Leta i den här bloggen

tisdag 26 juni 2012

Morgon tankar över kaffet..

Det är en underbar morgon. Solen skiner och himlen är blå och i tvättstugan träffade jag vääärldens trevligaste tant.
Somnade på soffan igår och missade att hänga upp mina bh'ar som ska användas idag.
Så jag smet dit och skulle låna torken en sväng och där var hon. Såååå söt..

Jag vaknade första ggn runt 6 och fattade inte vart jag var tror jag. Haha!
Sen igen runt 7 och nu är frullen nere och kaffet snart uppdrucket och jag ute och springer.
En helt vanlig morgon mao.
Funderar på att ta kort på vad jag äter idag bara för att verkligen se vad jag stoppar i mig.
Vågen gör inte alls som jag vill och jag har en del kg'n som jag verkligen inte förtjänar.
Tänker inte ens skicka in bilder till FF för att jag är så missnöjd och ja det är åt helvete.
Men samtidigt som vågen och jag inte är vänner så känner jag ju att kroppen funkar bättre och jag springer lättare.
Och visst. Det kan vara en massa vatten jag samlat på mig men det väger ju oxå och då borde inte kroppen kännas lättare... Make sense?

Men men just nu har jag två människor som finns på min näthinna som får mig att känna att även jag kan klara detta.
En man och en kvinna.
Jag har även en tredje som inspirerar galet mycket. Jag länkar hennes gamla blogg för det är där kampen mot mål finns och även länken till hennes nya blogg.
Det är skönt att det finns människor att luta sig mot när man inte riktigt själv pallar att hålla motivationen uppe. Att det finns andra som säger utan att säga det att man klarar det.
Att deras handlingar gör att jag tror på att jag faktiskt klarar det. Jag kommer komma i mål. Jag kommer bli smal och stark och jag kommer bli nöjd i min kropp. En dag..

MEN det kommer inte bli mha LCHF..
Att ta bort frukten ur min kost funkar inte för mig.
Jag älskar det och innan nån säger att den personen ätit sig fet på vatten melon eller nektariner så tänker jag fortsätta äta frukt.
Det kommer nog bli mer Iso nu. För att jag älskar den maten och den får mig att må bra och gå ner. Så en blandning av Iso och FF som jag tänkt innan.
Jag saknar maten i iso.. Mmmmm.. Och jag saknar siffrorna på vågen som var så fina för 3 veckor sen.
Det som stör mig mest är att jag inte varit ute och supit. Inte ätit skitmat. För jag har lagat maten.. Inte mycket godis. EN glass på heeeela sem. Jag har tränat i princip varje dag.
Inte svinhårt men iaf rört på mig men ÄNDÅ så är jag blytung.

Har vänner som är mycket större än mig och som är ute flera ggr i veckan och som  struntar i maten och äter godis när de vill och snax när de vill men inte blir större.. Varför blir jag större när jag tränar bort kcal??

Jag vet att lite sitter i huvudet. Men faktiskt inte allt.
Jag vet att man kan underäta men även då borde ju kcal in och ut gälla..
Jag borde ju bli mindre och väga mindre om jag gör av med mer än jag äter..
Hmmm jaja nu är det dax att hämta min tvätt och ta mig ut i sommarmorgonens häärliga strålar..
God morgon och fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar