Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Wiiiiiii dag 6!!

Då börjar vi på dag 6. Jag vaknade av mig själv ganska tidigt vilket int alls är så bra eftersom jag faktiskt behöver sova.. Men men.. Kaffet är snart nere och jag är på väg till kungsgatan för att förbränna lite. Mer kommer senare. Det är ju ändå spinning med älsklingen.. Tänk om alla fick ha en Andréas, vilken bra värld vi skulle leva i då..

Skrivet av Nike Girl 6 november 2010 klockan 08:25

Slutet på dag 5..

Hmm ja igår var jag så trött att jag tittade på bloggen och sen somnade. Började nästan gråta av trötthet. Men men, det är en ny dag, en ny morgon fast först ska vi avlägga gårdagens träning och mat rapport.

Joggen på 2h blev 2.20 eftersom jag sprang lite fel.. Hahaha! Kom sent till pumpen eller jag hade snälla vänner med mig som tog fram mina saker.

Eftersom jag blev så sen fråh joggen så blev frullen bara en reztart 5 min innan pumpen, inte alls bra jag vet, jag vet men what to do? Sen kom jag till jobbet och då var det biffar med kapris.. Jag tvingade i mig en med liiite pasta och sen funkade det inte så det fick bi en keso ananas. Mellanmål, en naturdiet med lite mandlar och vindruvor, mellanmål igen eftersom det inte hann bli middag, naturdiet med banan, kl 23.00 ÄNTLIGEN middag, äpple med keso ananas.

Inte alls en bra dag matmässigt men jag tog igenom mig den trotts att Andréas kom förbi med choklad och trotts att folk trugade med vinet. Och fastän jag blev arg och förbannad, inga cigg. Så idag eftersom jag inte rökt i veckan så är det en vecka sen min sista cigg.

Nu avslutar jag gårdagens rapport..

Skrivet av Nike Girl 6 november 2010 klockan 08:22

Välkommen dag 5!

Jo men då är det fredag.Jag har hållit min diet i 5 dagar och det känns. Min enerig nivå är ganska låg. Jag har inget tålamod. Tappar humöret ganska snabbt och skulle kunna somna stående. Men men kroppen gör ju sig av med en massa gift som simmat runt i kroppen så det är inte konstigt att jag är så trött. Visst har min låga kcal nivå lite med det att göra men jag tror nog att alla gifter som håller på att gå ur är det största boven. Denna veckan har det inte blivit nåt glas efter jobbet, inga kakor, inget godis, nästan inga kolisar över huvudtaget så det är klart att kroppen är i obalans.

Imorgon är det ju kalas. Och som det känns nu så är det ganska dummt att förstöra allt med att äta en massa skräp men nu handlar det inte bara om mig. Det är en 11 åring som kommer kolla mig. Som kommer se mer än jag tror och det är inte bra. Nån som har nåt förslag å hur man gör i dessa situationer? Hade det bara varit vuxna där är det en sak men vi ska inte lära barn våra ätstörningar.. För det har väl de flesta som kämpar med vikt, ätstörningar..

Nej nu måste jag bege mig. Kram

Skrivet av Nike Girl 5 november 2010 klockan 08:19

ZzzZZZzzzZZZZzzzz... Dag 4..

Detta blir ett snabbt inlägg.. Det blev jogg och det blev gym. 2h jogg och 45 min gym.Sen en macka med philadelphia och skinka och ägg och grön te. Sen 2 clementiner och några nötter. Lunchen en torr kyckling med grönsaker och lite ris, mellis reztart och nötter, middag blev keso äpple/päron med clemetin sen blev hungern för stor så det blev en kycklingfilé med lite ceasardressing.

Nu måste jag sova, ville bara skriva hur duktig jag är som håller mig. Natti!

Skrivet av Nike Girl 5 november 2010 klockan 00:09

En mellanlandning..

Har precis kommit hem från nästan 2h i skogen. Och då mear jag i skogen. Mina skor är så leriga och så blöta men det var det heeelt klart värt. Hoppas på en lika vacker morgon imorgon så jag kan få komma ut igen. Det som är gött med att inte ha en runda som jag kan och springer på tid är att det verkligen får ta den tid det tar och jag hittar så många stigar och vägar och det är såååå avslappnande. Kanske ska ha det så ett tag och ta ut mig på spiningpassen.. Får se.. Nu är det gymmet!

Skrivet av Nike Girl 4 november 2010 klockan 11:11

Dag 4 har kommit!

Och snart är det dax att bege sig ut i det fria och jogga lite. Det är jobbigt och jag är hungrig men nu är det så att jag SKA nå mitt mål och på lördag har jag en halv ätar dag. Tänkta ta en på lördag och en på söndag. Det som gjorde att jag bestämmde mig för det var att jag ska på 11 års kalas på lördag och då kommer det ju bli en massa som jag INTE ska stoppa i mig. Nu kan jag ju säga nej, vilket jag tänker i så stor utsträckning jag kan men det är min gudson jag ska till och vill inte göra han generad eller påverka han på ett negativt sätt så jag får se när jag komer dit hur mycket jag kan säga nej till utan att det märks för mycket.

En annan sak som har kommit upp mer och mer är rökningen. Jag fest röker ju bara nu. Verkligen bara. MEN ska försöka ta bort det oxå. Och det är faktiskt min älskade Andréas som får mig åt det hållet. Han gillar det inte alls, även om jag typ aldrig röker men de jag tar på fyllan gnäller han lite på så nu tänkte jag att jag gör mitt bästa för att fimpa. Även när jag festar. Visst är det några som jublar nu? Haha! Sen så är de ju så att jag har ju inget sug what so ever så länge jag inte intar alkohol.

Fan vad det blåser ute.. Inte alls lockande att ta sig ut.. Men men ska fettet bort så ska det. Kram så hörs vi ikväll!

Skrivet av Nike Girl 4 november 2010 klockan 08:36

Dag 3 är över..

Och fan vad gött det är! Kroppen är trött, ögonen är trötta, vilken dag!! Planen var att jag skulle ut och jogga men när klockan ringde 7.30 så var det storm ute så jag hoppade det. Sen tänkte jag ta mig till gymmet och ta lite band och trapp maskin men när jag inte hittade mina spinningskor så blev jag jätte sen så det blev ca 45 min på bandet och sen 55 min galet tung spinning. Fan vad han körde med oss idag.. Jag var sjöblöt när vi var klara och det kändes som att 4 kg lättade av kroppen bara där.. Haha!

Maten då.. Jo, frulle blev en naturdiet.. Bara.. Inte så bra men men. Efter spinningen blev det en reztart och till lunch pepparrotkött med mina grönsaker och till dessert lite clementin. Till mellanmål nr 2 en till reztart och några mandla. Middagen blev keso med banan och clementin och nån kycklingbit. Är så galet hungrig nu att jag vill karva ut magen. Men det är bara att vänja sig. Har ätit lite vindruvor oxå idag.. Mmmmm det var goda.

Nu ska jag försöka sova lite men först måste jag nog kolla på i form med Anna Anka igen. Fan vad jag gillar henne. Gjorde det inte alls när hon var fru men nu så.. Jag gillar att hon inte mesar och töntar sig som i Biggest Sverige som jag för övrigt tycker är ett jävla skämt! Jag blir bara irri när jag ser det så jag har hoppat det. Får se bara hur det blir på finalen..

Nepp, nu ska här sovas! Kram och god natt

Skrivet av Nike Girl 3 november 2010 klockan 23:43

Dag 3 är igång!

Idag när jag vaknade stormade de ute så joggen ute hoppade jag och det blir förbränning på gymmet innan spinningen istället. Ja jag vet, "förbränning innan spinningen" låter jätte konstigt men eftersom jag har sån motivation så kör vi bara på.

Frukosten idag blev en naturdiet shake och snart ska ett ägg in i kroppa. Maten blir mina grönsaker med protein och så blir det lite keso och reztart och goa grejjer. Har ju helt missat att väga mig men eftersom jag ska ner till 65 så är det ju det som är målet med allt slit.

Nu ibörjan tänkte jag ta 2 halva ätardagar eller 1 hel men det känns som att det jag faller på är oftast inte maten utan skiten som finns runt. Typ godis, ostkrokar, vin, pommes efter vinet..

Speciellt vinet efter jobbet efter en jobbig dag, som igår.. Fan vad vi kämpade och vi hann inte äta eller gå på toa. Då vill man bara belöna sig för ett bra utfört jobb.

Har kollat på Kom i form med Anna Anka ochd et är fan bland det bästa som hänt svensk tv. Fuck Biggest sverig!! Vad är det för meseri???

Nej nu ska vi förbränna.. Kram så hörs vi ikväll, L

Skrivet av Nike Girl 3 november 2010 klockan 10:02

Dag 2 avklarad.

Japp då har jag tatt dag 2 och lagt den till handlingarna. Var ute och joggade i 2h i nåt naturresarvat, sen tog jag 20 min på nån trapp maskin på gymmet och sen 55 min spinning med en av mina, eller min och Max favvosar, Cie. Så förbränningen har varit på topp idag. Maten då.. Jo en grov macka med skinka och philadelphia och ett ägg till frulle, sen en reztart till mellanmål, rattatouille med kalkon och 2 potatisar till lunch, reztart med clementin till mellis 2 och keso ananans med banan till middag. Sen så blev jag galet hungrig så det slank ner lite kyckling och en jävligt frasig och go bacon bit..

Nu är jag fan hungrig igen så jag får ta och sova innan jag äter nåt.. Puss och god natt

Skrivet av Nike Girl 3 november 2010 klockan 00:06

Tabata..

God morgon.. Gårdagen bjöd på galen träning.. Först 90 min jogg som skulle efterföljas med pump men min klocka hade ställt om sig och jag kom 12.15 istället för 11.15 så det blev inget.

Men på kvällen. Spinning, piloxing och tabata och den jävla tabatan tog livet av mig. Fan vad jobbigt det är. Men jag tog mig igenom det och nu är det snart dax för jogg och spinning.

Maten då? Frullen blev en måltidsersättare, sen köttfärs med rattatouille, en banan och sen jumboräkor med rattatouille. Och 2 vindruvor. Mmmm ja jag är hungrig nu men får hålla mig tills efter joggen,

Kramen och hoppas ni har en bra dag, L

Skrivet av Nike Girl 2 november 2010 klockan 08:10

Då kör vi!

Efter en låååååång arbetshelg så är det äntligen mån. Och för mig och Robin betyder detta DIET.. Whiiiiiiii! Min kropp mår så dåligt av all skit vi har ätit i helgen. Jag ser ut som en tånåring i nyllet för finnarna ploppar upp som svampar, jag har ingen ork what so ever. Men nu gäller det. Kommer ta det lugnt med kolisarna och köra på med proteinetm Mycket cardio och styrka så vi börjar veckan med att tokchocka kroppen. Haha! Snart blir det jogg/powerwalk och pump och ikväll kör vi spinning, piloxing och tabata. Nu har jag ju ingen pulsklocka men det kanske bara är bra så att jag inte stressar för att jag inte "ligger rätt".

Såå nu måste jag vara duktig på att skriva upp vad jag äter och hur jag tränar. Jag hoppas ni följer med på denna nystart, hatar att kalla det resa.. Ska ta kort på ett par byxor och en kjol som jag vill komma i där magen ser ut som en överjäst deg så att vi får se skillnaden vid typ jul. Haha! Jag gör ju fan alltid så här, väntar till sista minuten innan jag tar tag i det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar