Leta i den här bloggen

måndag 28 maj 2012

Wiiiiii det är måndag!

Då kör vi måndag igen! Jag äälskar måndagar!
Känner mig fortfarande lite osäker på lördagen. Ska ut snart och känna på det men faaaan.. Det är en så stor påfrestning på kroppen att jag inte vet om min tvekan är skäl nog att inte springa. Jaja. Eller så är jag bara nervös.
Mitt alkoförbud bröts med råge i lördags när Loreen vann.
ESC är ju den viktigaste tävlingen på hela året så om det är någon ggn jag ska synda så är det ju då.
Till mitt försvar så började jag ju inte dricka förän i omröstingen när jag började känna lukten av seger.
Och sen var det bara att köra.
Försov mig till jobbet då jag var hemma 5 och skulle börja jobba 10!! Haha!

Jag måste verkligen börja räkna kcal. Inte bara höfta som jag gör nu.
Och då räkna med både in och ut.
Trodde jag hade ballat ur totalt igår men så tänkte jag lite på det och det var inte så illa som jag trodde. Spec oxå eftersom lördagen inte var nån frossar dag.
Men en ätar dag i veckan tänker jag ha. Och funderar på om jag inte ska skriva upp när jag blir sugen och på vad så när dagen är här så vet jag vad jag cravade och kan känna efter om jag vill ha det.
Igår så var jag nära att köpa ostkrokar bara för att. Men förnuftet tog tag i mig och jag lämnade tillbaka dem.
Jag var ju inte ens sugen..

Sen så en annan sak. Jag MÅSTE börja jobba på vad jag säger till mig själv. Försöka stoppa de neg tankarna innan de kommer upp till ytan.
För det är ju de som gör att jag inte kommer någonstans.
Att jag jobbar och svettas men stampar på samma ställe hela tiden.
Det är ju därför jag helst inte ska ha vissa relationer för att djävulen på ena axeln börjar säga dumma saker som jag vet inte är sant men har man lyssnat länge på den rösten så blir den sann.

Nu är det ut och springa.
Det är sol och jag känner redan hur det kommer bränna i ansiktet och på axlarna. Kanske dax att köpa en solkräm..
Kramen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar