Leta i den här bloggen

fredag 10 februari 2012

Förkylning??

Då var det fredag. Och jag tror jag håller på att bli sjuk. Det kliar i halsen och i lungorna och jag har börjat hosta.
Har inte bestämt än om jag ska ta en hel vilodag från träningen för detta kan vara att kroppen bara är trött och sliten och säger ifrån.
Visst att FF säger att man kan träna varje dag men de menar inte så som jag tränar..
Imorgon är det ju meningen att jag och Herr Edman ska spinna i 3 timmar men får se hur det blir med det.

Jag har kommit på nåt som stör mig. Alla dessa som säger att de vill gå ner eller vill träna och så bara äter skit. En massa kakor och pommes och dressing och sen så gnäller de för att de vill bli mindre!
Men seriöst!! Gör nåt då och sluta äta. Gör bra val. Ät bra mat. Visst att vi inte har så mycket bra på jobbet men jag och en till köper med oss frukt. Och keso. Och kvarg. Och mat!
Och visst att jag äter skit ibland men jag tränar oxå två timmar varje dag typ. Och jag gör nåt.

Jag bryr mig verkligen inte om man bara äter och inte gnäller men står inte och säg; ohhh jag är så fet jag måste banta och börja träna, och sen trycka i sig skit!
Eller denna är oxå bra. Kan du inte hjälpa mig? Ta med mig och träna? Och sen när man försöker så har folk alltid ursäkter.
Lämna mig ifred om du inte menar allvar. På riktigt.
Jag hjälper gärna mina vänner komma igång och vissa är duktiga och gör nåt. Men andra....
Gahhhh!

Oj vilket ilsket inlägg detta blev. Behövde nog lätta på trycket lite..
Jag är envis när det kommer till vikten och träningen och jag kämpar. Att lägga energi på nån annan som oxå vill komma igång är kul. Men inte när de aldrig dyker upp..

Nu är det jobb som väntar. Det blir ingen träning. "Lyssna på kroppen och låt den vila lite.."
Ha en toppen dag!! Imorgon är det melodifestivalen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar