Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Jag är och förblir ett bekräftelsemonster!

Så är det. Jag har försökt att kuva mina behov till att bli bekräftad men nu märker jag att det funkar inte. Är man sån till naturen så är det bara så. Det kanske är därför det är så lätt för mig att sätta ut mina bilder på hur mycket jag har förändrat mig. För att jag får bekräftelse på hur duktig jag är.

För så fungerar jag, om ingen säger det bra eller dåliga så är det blankt. Och det är inte bra. Jag måste känna och då hellre att det är dåligt än inte alls.

Men är vi inte alla så mer eller mindre? Att vi behöver få veta att vi finns?

Gissar att detta melankoliska humör kommer ifrån i natt när min alkoholiserade granne kom på att volymen på tvn var för låg så han höjde. Till max. Och när man håller på att somna och klockan är runt 00.30 så blir man allt annat än glad. Jag blev förbannad och gjorde nåt jäääävligt dumt. Jag klädde på mig och gick och BANKADE på dörren. Sa åt fyllejäveln att vissa ska fan upp imorgon. Han, eller det var en polare till han som bor där, mittemot oss, tog ett steg mot mig som att han ville in i lägenheten. Jag blir livrädd men behärskar mig, trycker upp ett finger i nyllet på han och säger att sänker han inte ringer jag polisen. SKulle ju sagt störningsjouren men det var för långt att säga och så tror jag att polisen klingar bättre i ett fyllos öron.

Detta är inte första ggn han förstör min sömn. Och efter mitt utbrott igår så höjde han och sänkte flera ggr och så fort jag var på väg upp så blev det tyst.

Fan vad jag hatar fyllon!!!!

Nu är det dax för lite lunch sen förbereda för ett spinningpass med lite jogg innan tror jag.. Om jag orkar.. Var ändå ute 90 min i morses och det känns i fötterna att det inte var nåt bra underlag.

Kramis bananis, L

Skrivet av Nike Girl 4 mars 2010 klockan 13:41

Då var onsdagen över..

Japp en till onsdag har lagt till handlingarna ocg den har varit jätte kul. Imorgon ska jag hämta Regina och bli vip gäst. Förhoppningsvis bege mig ut i skogen med mina nya joggingskor, rosa så klart.

Hoppas, hoppas, hoppas att det är sol så jag får komma ut för det var verkligen sååååå gött. Visst lite isigt och man får ta det piano men när man inte varit ute i spåret på länge så var det en befrielse att komma ut. Som en ko på grönbete typ.. Jag förstår ju hur de känner sig de står ju innne i ett stall hela vintern.

Fick ett roligt svar idag som jag trodde jag skulle få igår. Men har till v 9 på mig att ändra mig så jag vet inte om det är så smart att skriva ut det här.. Elle jo det kanske det är för då får jag mera press på mig. Hmmm jag väntar till imorgon så får det gro lite.

Har hittat den dummaste såpan elle dokumentären eller vad de nu kallar detta. På femman. Det handlar om sexmissbrukare som tas in på ett hem. Och vi ska följa hur de klarar det. Det känns som ett skämt!

Jag måste hitta nåt annat att kolla på.. Kram L

Skrivet av Nike Girl 3 mars 2010 klockan 22:10

Mina nya kort!

Japp då är de här. Jag kirrade nya kort, även om det var lite knepigt och jag var hungrig och inte hade tålamod till det. Vad tycker ni? Och alla ni som nu sitter och tänker skriva nåt dummt och taskigt och nedsättande. Gör gärna det. Jag vet vad jag har gjort för att komma så långt och är jävligt stolt över det! Kram L

Skrivet av Nike Girl 3 mars 2010 klockan 16:31

Me löööööv Peter Jöback!

Kan fan inte sluta lyssna på den. Så här kommer den..

Skrivet av Nike Girl 3 mars 2010 klockan 15:55

Äntligen kom vi ut, min kropp och jag.

Solen skiner och det är sååå vackert ute. Jag tog mig ut på en 90 min lång/kort jogg tur för med all is så finns det inte så bra mark att träna löpning på. Men skönt var det. Och jag var så stark. Det märks en tydlig förbättring i min kondition och min styrka när jag sprang. Hrmmm joggade. På de ställena jag brukar vila var det som bara att fortsätta, kroppen ville inte stanna.

Ska snart iväg på spinningen men ville lägga ut lite bilder på hur vackert det var.. Detta var allt man kunde springa på stundtals och med alla gropar och den smala vägen var det bara att ta det lugnt.

Visst är det en såååå fridfull bild?

Han stog och mumsade hö när jag störde. Jag tänkte kalla honom Bosse.

Här kan vi snacka isgata. Och detta var inte den enda..

En av de behagligare stigarna.

Nu är jag på väg hem igen. Jag finner inga ord...

Detta är Slätta damm. Men nu är det så mycket snö att man inte ens ser att det ska vara nån höjdskillnad. Det var verkligen folk som gick över den idag. Det kändes lita skumt..

Nu ska jag iväg och spinna. Kramen, L

Skrivet av Nike Girl 3 mars 2010 klockan 11:22

Min kropp och jag!

Jo men visst ville jag träna idag. JAG ville men inte kroppen. Det var såååå vackert ute, solen sken och fåglarna kvittrade utanför mitt fönster och höften gjorde ont. Inte så som den har men ändå för mycket för att ta den ut i det vackra vädret och springa. Så jag satsar på morgondagen. Då är det ju även spinning med favvosen.

Visst det var jätte gött att ligga och dra sig innan jobbet men det var jobbigt samtidigt. Det kliade i kroppen och benen ville ut, ut, UT. Men ibland så måste man ta det lilla lugna så det fick bli ett avsnitt av day´s och sen of to work. Nu hoppas jag på att det blir sol imorgon så jag får en liten solchans.

Och så SKA jag verkligen ta de där förbannade korten, efter träningen så klart när jag ser som bäst ut för jag vill ju se hur jag har förändrats.. Och jag vet att de som kämpar med vikten och har slutat tappa kg kan behöva den motivationen som min läckra lekamen kan ge. För jag går ju inte ner så mycket utan tajtar bara till mig.

Seriöst! Hur snygg är inte hon????

Kram och god natt världen, L

Skrivet av Nike Girl 3 mars 2010 klockan 01:27

2 dagar efter..

Så är höftböjaren öm som fan. Jag förbannar den dagen jag kom på denna idé och jag SKA träna imorgon. Har anmält mig till vuxensimskola för att lära mig crawla. En intensivkurs på 5 veckor. Hoppas bara att jag får plats.. Det är 6.40 på morgonen så då blir det inget festande dagen innan. Haha! Men det kommer att vara ljust på mornarna då så det är nog ingen fara.

Har ju nästan bestämmt mig för att göra en tjejklassiker eftersom jag måste göra det nu för det blir inga mer vasa lopp för mig. (nej älskling det blir det inte) Mannen tror inte på mig men seriöst. Vem vill frysa så igen?? Vem vill ha så här ont igen?? För det finns ju inte en chans i helvetet att jag kommet träna till vasan. Det är ju inge kul att åka långfärds skidor.

Nu är det ju främmst träning till varvet som gäller och sen när jag gått simkursen lägger jag krutet där. Fan detta kommer bli dyrt.. Måste ju kirra en våtdräckt, en bra cykel, hjälm för det har jag inte, en mp3 man kan ha i vatten, nya skor till joggingen, en ny baddräckt för jag känner ju inte att springa omkring i min lilla bikini när jag ska verka seriös. Haha!

Sen så måste jag nu efter min och As lilla utflykt tänka på vad jag äter. Eller rättare sagt mängden.. För jag äter fan inte mycket.. Fick några pikar om det och jag har nog inte fattat huuuur lite jag faktiskt får i mig. Iaf om man kollar på min träningsmängd. Jag vet att jag äter bäst om jag äter lite och ofta för stora portioner är inte min melodi.

Idag så tänkte jag lägga in lite nya bilder på min förämdrade kropp men så satte jag i mig lite för många tuggummin och nu är jag svullen som en gris och har ont i magen och bara lääängtar tills jag får sätta mig på toan och bli av med detta. Att jag aldrig lär mig!!!!

Nån som har nåt kul att berätta? Hur går det för alla med viktminskningar och träning och sånt?

Kram kram L

Skrivet av Nike Girl 1 mars 2010 klockan 20:35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar