Leta i den här bloggen

onsdag 25 april 2012

Ortodexi

Jag ligger i min soffa och har ätit och sovit och tränat. Eller ja kanske inte just i den ordningen men men.. Och så helt plötsligt så slog det mig. Det svåraste för mig är att låta mig ta det lugnt. Att INTE träna 3 pass om dagen när jag är ledig. Att nöja mig med den sköna spinningen jag redan kört där jag dessutom inte ens kom upp i puls antagligen för att kroppen är trött. Nu ligger jag och kollar på schemat om man kanske skulle åka och svettas med Cie eller fan de har ju ett 90 min spinnpass på Valhalla kl 18..
Och så vet jag att imorgon vankas det löpning och pump på morgonen och spinning på kvällen.
Gahhhhh!
Har precis haft asont i ryggen och nu mår den bra. Kanske dax att nöja sig med "bara" ett pass och låta den nyläkta kroppen vila lite..

Just detta beteende får mig att undra om jag har en mild form av ortodexi. Träningsnarkomani. Jag är ju den som kan åka hem från en sjukt trevlig kväll ute för att dricker jag för mycket eller är uppe för länge så kan jag inte träna dagen efter.
Och nu brottas mina demoner och mitt dåliga samvete för att jag inte tränat som jag ska idag. Eller jo det har jag, en timme om dagen är ju sagt.
Men det är fan jobbigt. Det är svårt att vara den som trycker ner mig, som får mig att må dåligt och vara en dålig människa för att jag inte är och tränar nu när jag är ledig.

Så då fick jag ur mig det!
Nu är det diskning och sen bio med Andréas.
Ingen mer träning idag.
För jag är bra precis som jag är!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar