta livet av mig. Absolut inte sista ggn tanken fanns där men det var det värsta och sista försöket. Och jag ville somna in till Rikards hääärliga röst.

Sen dess har jag inte förmått mig att lyssna på honom. Jag älskar honom verkligen och har såå många ggr hittat en styrka i hans musik, i hans uppträdande. Och nu när jag gick hem så fanns han där igen. Hans röst, min smärta, min skam, min mammas tårar, min systers sorg, min besvikelse när jag vaknade på Akademiska sjukhuset och förstod att det inte hade funkat.

Den kvällen var vi ute i Uppsala och jag var så ledsen, så deppig och jag var så trött på att aldrig vara glad. Jag var så less på att alla alltid var oroliga för mig. Att jag var en sån börda för månniskor. Så jag drog. Sa inget utan tog mig hem till mamma och ringde henne för att kolla så att hon inte var på väg hem och tröck ut alla sömntabletter jag hade, propavan hade jag fått för att jag hade sömnsvårigheter och min psykdoktor gillade att skriva ut piller. Och hämtade en flaska whiskey och svepte.

Jag kommer ihåg att mamma kom hem och att hennes man satt och höll mig i handen när hon ringde ambulansen. De ville magpumpa men jag ville inte utan fick spy och sen är det svart. Tills jag vaknade med en slang från urinröret och i en sjukhussäng.. Helvetesjävla pissskit vad dåligt samvete jag får när jag tänker på det. Vad gjorde jag mot mamma??? Vad gjorde jag mot min syster??

Hur mycket stryk kroppen tog av det har jag ingen aning om. Och eftersom detta var kanske 3-5 försöket så måste det ju ha hänt nåt.

Det finns de som säger att misslyckade försök bara är ett rop på hjälp, jag ville verkligen dö. Jag såg ingen som helst anledning till att jag skulle leva mer och förstöra min familj och mina vänners liv. Jag var en börda som ingen skulle behöva bära, en parasit som skulle bort. Det finns oxå de som säger att det är den fega vägen ut. Jag trodde på riktigt att jag gjorde världen en tjänst. Att alla skulle må så mycket bättre utan mig, visst, de skulle sörja men det skulle gå över. Jag var ju så jobbig ändå..

Jag var psykiskt sjuk då. Hade gått in i väggen och kraschat den. Mitt dåvarande jobb sa att: bara så du vet, vi har ingat ansvar i det här.

Min dåvarande/ex sambo (vi separerade närjag blev sjuk) sa: bara så att du vet, detta är inte mitt fel.

Jag ville inte ha nån som tog på sig ansvaret för MIN psykiska hälsa men inte heller nån som slog bort mig..

Jag är livrädd för att älska så mycket igen. Jag är livrädd för att bli så kär igen. Jag är livrädd för att prata med nån när jag är ledsen. Min största kärlek i livet lämnade mig när jag blev sjuk. När jag behövde han mest. När jag blev jobbig.

Nu när jag blir ledsen blir jag det när jag är ensam. När ingen behöver se, när ingen behöver bry sig. Jag skriver här. Där de som läser inte kan lämna mig bara för att jag inte är på topp och gör de det så märker jag det inte. Jag vet inte hur längesen det är jag grät i någons armar. Jag vågar inte.. Men jag är ganska trött på att vara stark.

Tänk när han som får mig att le läser detta, när han som får mitt hjärta att slå ett extra slag ser hur trasig jag är. Min vackra prins.. Han skrämmer mig och egentligen vill jag nog inte alls känna nåt för det kommer göra ont när jag landar..

Skrivet av Nike Girl 11 februari 2011 klockan 00:24

Lite insikt!

God morgon.. Igår när jag kom hem slocknade jag typ jäte fort så jag pallade inte skriva. Vi börjar med maten.

Maten ons:

Macka m philadelphia 5+2=7

En stoooooor proteindrink 8

Potatis, pannbiff, sallad 3+8= 11

Keso m fruktsallad 3

Couscous sallad m kött och dressing 3+2+2=8

Ett glas vin, lite chirre, nötter 5+8

Träning:

45 min jogg 9

55 min spinning 11

Så maten= 50 (!) och träningen 20

Jag funderade lite igår.. Och visst att jag ville äta enligt vv för att se om och vad jag har utrymme för, men jag måste lära mig att äta mer tror jag. Visst igår åt jag 21 pp mer än jag ska, men då hade jag ju oxå tränat in 20 så det var ju ingen fara. Men varför har jag då sån ångest??? Seriöst! Jag tränar mycket och då behöver jag äta mer än de 29 som är tilldelade mig. Så är det bara. För som det är nu så kommer jag till som minst 73.5 och sen vänder det för att tippa upp och ner och tillbaka. Så.. Jag måste träna på att äta mer och då menar jag mat, mellanmål och sånt och inte bara en massa skit.

Sen läste jag på en blogg att hon skulle träna på att vila, det är något jag borde tänka på.. För de är jag uuuuuusel på! Gillar det inte. Här snöar det idag, eller ja det kan nog vara snöblandat regn, i vilket fall är det astrist väder ute.. Så idag blir det bandet. Yajjjj! Haha! Kram och ha de gött, L

Skrivet av Nike Girl 10 februari 2011 klockan 09:22

Sköna onsdag..

Mmmm solen skiner och det är galet underbart väder ute. MEN min stackars kropp gillade inte alls att springa asfalt så det får bli bandet idag. Hur mycket jag än vill ut. Visst skulle jag kunna ta en promenad men så gött väder är det inte. Haha! Tänk vad gött om våren hade varit på väg på riktigt.. Det hade passat med våren jag har i magen.

Ska ta mig i kragen och bege mig till gymmet. Har ju lite att förbränna med tanke på helgen. Visst att jag bunkrade lite igår men vill vara helgarderad. Det är ju ändå Melodifestivalen i stan..

Frulle:

1 fralla med philadelphia

Kaffe

Jag måste ju ta med mig lite mat till jobbet oxå, så att jag inte slarvar. Är ju väldans bra på det.. Haha! Dagens godis blir nog coctailtomater och vindruvor, ja inte samtidigt så klart. Haha!

Ha en FAB dag!!!

Skrivet av Nike Girl 9 februari 2011 klockan 09:18

Solen var här och hälsade på idag!

Dagen började fantastisk.. Eller hmm började nästan började. Jag var ute på en 2h jogg i solen. Mmmm.. Soooool.. Sen handlade jag lite på Willys och tog mig hem för en dusch och en låååång stund i sängen. För även om det är göttigt med sol så värmer den typ ingenting. Sen blev det spinning med älsklingen och han lurade på mig även sats energy och yoga. Så nu ligger jag här och har tatt in de pp'sarna jag överåt igår och ska snart lägga mig på spikmattan och vänta på John Blund.

Maten:

Kaffe m mjölk

2 Frukostknäcke m pastej 2+1= 3

Couscous sallad m kycklingfilé & ratatouille ggr 2 3+3x2= 12

2 Frukostknäcke m philadelphia 2+1.5= 3.5

Vindruvor

=18.5

Träningen:

2h jogg 22

55 min spinning 11

55 min Sats energy 11

55 min yoga 3

=46

Jo men man kan ju säga att jag kom igen med träningen idag, med råge! Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 9 februari 2011 klockan 00:23

Maten.

Maten:

2 mackor m pastej 5+1= 6

Ananas

Couscous sallad m keso och yogurt 2+1+ 0.50= 3.5

4 vinegums ( ja jag vet) 4

Couscous sallad m äggröra på 2 ägg 2+4+1= 7

2 frukostmackor m lätta 2+1

Popcorn 12 kanske..

= 35.5

Motion:

NADA

Det är verkligen gött att inte ha gjort ett piss idag..Trotts överskridna pp men jag har ju 29 på en dag och 42 bonus så jag kan ju se det som att jag tatt 6.5 från bonusen.. Eller ev några fler för jag är hungrig som en varg!

Imorgon hoppas jag på att jag pallar träna igen.. Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 8 februari 2011 klockan 00:01

Dagens raport!

Maten:

2 mackor m pastej 5+1= 6

Ananas

Couscous sallad m keso och yogurt 2+1+ 0.50= 3.5

4 vinegums ( ja jag vet) 4

Couscous sallad m äggröra på 2 ägg 2+4+1= 7

2 frukostmackor m lätta 2+1

Popcorn 12 kanske..

= 35.5

Motion:

NADA

Det är verkligen gött att inte ha gjort ett piss idag..Trotts överskridna pp men jag har ju 29 på en dag och 42 bonus så jag kan ju se det som att jag tatt 6.5 från bonusen.. Eller ev några fler för jag är hungrig som en varg!

Imorgon hoppas jag på att jag pallar träna igen.. Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 8 februari 2011 klockan 00:04

Ingen träning..

Nej det blev ingen träning. Jag var så trött när jag tänkte åka att jag hoppar det helt. Och eftersom min motivation till träningen inte alls var så bra förra veckan så blir den ju knappast bättre av att jag åker och sliter ut mig när kroppen inte orkar. Så idag har jag gjort nåt jag inte gör ofta. Lyssnar på kroppen. Låter den ha en total vilodag. Det är ju sånna här dagar jag vill ha mina ätar dagar.. Men men, nu får jag stå mitt kast.

Och idag, nu när jag ligger här och brottas med demonerna ska jag komma ihåg att älska min kropp som den är. För den är bra som den är. Och det finns en man, som har gillat den hur jag än har sett ut. Både fet och mindre. Hur vi, han och jag än har haft det så är det hans blick jag tänker på när jag ska uppskatta och ära min kropp. Tänk om jag (läs vi kvinnor) kunde se den som han/ de ser den. Då hade vi nog varit lite snällade mot den.

Min kropp är mitt tempel. Och hans..

Skrivet av Nike Girl 7 februari 2011 klockan 16:48

Måndag den 7e feb

Nu har jag förra veckan i ryggen. Förra veckans svullande, för det var det som hände. Ok inte helt galet och en påse chips eller godis om dagen men det var lite verje dag och det känns lite som att ska man gå ner så är inte det ok. Fast ändå så valde jag ju vv för att kunna ta ut svängarna när jag vill. Och inte känna att jag inte får äta vissa saker. För det är ju då jag ballar ut eom mest.

Det är en ny vecka, en ny måndag, fast ändå så fortsätter allt som i en cirkel. För idag har jag ju lördag, dvs jag är ledig efter en jobbhelg. Och skulle, om det nu inte hade varit för svullandet, ha haft en skön dag med lite karameller och lite ostkrokar för det är göttigt att äta sånt när man är ledig och inte stående hela tiden.

Dagens mat so far:

2 mackor m pastej

Ananas

Couscoussallad m keso & yogurt

Talk 2 U L8ER. Haha!

Skrivet av Nike Girl 7 februari 2011 klockan 15:00

Gäääääääsp...

Efter 12.5 timmars jobb utan rast, vi hann inte så pallar jag inte skriva så mycker inatt. Vill läsa lite bloggar oxå men det får vänta tills om ca 6h när jag ska vakna. Puss och natti, L

Skrivet av Nike Girl 6 februari 2011 klockan 01:38

Natt, snart morgon..

Och jag borde verkligen sova. Och kommer göra det snart. Jag är inne i en galet konstig period. Jag vill eller orkar inte träna. Men tvingar mig verkligen. På riktigt. Och jag vill bara äta. Hela tiden. Och dåliga saker. Bara idag har jag fått i mig: pommes, lakrits, lite glass, lite sorbet, kakor, en halv semla, cholkad, en liiiiten bit sockerkaka (typish), criss m dressing. Nu är inte maten med för den försöker jag hålla bra. Men mellan målen!! Jag ballar ur. Och det bästa är att jag gillar det. Det är gött att släppa lite på tyglarna och go a bit crazy. Att få känna sig som alla andra som äter precis vad de vill. Den enda skillnaden är att jag kommer bli fet som en gris igen och så får jag börja om igen.

Jag vet att jag har höga krav på mig själv och att jag kanske skulle må bra av att träna lite mindre, med det menar jag ta en till vilodag i veckan, nu har jag en..

Mitt mål är att bli smal. Inte spinkig eller anorektisk men smal. Och ha muskler för det tycker jag är asafint. Men jag vill såååå gärna ut ur kategorin mullig. Jag vill inte vara kraftig eller mullig eller lite större än alla andra längre. Jag är trött på det och ändå så älskar jag mitt söta. Mitt larktis, min choklad, mitt smågodis. Och imorgon är det lördag. Dvs, lördagsgodis. Hmmm bästa att sova så att jag kan föbränna innan sötorgien börjar.. Kram kram

Skrivet av Nike Girl 5 februari 2011 klockan 02:04

Var är motivationen???

Igår somnade jag med datorn i sängen, påslagen. Haha! Jag fattar inte varför jag är så trött precis hela tiden.. Men men. Kanske borde fundera på Kan Jang eller nåt sånt..

Maten:

Gröt m linfrö 3

Potatis, sallad, fläskfilé 3+5= 8

Honungsmelon

Vitchoklad, vinegum6+5= 11

Ris m köttgryta 3+3= 6

Clementin

=28 (kan verkligen inte alls stämma)

Träningen:

1.45 bandet

15 min trappmaskin

=22

Jag måset verkligen ha missat nåt jag stoppade i munen igår.. Ska tänka till och återkomma..

Nu ska jag TVINGA iväg mig till gymet igen, har kämpat denna veckan, som fan! Är så osugen på att träna att det är galet. Jag som älskar det i vanliga fall. Men men.. SÅ kan det vara ibland..

Ha en skön fredag, kramar i massor, L

Skrivet av Nike Girl 4 februari 2011 klockan 09:55

Gåragens raport..

Igår var väl inte en optimal mat dag men det gör inget, har ganska många att göra det bättre på. Haha!

Maten:

Gröt m linfrö 3

2 mackor m leverpastej och ägg8

En halv pasta/kycklingsallad från coop 9

En bulle 4

Godis 11

Träningen:

35 min löpning 5

55 min spinning 11

45 min spinning 6

Nu har jag ätit gröt och ska bege mig till gymmet. Har ingen som helst lust men mind over body.. Kram

Skrivet av Nike Girl 3 februari 2011 klockan 10:18

Den första februari.. En grå och regnig dag..

Det var tråkigt väder ute och det gör ju inte attman blir pigg direkt. Var och hälsade på en väninna idag och sen och tränade. Och det var verkligen mind over body för att ta sig till Kompassen ikväll. Aerobicsen var inge kul, energyn var inge kul och yogan var skön. Haha. Det brukar vara yogan som är det tråkiga men inte idag.

Jag var trött och ville verkligen bara hem och sova. Men jag fick ett gött yoga pass där hon fick mig att tänka till lite. Temat var att man var perfekt just så, just där, på sin matta. Och att man skulle låta sig vara prefekt mer i livet och inte sträva efter att vara det. Och det är något jag vet att jag måste tänka mer på. Att vara mer nöjd med vad jag gör, med vad jag klarar av och hur långt jag kommit.

Som när jag var hos Oraja idag och hon ville bjuda på en semla. Jag sa nej, för att jag MÅSTE. Visst var det lite slarv och då känner jag ännu mer att jag inte FÅR äta en semla. Fast jag vet att jag kommer träna bort den i veckan. Jag är min värsta kritiker och i mina ögon är jag nästan aldrig bra och är jag det kan jag göra det bättre. Om någon hade pratat till min familj eller mina vänner så som jag pratar med mig själv hade det fan fått stryk.

Så denna veckan ska jag försöka vara snällare mot mig. Men det är svårt när man sjungit samma sång så länge. I så många år. Jag har fått bort det jag la till när jag slutade röka och när det blev jul, min mage håller på att platta till sig och mina ben är starka. Varför sträva mot livet och kroppen när man kan leva här och nu och i den vackra lekamen jag har byggt upp?

Nu säger jag inte att jag ska börja trycka ostkrokar som är det jag helst av allt vill men det var nån som sa att om man är sugen på choklad, som jag var i morses, så ta en bit eller två för undviker man det blir det ofta så att man stoppar andra saker i munnen för att bli av med suget och så vips har man ätit en hel dag. Och choklad suget är fortfarande där. Så idag köpte jag en liten mörk choklad med apelsin och mmmm vad god den var. Semlan var jag ju inte alls sugen på men hade jag inte dämpat choklad suget så vet man inte vad som hänt..

När jag åkte hem efter träningen så gick jag och köpte några lösgodisbitar, för jag ville ha dem, just de få och jag har gjort ett bra jobb just idag.. Med min kropp. Jag tvingade mig till träningen fast än jag verkligen inte ville och det är fan värt en stoooor eloge. Det är värt de bitarna och de kcal. Jag klappar mig på axeln och berömmer mig. För första ggn detta året.

Maten:

Gröt m keso 5

Choklad 6? Måste kolla upp det

Spagetti med köttfärsås och sallad 4+3

Vindruvor, läkerol

Allevo 4

Godis 10

Vv nudelsoppa m macka och philadelphia 3+4+2

= 41pp

Träningen:

Dance aerobics 5

Sats energy 11

Yoga 3

= 19 pp

Hmmm jo så då har jag skrivit ett bra och peppande inlägg, skriver upp det jag ätit och får ångest. Varför? För att jag inte känner mig förtjänt av det.. Men det är ju just därför jag vill köra vv. För sånna här dagar. Och för att skulle det bli så här imorgon så är det fan ingen fara. För att det finns plats för det.

Nu ska jag sova innan jag går runt, runt, runt och skriver om samma saker igen som för att övertala mig att JAG ÄR VÄRD de extra pp'sarna.

Over and out, sov gott, L

Skrivet av Nike Girl 2 februari 2011 klockan 00:03

Årets och säsongens första jogg!

Den kom igår. Det var så vackert väder och fåglarna kvittrade och man blev nästan kär. I våren. Även om det var kallar än vår, men det gjorde absolut ingenting. Min kära syster låg och sov och jag fick lite panik av att bara ligga hemma så det fick bli en stilla, lugn, skön jogg i solen.

Det som skulle bli en timme, tänkte börja lite försiktigt, blev 2h underbar träning ute i solen. Jag känner av det i framsida lår idag, har ju spenderat mååånga timmar på bandet i vinter. Hittade en skylt, nån som vet vad den betyder??

När jag ser bilderna vill jag bara tillbaka till gårdagen.. Den blåa himlen, alla glada männsikor, mitt sköna tempo.. det gick inte fort men det var ju som inte det som var poängen heller. 1.5 mil på 2h. Och då stannade jag och promenerade och bara njöt ibland, stannade och tog kort och stannade på Willys och köpte ägg. Haha!
När jag kom hem åt jag frulle. Gröt med keso och 2 ägg m kaviar och en frukostknäcke macka med philadelphia och tomat. Eftersom det var väldans kallt i luften så fick jag lägga mig i sängen och under täcket för att tina och där somnade jag sååååå gött.. Mmmm.. Tills klockan blev 15.00.

Då tvingade jag mig upp. Och jag menar verkligen tvingade mig upp för att ta mig till SATS Kompassen och kvällens Body Combat. Nu kan man ju fråga sig varför man tränar ännu mer en skön dag som denna.. Jo för att Combat är bland det roligaste som finns!! Det var jobbigt att ta sig dit, vägen var lång men när man väl är där så går tiden galet fort och man har galet kul.

Sen bjöd kvällen på en sväng till Lilla sen Texas Longhorn och sen Lilla igen där det var FEST!! Men fröken Gaseb höll sig nykter eftersom det var en dag idag oxå där både träning och jobb skulle ingå.

Gårdagens mat:

Gröt med keso och linfrö, 2 ägg, kaviar, knäcke, philadelphia

Vv's nudelsoppa med ägg och macka m philadelphia

3 hof, 1 glas rött, lite rom, nachos m dipp

Gårdagens träning:

2h jogg

55 min combat

= En jävligt najs dag!

Dagens mat:

Gröt m linfrö och keso

Lite fisk m pasta

Vv's gulach m macka och lätta

Fruktsallad m vaniljyogurt

Pasta m kött och grönsaker

Jordnötter

Dagens träning:

55 min löpning på bandet

Det var galet jobbigt att ta sig till träningen idag och det var bara meningen att vinna över latmasken. Och det gjorde jag. Så jag är nöjd med mina 55 min. Glömde dock astmasprayen så det gick inte att springa så fort jag ville. Men det var skönt och en man som sprang bredvid mig tävlade lite med mig. Hahaha! Jag vann! Han ville springa fortare men pallade inte att springa lika länge.

Sååååå gött!! nu måste jag sova, det är en dag imorgon oxå som börjar kl 6. Då är det biggest. Jag tror det är min favvo omgång!! Wiiiii!

Kram och natti, L

Skrivet av Nike Girl 1 februari 2011 klockan 00:22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar