Leta i den här bloggen

onsdag 15 februari 2012

Ja jag är lite otålig ja!

Vad jag längtar till löpningnen.. Till Varvet, till Marathon, till Lidingöloppet..
Jag ligger som ett kolli i soffan och blir yr bara jag rör mig.
Skit sjuka!
Jag är inte ämnad för att ligga så här. Jag ska kunna ta vara på dagarna och vid denna tiden sak en löprunda på 2 timmar vara klar och dagens första pass på gymmet. Nu ska jag ha kommit hem för att äta lunch och sen sova en timme för att sen ta mig till gymmet igen och köra på i en till två timmar till.
Jag förstår inte det som inte vill lämna soffan och tvn för det går ju för i helvete inget bra!! Allt är ju bara repriser. Ok igår kollade jag för jag har ju sovit bort de andra dagarna men nu! Biggest som går nu såg jag igår och vänner som kommer på snart såg jag oxå igår.
Det som kommer på ikväll hoppas man ju lite på men det slår ändå inte att få vara och träna.

Jag vill ju ta min nya FF kropp ut och testa benen. Se hur mycket som förbättrats i jan. Men nu ligger jag här och alla mina ansträngningar åker rätt ner i toaletten.
Det blir att börja om på nytt. Igen.
Fittliv!
Undrar om jag vågar mig på att gå ut och jogga lite, bara lite imorgon morgon..
Kanske dumt men ändå.. Vad blir det för väder imorgon? Man kan ju alltid gå om man inte pallar jogga..
Eller så håller jag mig och låter kroppen helas och bli frisk. Det låter ju absolut inte som något som jag skulle göra men det kan vara dax att bryta mönstret.
Hittade en bild på när jag var som minst och självklart inte riktigt fattade att snart är det dax att vara nöjd..

Så längtar jag till mars. Då ska jag köra FF igen och förhoppningsvis komma till final. När jag såg de andra som oxå körde jan så blev jag väldans ödmjuk och förstod att jag inte hade en chans att komma bland de 10 bästa men nu när finalisterna är plockade och en av killarna jag var heeelt 100 skulle komma till final inte är med då är jag inte så ledsen. Den killen. Mmmm.. Vilken kropp han har skaffat sig.. Men om han inte kom med så då gör det inget att inte jag kom upp där. Jag ville ju ändå köra en ggn till. Och denna ggn kommer jag kunna löpträna mer. Då blir det 2 timmar löpning varje morgon eller ja de flesta morgnar. Och så en massa styrka. Nu ska vi i mål, nu ska vi till final och hmmm ja det är det jag ligger och laddar för när jag inte kan göra så mycket annat..

Vad gillar ni kläderna hon har? Vi springer Stockholm Marathon förra året och jag undrar.. Om mina ben gjorde ont i ett par bra Nikes hur mådde då hennes efter ex antal timmar löpandes i ett par gummistövlar???

Och hon i gult var en av dem som fick mig att kämpa extra mycket när benen var som styltor..




Så nu nu nu nu vill jag starta mitt liv igen. Pausknappen har varit intryckt för länge! Ska köra på lite med isodietmat oxå. Den är ganska lik FF maten. Behöver bara ta bort lite kolisar så är jag hemma. Åhhh vad jag längtar. Finns det nåt piller man kan ta så att det blir bra tills imorgon?
Eller.. Nej..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar