Leta i den här bloggen

tisdag 29 mars 2011

Mina dagar, mina veckor..

Jag fick en frågan om jag inte kunde beskriva min dag. Eftersom vissa av dem innehåller väldans mycket träning..
Jag jobbar som kock och börjar på vardagarna oftast 13.00 så jag hinner med ganska mycket innan på de dagarna.
Sen varannan vecka har jag en jobbig vecka och varannan en skön. Denna ska vara den sköna men ska jobba lite extra..
På den gooooa veckan är jag ledig tis-tor och kan ju träna precis hur mycket jag vill och eftersom jag är ensam, inga barn, ingen man så bestämmer jag heeeeelt själv hur jag vill göra.
Den jobbiga veckan är jag ledig mån, lör, sön och eftersom det inte finns lika mycket att träna på helgerna blir de inte lika intensiva.
På de helgerna då jag jobbar blir det på lördagarna spinning och på söndagarna antingen vilodag eller löpning eller så byter jag så jag kan börja senare och ta ett spinn pass.

Svårt att hänga med?? Det är faktiskt så att jag blir lite yr i huvet när jag läser.. Men nåt jag börjat göra nu är att jag tar med mig mat till jobbet vilket då kräver planering och att jag lagar en massa mat hemma. Ingen ro ingen vila.
Som det är nu så vill jag ha koll på det jag stoppar i mig och då får man jobba lite, men i slutändan kommer allt vara värt det...

1 kommentar:

  1. Tack för ditt svar! Det handlar absolut om att planera för att få det att funka. Önskar jag var bättre på att planera min mat, men det finns ju en möjlighet att förändra sig så det är väl bara att sätta igång. =)

    SvaraRadera