Leta i den här bloggen

torsdag 28 juni 2012

Shape+ 75 min spining= en öm kropp

Alltså helt seriöst. Vet ni hur mycket det krävs för att kroppen ska må bra och bli stark och smal??

Man måste hitta balansen mellan alla födoämnena. Hur mycket just DIN kropp behöver av kolisar, fett och protein.
Sen är det träning. Hur mycket och vad. Och kör du gym måste man hålla reda på vilken muskelgrupp man körde när och när den ska vila.
Sen är det viktigt med sömnen. För att kroppen ska palla bygga upp det vi bryter, bryter ner så måste den få sova och vila.
Och så ska man dricka vatten. Kroppen består av 80% vatten och den andelen måste vi upprätthålla så att det vi förbränner och slaggprodukter och sånt kan forslas ut.
Vissa säger att vi ibland ska tillsätta lite extra salt, och då menar jag lite, när man toksvettas under träningen så här på sommaren och vissa säger att det inte alls behövs. Hur vet man vad som gäller.

Sen läste jag i fitness att om man kan hålla sig till bara nån godisbit/några bitar om dagen så gör det inget om man tar nån varje dag och att dricka ett till två glas vin om dagen på sem är inte heller nån fara.
I min värld så är två glas om dagen varje dag i 4 veckor sjukt mycket..
Kanske för att jag känner av ett glas och är verkligen salongs på två men iaf.

Om man håller sig inom sin kcalram, får man äta vad man vill då??
Jag är lite förvirrad bara..

Har tränat shape med väärldens starkaste Meri idag. Kroppen gör ont och kommer vara stel som en pinne imorgon.
Sen körde jag 75 min spinning med Lina. Som jag har längtat. Tyvärr hade Meri gett mig sjukt trötta ben så redan i uppvärmningen så kände jag att det kommer bli 75 jobbiga min. Men det var Lina så det var en fröööjd att cykla.
Efter det bar det av till jobbet för middag och en biodate med Jörgen.
Det blev Avengers.
Båda hade tränat hårt och skruvade på oss som maskar på en krok. Benen var stela och gjorde ont och ett tag hade jag kunnat somna..
Filmen var bra men jäävligt lång så nu är det fan sova. Men först den bästa scenen ur filmen!!


Natti natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar