Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Semestern är snart här..

Har en dag kvar och sen är det ledigt i en och en halv vecka. Men det enda som kommer skilja sig lite är att jag inte kommer jobba. Ni som läset förra året såg att jag tränade på som vanligt. Ok kanske lite mera vin detta året för min sötaste lillasyster blir stor. Hon fyller 30!!!

Det ska bli kul. Hoppas bara att jag inte faller för trycket och festar till det för mycket.. Kroppen blir så trött då.

Nu är det snart dax för lite dans med snyggingen Mr Niklas Liljesand och så blir det nog bandet och rygg/mage OCH hinner och orkar jag så simmar jag en sväng. Det var s å längesen och jag längtar faktiskt till vattnet.

Igår funderade jag faktiskt på att göra en klassiker.. Men så kom jag att tänka på att man MÅSTE åka jävla hor vasaloppet och det vill jag verkligen INTE!!! Fan vilket slöseri med tid det var. Kallt och tråkigt och NEEEEEJJJJ!!!! Vill inte. Men men what to do??

Jag har ju lite tid på mig att fundera.. Kram kram

Skrivet av Nike Girl 13 augusti 2010 klockan 10:47

Mmmmm trött..

Oj vad trött jag var igår när jag kom hem. Vi hade ganska bra tryck på jobbet och nu med all träningsvärk är det inte konstigt att krpppen gör ont. För träninsvärk det har jag.

Börjar känna mig lite förkyld men skulle tro att det kommer antingen från pollen eller från tröttheten. Då brukar jag känna av sånt här.

Maten igår.. Herrejävlar. Eller det kanske inte var så farligt men det märktes att jag var irri på vågen. Jag kände mig som en trottsig tonåring, typ som att; jo men eftersom jag ändå inte går ner kan jag lika bra äta detta. Sån var jag hela dagen igår. Jätte tråkigt men det är bara att borsta av sig och göra om. Det är en ny dag. Det är nya val. Och jag kan bara hoppas på att den blir bra. Jag hoppas jag gör rätt val och jag beeeeer till gudarna att vågen ska bli snällare mot mig. Det är nästan som mobbarna när jag var liten. Jag tror jag gör rätt men ändå så är den elak. För seriöst, så mycket extra äter jag inte för att förtjäna ett plus..

Nej nu får jag sluta tycka synd om mig och bege mig ut. Kram så länge, L

Skrivet av Nike Girl 12 augusti 2010 klockan 08:30

Hemma..

Och ligger i sängen.. Skriver imorgon. Då kommer jag för övrigt att vakna och ha sviiiin ont i rövva. Dagen har för övrigt inte varit nåt att skryta med i matform.. Men men..

Skrivet av Nike Girl 12 augusti 2010 klockan 01:33

Idag är det onsdag!

Det är grått ute och jag ska ut och jogga.. Gårdagens jogg var såååå skön men pulsklockan surar på mig och säger att jag ska hålla mig ifrån pulszon 3 dvs 80-100% av pulsen. Vilket är jätte tråkigt. Funderar på om jag ska ändra inställningarna lite så det blir från 85% istället för annars kommer det att bli svårt.

Maten igår.. Gick bra tills det att jag varken hann äta mellanmål eller middag. Så det slank ner lite snabb och kaloririk energin tyvärr och till middag belv det först 2 mackor med tomatsås och lök och tomat och på den sista lite vitlökmajjo. Sen när vi hade gått av så blev det keso ananas med banan. Jo så jag hann ju äta lite mellis, kesella1 % med 1/3 banan och lite bär men det räckte inte riktigt. Så idag.. Ska vi ha en måltidsersättare reod som mellanmål och hinner jag inte så får det bli keso kl 22 i kväll. Ska ju egentigen inte äta efter 21 men jobbar man som jag gör så what to do?

Har hittat en keso gröt på en blogg som jag funderar på att prova. Den ser ut som mannagrynsgröt mmmm om jag gör den så lägger jag ut en bild. Hittade den hos ettdussinpannor.blogspot.com/2010/08/recept-suzans-proteingrot.html, Visst ser den deilsh ut??

Nej nu är det verkligen dax att göra sig klar. Sa jag förresten att vågen knullade mig igår?? Den hånade mig! Skrattade mig rakt upp i ansiktet! Sa typ, din feta jävet, tror du verkligen att du kan gå ner 10 kg till jul??? Så the game is on.. Nu är det bara att inte tappa motivationen. Jag SKA slå vågen. Den ska fan inte få vinna.

Visst jag kanske inte följer det jag säger att jag ska till punkt och pricka men att inte ens gå ner ett gram utan att gå upp. Det förtjänar jag inte. Verkligen inte. Vågen är till för att besegras!

Skrivet av Nike Girl 11 augusti 2010 klockan 08:34

Tisdagen har börjat..

Kaffet är nere och nu är det dax att ta på sig jobboutfiten och bege sig. Nåt som är så kul när man har ätit hmmm ja skit och inte tränat utan vilat upp sig är att löpningen är sååååå skön. Man har kraft i kroppen och musklerna är utvilade och depåerna är påfyllda. Det är det här passet som är bäst.

Vi hörs sen. Kram

Skrivet av Nike Girl 10 augusti 2010 klockan 08:32

Min fortsatta resa mot min FAB kropp!

Denna veckan ska jag nog försöka göra upp en matplan. Inte så att det blir precis på pricken hur jag ska äta men en lite hint bara så jag inte famlar i mörkret.

Till frulle blir det ju gröt varje dag. Sen till lunch kommer jag äta broccoli och blomkål och nån slags proteinkälla och ev lite kolisar. Det beror på hur och om jag har tränat på morgonen. Varannan dag blir det någon slags fisk och till middag ska jag verkligen försöka att äta keso och frukt eller bär. Detta komme pågå tis-fre och på fredag är det antagligen utgång.

Joggen kommer nog att infalla varje dag om inte knäna knasar för mycket då blir det nog promenad och så kan jag ju börja simma igen då tävlingarna är över och man får tillträde till simhallen. Och så ska jag gymma. Det kommer nog inte att bli 60 min passen där utan jag ska börja ta två muskelgrupper i taget. Så imorgon ser det ut som att det blir bröst och triceps. Sen kommer nog magen att få sig en sväng om varje dag nästan. Låter detta klokt eller?

Skrivet av Nike Girl 9 augusti 2010 klockan 21:06

Förra veckans träning..

Oj vad duktig jag var. 7 dagar så idag är det vila som gäller för fröken. Pluls klockan är nöjd med mig.

Om det är för otydligt så var mitt antal kcal att komma upp i förra vecka 3450 och jag förbrännde 7976. Me llike!

Jag skulle träna 7timmar och 15 min och resultatet blev 15 timmar, 34 min och 35 sek. Hur bra är inte det? Och hur mycket förtjänar inte min kropp att få ligga i sängen hela dagen och inte göra ett piss?

Imorgon efter joggen ska jag väga mig och hoppas på iaf ett litet minus på vågen. Jag ser det ju i kroppen.. Hmmm kanske skulle ta lite nya bilder. Det får bli när jag är ensam hemma. Men iaf hur kan kroppen förändras så när det inte syns på vågen? Och kom inte och säg att muskler väger mer än fett. 1kg fett väger precis lika mycket som 1 kg muskler. Det är bara volymen som är olika.

Vad tror vi om att kanske lägga upp någon slags kostplan? Och inte bara köra vind för våg.. Nu är det ju mest grönsaker och proteiner men om jag inte varierar mig så kommer jag ju tröttna.

Det påminner mig om en sak. Igår köpte jag ostkrokar efter krogen och de var fan inte alls så goda som jag kommer ihåg, Jag har inte ätit dem på kanske 3 veckor och har längtat så efter dem men det var inte så efterlängtans värda. Det måste ha hänt nåt.

Nu ska jag kirra lite gröt, har inte ätit än. Kramen

Skrivet av Nike Girl 9 augusti 2010 klockan 14:03

Söndagen är här!

Då var det sändag och det är väl då vi ska vila och hedra Jesus och gud och alla de gubbarna? Synd då att det blir förstört av att jag måste jobba.. Så eftersom det inte blir nån vila blir det även ett spinn pass. Än så länge.. Tänkte faktiskt ut och jogga oxå men var så sjukt trött att när klockan ringde 06.00 så gick jag upp, satte på kaffe och somnade om. Men nu är gröten uppäten och kaffet uppdruckat så hojjen, here I come.

Vilo dag blir det nog på tis tror jag för imorgon är det inplanerad pump med en favvo och sen på kvällen dans. Och då kan man ju inte lägga in en vilodag. Eller hur? Visst skulle jag kunna ta den idag men när jag är så här trött vill jag mest ta passet för att hitta focus inför jobbet. Så detta ska bara bli ett gött svettigt pass, ingen pulszon att uppnå eller når som har med viktminskning att göra utan det ska bara vara jag och cyklen. Sååå gött!

Vad ska ni hitta på idag?

Kramar på alla och ha en uuunderbar söndag. Det ska jag. Idag jobbar jag med älsklingen så det kommer vara hur kul som helast. Puss

Skrivet av Nike Girl 8 augusti 2010 klockan 09:32

Och god natt mina vänner..

Såååå trött att jag bara skriver en snabbis ikväll/natt. Det blev 55 min spinning för damen idag och 45 min styrka. Sen kom jag på att jag inte visste när jag började så jag fick gå till jobbet innan jag egentligen var klar.

Maten tar vi imorgon. Ville bara introdusera min nya favvo sida:www.muscles.se/ Me lajk som fan!!

God natt!

Skrivet av Nike Girl 8 augusti 2010 klockan 00:38

God lördag mina vänner!

Det är lite lustigt för det verkar som att jag får flera läsare.. Hur nu det gick till. Kul är det iaf.

Morgonen har börjat med gröt och lättmjälk och banan. 9.30 är det spinning som står på schemat. Min stackars, trötta kropp. Vad den får jobba. Men i slutändan kommer den ju tacka mig när vi är starka och friska och smala.

Jag fick ändå frågan igår, vad målet med min träning var/är. Och det är ju att bli stark, smal och att komma runt stockholm maraton nästa år. Jag SKA ner till 65. Det är målet och det ska uppnås till jul. Sen vet jag ju att mycket vill ha mer och att jag kommer vilja bli ännu mindre men det tar vi när vi kommer dit.

Nåt annat konstigt är att en massa ex då menar jag pojkvänner, dejter, kks har börjat dyka upp i mitt liv. Jag fattar inte vad som händer, om det är bra eller dåligt om det är nån i kosmos som försöker säga mig nåt eller vad men konstigt är det.. Det kommer mer om detta antingen ikväll eller på måndag.

Jaja, dax att göra sig redo för dagen.. Kram och ha en FAB dag! L

Skrivet av Nike Girl 7 augusti 2010 klockan 08:24

Vad hände?

Hmm ja vad hände idag? När jag var ute? Är det gött att kuta i regn? Ja det är det, om det inte regnar dusch!! JAg var heeelt dygn sur. När jag värmde upp var det uppehåll och när jag var på väg hem men under 90 min hällregnade det och mina kläder var såååå tunga och det var sååå jobbigt. Men jag joggade 2h och sen blev det hem till torra kläder och gröt.

Efter det skulle jag till gymmet för att bygga lite (hahaha eller huuur!! Bygga!) Men när jag satt på vagnen och kom fram så pallade jag inte. Så jag gick till Netto och inhandlade lite götta och gick till jobbet. Jätte skönt. Det enda är att jag måste ta i mer imorgon. Då måste det göra ont.. OM det inte är fullt i gymmet för då pallar jag inte, då blir det klass istället. En styrke klass men ändå.

Borde kanske börja skriva upp vad jag använder för vikter för att se om jag blir nåt starkare..

Maten idag, nja.. Gröt, wok med grönsaker och kött, 1/2 kaka, lite kladdkaka och då menar jag lite, 1 banan, 1 kiwi med keso äpple päron och kanel, typ 5 criss cross, några mandlar, 1 kula glass, kesella 1% med 1/2 banan och bär.

Så nu ska vi sova, kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 7 augusti 2010 klockan 00:33

Spö i backen!

Japp det regnar. Väldans mycket.. Detta har vi väntat på i två dagar nu så det var väl antagligen dax. Igår hade jag sånna migränkänningar att jag faktisk ville kräkas. Inte konstigt med tanke på åskan som kom sen på natten.

Gårdagens träning, 2h lugn jogg och 30 min styrka.

Maten gick lite åt helvete men det hade kunnat vara värre. Det värsta var att vi brännde 2 pizzor som jag ställde ut till servisen och som jag smakade själv men blev så mätt efter 2 tuggor att inget mer gick ner. Bra att jag fick i mig min midag. Haha!

Nu ska jag ta mig ut innan det börjar regna igen. När man väl är ute och joggar i regnet är det asgött men det är ju inget man gärna ger sig ut i. Så gröten står laddad på spisen nu är det bara kroppen som ska komma igång. Kramen

Skrivet av Nike Girl 6 augusti 2010 klockan 07:54

God morgon!

Och välkommen till en solig och underbar torsdag. Jag börjar bra med att dricka kaffe och protdrink och funderar på om det blir promenad eller jogg idag. Bestämmer nog det på vägen tror jag. Sen blir det nog gröt och sen gym innan jobbet. Så ser planen ut, undrar om den funkar..

Maten.. Jo det blir iaf BMB (broccoli, morötter och blomkål) med nån slags proteinkkälla. Men vad? Eller så blir det lövbiff och wokgrönsaker. Det är gött..

Nån som har nån plan för dagen?

Skrivet av Nike Girl 5 augusti 2010 klockan 07:52

Yajjjjiiiii!

74.7! Det stod vågen på idag! Fatta lyckan! Nu är jag nästan kompis med vågen. Efter allt mitt slit så tycker ju jag att jag borde väga typ 50 kg men den vill tydligen inte alls som mig.

Idag blev det 90 min lugn jogg, då min härliga pulsklocka beordrar det. Nu har jag bara den tråkiga delen kvar av veckan. Dvs lågintensiv träningen.. Sen efter joggen så blev det 55 min pump och sen jobba.

Maten; protdrink, ett äpple, en macka med ost och skinka (mmmmmmm) ja jag vet att Jillian inta hade gillat det men nu var hon inte här, har väl tatt sem eller nåt. Haha!

Sen till lunch, en bit lax med broccoli, morötter och blomkål. Kokta. Sen en sallad, typ som ceasar fast med liiiiit dressing, tomater, gurka, rödlök, kalkon och några krutonger. När jag slutade var jag så hungrig att jag höll på att dö typ så då blev det en banan med en keso äpple, päron vanilj.

Nu ligger jag i sängen och funderar på om det får bli pump eller gymmet imorgon. Vad hade ni tatt? Det lutar åt gym eftersom jag inte behöver låsa mig vid nån tid. Men det är såååå gött att ha nån som gapar lite på mig så jag inte slöar.

Jaja, får se vad det blir.. Nu ska jag sova, har slappnat av på spikmattan och börjar bli lite groggy. Min köksmästare sa idag att jag såg mindre ut! Me like! Gött att det inte bara är jag som märker skillnaden. Måste mäta vilopulsen imorgon igen. Gjorde det igår och den hamnade på 38 vilket är jäääätte lågt så det finns en person i min närhet som inte tror på det så jag får göra det igen. bara för att Gunde Svan har en på 34 typ, hmpf..

Kram och god natt, L

Skrivet av Nike Girl 5 augusti 2010 klockan 00:38

Nu är det kvällen..

Hmm ja och vad har denna härliga dag bjudit på då? Jo först fick jag ju stryk av vågen, efter 2h sving skön jogg. Det blev gröt till frulle och sen blev jag sen till spinningen, kom prick när det började och det var fullt så jag fick gymma istället. Sen hem och kirra lurre. Vila lite och sen mina vänner tog jag mig i kragen och åkte och spinnade OCH tog ett combat pass. Är jag inte duktig så säg?

Hade en galning bredvid mig på combaten. Han lämmar satt inte fast på hans kropp.. De var fan överallt. Så jag fick flytta lite så gott det gick i den trånga, fyllda salen.

Ja ja jag förbrännde orentligt iaf. Jag skulle ju skriva ut hur jag hade tränat, eller förbrännt förra veckan men fattar inte riktigt hur jag kommer dit så jag får försöka klura och återkomma.. Lite trist men.. Vad gör man inte. Imorgon ska jag väga mig igen och då koppas jag verkligen att det gått neråt. Kollade på gymmet och då var jag 7hg lätttare så jag hoppas, hoppas. Jag vet att man inte ska vaäg sig så ofta men jag är irri nu.

Nu börjar ryggen göra ont av spikmattan så det är dax att klliva av den och sova lite. kram kram

Skrivet av Nike Girl 4 augusti 2010 klockan 00:05

Det är en solig tisdag!

Och jag har joggat ca 2h och förbrännt 1350 kcal. Jätte gött att bli av med dem. Haha! Sen blev det frulle, gröt med banan och lättmjölk, istället för keso. Nu laddar jag inför spinningen som jag INTE alls är sugen på men eftersom vågen var elak mot mig.. 75.7.. så måste jag iväg. Fattar inte riktigt för joggen gick sviiiinbra, typ som att 2 kg hade lossnat från kroppen men men det är bara att kämpa på. Skriver in resultaten från pulskockan när jag kommer tillbaka. Hinner inte riktigt nu för jag måste klä på mig och bege mig.

Vi hörs snart igen. Kram kram

Skrivet av Nike Girl 3 augusti 2010 klockan 11:27

jo jag glömde..

Imorgon kommer vikt och förra veckans tränings resultat upp. Det som står på pulsklockan.. Oj vad duktig jag var! Men det tar vi imoe´rgon. Nu ska jag stänga ner och slappna av på min matta med spikar och vet att sömnen kommer vara huuur skön som helst!

Skrivet av Nike Girl 2 augusti 2010 klockan 23:28

Ja då kör vi med vecka 31..

Efter en låååång och sjukt jobbig helg så har jag varit ledig idag. Sov typ heeeeela dagen och tog mig till ett spinn pass kl 5 (som jag höll på att försova mig till) haha! Men vad kroppen INTE ville jobba. Pulsen var jobbig och få upp och jag gäspade under passet. Då vet jag att det är ingen idé att ta pass nr 2 så jag duschade och tog mig till subway.

Skulle ju träffat M och gått på bio men det sket sig, vilket kanske var bra för jag hade ju bara somnat. Haha! Imorgon är det träning på schemat så jag ska ta mig en sväng om på spikmattan och sen blir det off till drömmarnas land.

Dagens mat.. Wok med grönsaker, lite saltlakrits, en submacka, några nötter och 4 ( än så länge) bitar choklad. Jo jag vet inte mycket att skryta med men eftersom halva dagen gick åt till att sova så blev det inte så mycket.

Planen för imorgon är, kaffe och protdrink, jogg, gröt med keso och banan, spinning och styrka och orkar jag blir det nåt på kvällen oxå.

Maten för imorgon bli, hoppas jag för det vattnas i munnen nu bara jag tänker på det.. Nötfärs biffar med broccoli och blomkål till lurre och sen lax med grönsaker och bönor till middag. Hoppas jag..

Kram och god natt

Skrivet av Nike Girl 2 augusti 2010 klockan 21:48

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar