Leta i den här bloggen

torsdag 3 mars 2011

Dag ett!


God kväll! Har ni hat en bra dag?
Här har jag jobbat. Det blev inte så intensivt som jag trodde men det blev mycket på en och samma ggn.
Innan jobbet blev det 90 min på bandet. 1100 kcal svettades bort, as gött.
Sen bar det av till Willy's för att inhandla maten jag ska äta.
Idag blev lunchen, den något sena, en sallad på kidneybönor, avokado, kräftstjärtar, coctailtomater och lite andra goa grejor.
Mmmmmmm vad go den var! Nästan så jag vill äta den imorgon men ska jag beta av kokboken kan jag ju inte återanvända redan.. Eller jo eftersom recepten är beräknade på 2 pers så kommer jag ju äta samma sak 2 ggr men jag kanske inte behöver göra de 2 ggr nu på en ggn.

Mellanmålet blev en proteindrink och ett halvt äpple och nu när jag kom hem en prot drink och lite naturella nötter.
Till middag gjorde jag en orientalisk linssoppa med kyckling. Tror nog den hade blivit godare hemma än på jobbet för där blev jag störd nästan hela tiden när jag gjorde den. Men den funkade helt klart.

Imorgon siktar jag på samma frulle som idag, bara för att det är enklast och för att jag glömde köpa saker till det idag.. Men det finns ett recept på pannkakor som ser jääääävligt goa ut och det blir måndagens lyx eftersom jag är ledig då efter helgens slit.
Sen blir det kyckling i rödcurry till lunch och om jag hinner en räksallad m gazpachodressing till middag, eller en nudelsoppa. Men om jag inte hinner så blir det ju samma middag som idag eftersom jag som sagt gjorde 2 port av den idag..
Det är lite jobbigt att lunchen har fler goda saker än middagen.. Men men det är bara att köra på.

Nu håller jag på att koka potatis så det finns klart och sen ska jag kirra råris och ägg. Det ska inte finnas några som helst ursäkter till fusk!

Så nu, over and out..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar