Leta i den här bloggen

söndag 19 juni 2011

Söndag, en vilodag??

Då var det söndag.. Och jävlar vad jag har sovit idag.
Igår började jag dagen med 90 min löpning följt av pump och spinning.
Se kom jag hem och sov i 30 min innan jag åkte iväg till jobbet och där hade vi galet mycket att göra.
Så middagen blev aningen sen... Den åts ca 23.. Inte alls bra men det blev en sallad så det var ett bra val iaf.
Jag köpte senaste nr av RW och där var det en hmmm nu hittar jag inte ordet. Inte artikel eftersom han skrev om sig själv men men. Det stod om en diskution han hade haft med en vän om sin träning. Att han aldrig följt nån program eller så utan bara sprungit så som kroppen känner just nu och det är ju det jag gör.. Det var kul att läsa att man inte får bättre eller sämre resultat bara för att man följer nåt som är för maran eller varvet utan att det funkar att lyssna på kroppen.

Jag har funderat på det nämligen och blivit lite arg på mig att jag inte faktiskt följer nåt för att tänk om det faktiskt är bra...

En annan sak det stod om är om Ortorexi. Och det fick mig att börja tänka. Tänk om jag är på väg dit.. För jag är lite manisk när det gäller min träning och min mat. Fast det är ju för att jag vill prestera bättre och att min kropp mår bäst när det får bra mat. Jag känner det ju i energin och i tarmarna ( ja det låter growse men så är det) och en löprunda är skönast när jag ätit bra dagen innan. Och de dagarna jag inte ätit som jag ska så vaknar jag och är avgrundshungrig.
Men så stod det oxå om man avstår från saker med vänner så ska man nog akta sig.. Och det kan jag ibland göra men det är ju oxå för att det vi gör efter jobbet och så är ju att vi går ut och då blir det vin och cigg och sånt som jag ska hålla mig ifrån.
Och då betyder det mer för mig att gå hem och sova och må bra dagen efter. Låter det helt galet?

Nu ska jag runda av för idag kan jag hålla på hur länge som helst.. Så det kan komma ett lika långt inlägg lite senare.. Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar