Leta i den här bloggen

lördag 12 maj 2012

Göteborgs Varvet!

Idag är en bra dag att inte springa ett Gbg varv på!
Så är det och det är faktiskt ganska skönt att inte ha den pressen på sig. Det finns ju flera lopp och jag vet minst en som vill springa några med mig.
Om jag hade sprungit idag hade jag fått en skit tid för att jag inte är riktigt bra. Eller ja inte springa-lopp-bra iaf och så hade jag legat hemma och gråtit för att jag är en värdelös löpare och inte sett till alla fakta.
Så det ÄR bra att jag ska köra en vanlig lördag dvs, träning och jobb och kanske lite karra. Haha!

Har fått in någon konstig dygnsrytm nu där jag varje morgon vaknar runt 05.00 och är vaken en eller två timmar så jag har gjort så att jag äter frulle då. Så är den avklarad.
Samma idag. Gröt med lättfil ( ja jag vet att det låter såååå vidrigt men det är sååååå gött!!!!) och kanel och lite sötningsmedel och så kaffe såklart.
Kollade senaste avsnittet av revenge och nu Biggest.
Och så snart är det löpning, pump och spinning. Varför spara på krutet? Haha!

En annan kul sak. Jag hjälpte en polare flytta igår och så råkade jag se mig i profil i spegeln, ni vet så där så man inte är beredd och jäääävlar vilken kropp jag har skapat! Jag är ju fan inte fet.
Jag har en kropp jag ska skulptera enligt mina önskemål men det så som min hjärna säger att jag är, nehehehej du.
Nu gäller det ju att hålla i denna bilden och inte gå över på the dark side...

Jag lyssnar mycket på Jillian Michaels podsändningar när jag springer eller som igår när jag tog en promenad på 60-90 min. Och det är ganska nyttigt att lyssna för det är många aha upplevelser. Det är sjukt mycket hon säger som man har funderat på utan att lägga vikt vid det men som man kommer på när man lyssnar. Som detta när omgivningen säger att man tränar för mycket, eller när man platåar, eller när man har som hon säger "vanity pounds". Med de menar hon de kanske 10 kg som man inte vill ha för att man tycker det är fult. Man har bra blodvärden, bra kolesterol, ingen diabetes, man tränar och kroppen är bra egentligen men så.. Ja..
Det är ett inlägg jag tänkt skriva en annan dag när jag sorterat ut det i huvudet för nu är det ganska mycket som snurrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar