Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Äntligen är det som det ska vara.

På trean. Vi har haft det lite svårt på jobbet för att vårat favvo program 2 and a half men slutade gå!!!!! Sertöst! Vem är så dum att man sätter in Earl på Charlie tiden??? Han borde ju få ett skott i pannan. Men så ikväll efter en dag på jobbet och ett glas rosé på Babar så knäppte jag på tvn och vad hör jag... Jo den bekanta rösten som tillhör Charlie Harper. Min lycka är gjord.

All världens problem behöver inte supas bort. Det räcker med 2 and a half men..

God natt.. L

Skrivet av Nike Girl 3 februari 2010 klockan 02:06

Skulle träna men...

Jag hade missat att ta med mig skorna. Gick verkligen in på Sats och tog fram alla kläder och tyckte att det var nåt som fattades. Jo en ganska viktig sak om man ska kuta på band. SKORNA!!! Fan, fan, fan! Var ju inte sugen på att träna idag endå och ville bara strunta i det men tog mig dit. Tvingade mig dit. Tji fick jag. Och i den ursprungliga planen var ju att jag skulle jogga och pumpa idag men har en svidande träningsverk i benen så jag fick modifiera lite plus att jag måste börja tidigare och inventera. Så jag hade inte hunnit. Men imorgon blir det iaf spinning med favoriten. Äntligen. Har inte träffat han på 2 heeela veckor eftersom jag ver dålig förra veckan.

Var ju på Stenungsbaden och sov inatt för mannen är där på utbidning. Fan vad gött man sover på hotel. Sen att det var med han hade ju säkert nåt med saken att göra. Båda somnade som barn och vaknade typ på varandra, Det gjorde vi i början.. Hmmm och nu låter det som att vi varit tillsammans i flera år haha! Men nu när vi sover så vaknar vi nästan aldrig ihop. Inte som vi gjorde imorses.. Sååå mysigt.

Idag kommer han till mig. Oj nu kom alla arbets kollegor så nu loggar jag ut for now. Kramen!

Skrivet av Nike Girl 2 februari 2010 klockan 11:26

Snö, snö och mer snö!

Det som är konstigt idag var faktiskt inte att det snöat utan att alla bussar och vagnar var sena.. Det är ju inte som att det är första snön som kommer utan vi har ju haft vinter ganska länge nu. Borde inte västtrafik och sj mfl kunna detta nu??? Visst jag led inte så mycket men det känns lite onödigt bara.

Dagen började med att mannen pussade mig och frågade hur lång tid jag ville ha på mig tills jag var tvungen att sitta i bilen. 30 min svarade jag och somnade om. Jag kom upp och vi var tom tidiga men så helt plötsligt så var vi efter i tiden och missade färjan. Som min buss var på.. Mindre kul. Så han körde mig till torp där Ica maxi hade öppet så jag gick in för att värma mig och passade på att handla lite onödiga saker som jag behövde. Min buss skulle gå 8.20 och tio, kvart över var jag på plas. Men icke bussen. Den kom 8. 35 när bussen efter skulle gå. Mmmmm gött att stå ute i kylan. Tur att jag hade de varma skorna. Väl i götet skulle jag träna innan jobbet. 90 min på bandet var planen och sen 55 min pump. Men se det gick inte för spårvagnarna var oxå sena så det blev 60 min löpning och sen pump. Visst var det lite trist att det inte blev som pöanerat men det finns värre saker att grina för. Jag skulle ju bara fettförbränna lite och det fick jag ju och det kommer ju fler tillfällen. Som imorgon.

Jag tränar ju alltid med min pulsklocka och idag hade jag löpt bort ca 850 kcal och på pumpen så brännde jga bort ca 630 kcal. Jag kommer ju inte att räkna detta som ett medelintensivt pass så länge jag kommer upp i de siffrorna.

Nu sitter jag på bussen till Stenungsund för där är mannen. Dagen har varit sååååå lång och jag längtar efter att få krypa ner hos honom och bara slappa lite.

Idag har jag varit duktig med maten. Till frulle blev det visserligen inte sååå bra men va fan. 2 allevo och kaffe. Efter träning, en banan och en blåbärs smoothie sen lunch, vit fisk med ägg/rom creme fraishe. 1/2 honungsmelon till mellanmål och 2 mackor med 2 skivor ost och 2 skivor skinka. Middag blev en vvs pasta bolognese. Och sen 1 pralin. Ganska bra va??

Nu ska jag lyssna och njuta lite av Peter LeMarc och längta efter A..

Jos mitt kära fan. Kom tillbaka för fan. Jag kirrade ju en massa mat till oss idag men sen kom jag på att du var ju inte bara ledig utan du är ju borta.... Buhuuuuuuu!

Kramen..

Skrivet av Nike Girl 1 februari 2010 klockan 23:05

Med Macen i knät..

Jag sitter hemma hos mannen och har kirrat en sviiiiin go kyckling curry gryta med gult ris med smak av kardemumma och så blev det en klick yogurt till. Och en sallad på körsbärs tomater, gurka, rödlök, avokado, citron, olivolja och balsamvinäger. Mmmmm det knullade gött i munnen. Till detta bjöd mannen på rosé. När svärmor hade gått, japp vi bjöd henne på en mysig söndags middag så drack vi te och poppade pop och bara mös.. Kollade på morden i midsummer men båda somnade så vi missade vem mördaren var. Som vanligt.

Nästa vecka blir det träning och faktiskt vv mat. För jag vet ju att den är välbalanserad och bra för mig även om jag måste äta lite mer. Och lära mig att äta mera mellanmål.. Och de ska nog inte bestå av glass då kanske. Hahaha! Men som imorgon har jag planerat att springa på bandet minst en timme innan pumpen och när jag pumpar efter joggen så förbränner jag mer och då har jag lite undringar hur jag ska räkna det.. Brukar ju förbränna ca 600 kcal på ett pass då så det brukar bli ett högintensivt pass för mig men nu kollade jag på vv sidan och där verkar de flesta räkna det som medel. Jag blir såååå förvirrad.

Hur gör ni? Hur skulle ni räkna? Resten av vecka ser ut ungfär så här; tis blir det samma som måndag, dvs minst 60 min löpning och 55 min pump eller spinn. Ons, 60 min jogg, 55 min spinn på morgonen sen 55 min pump och 55 min aerobics, Tor, 55 min street dance och 55 min combat, Fre, 55 min aerboics, 55 min yoga, Lör 55 min spinn och Sön VILA. Så som ni förstår så känns det lite som att jag äter lite för lite för all min träning.

Jag vet att det kanske är lite väl mycket träning men jag tycker det är kul och jag har saker jag måste träna inför. Det som är närmast är Tjej Vasan och sen gbg varver och sen tjejmilen och så vet jag att det kommer bli Lidingöloppet oxå. Jag tvekar nu men det kommer bli säsongens sista lopp och jag bara MÅSTE bättra på min tid. Inte gå ut för hårt i början och orka heeeeeela vägen. Varvet ville jag ta på 1.45 men läste att Kajsa Bergkvist tog det på 1.46 så det är bara ett omöjligt mål men 2h borde jag kirra. En förbättring på 14 min.

Nu till nåt helt annat. Visst är denna it värld vi lever i helt galen! Nu sitter jag och mannen med varsin laptop i soffan och knapprar. När jag var liten (hmmm nja kanske när jag var ungdom) så hade vi en stationär hemma med ett uttag som gick i tele uttaget så när man satt på internet så kunde ingen använda telefonen. Nu sitter vi med varsitt bredband och mobiler och ingen fast telefon! Hahaha! helt galet.

God natt världen sov så bäst, L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar