Leta i den här bloggen

söndag 1 juli 2012

Leva på 300 kcal???

Nu blir jag ännu mer förvirrad...
Googlade på "varför går jag inte ner i vikt?" och det som verkar vara problemet är att jag äter för mycket..
Enligt en artikel ska jag minska mitt intag med 1000 kcal... Men då blir det ju inget kvar..
Jag äter ju mellan 1300-2000  som det är nu och tränar i snitt 2 timmar/dag.

"Viktminskningsupplägg

Att minska med 1 000 kcal kan vara ett stort steg. Om man vill kan man nöja sig med att minska med 500 kcal per dag. Men om man vill gå ner i vikt snabbare bör därför successivt trappa ner till ett kaloriunderskott på 1000 kcal.
  1. Börja med att sluta äta onyttigt. När sötsuget försvinner kommer det bli lättare att gå ner i vikt sen.
  2. Sen sänker ni med 500 kcal & håller detta i 4 veckor.
  3. Sen sänker ni ytterligare 250 kcal, så att ni ligger på ett kaloriunderskott på 750 kcal. Detta håller ni i 4 veckor.
  4. Sen sänker ni ytterligare 250 kcal, då ligger ni på ett kaloriunderskott på 1 000 kcal. Detta håller ni tills ni är nöjda!
För många är 1 000 kcal ungefär hälften av vad de vanligtvis äter. Att äta så pass lite är inte bra & du riskerar att kroppen går ner i dvala & väljer att hushålla med energin då den märker att det är ”ont om man”. Kaloriunderskottet bör delvis komma från att man äter mindre, men även att ni tränar mera. Hur många kalorier man förbränner vid konditionsträning, hittar ni på viktminskning & träning."

Nu är jag ju inte så korkad att jag riktigt tror på detta för då hamnar jag ju på svält men HALLÅÅÅÅÅ!!!!!!! 
Kan jag inte bara få göra en GB....
Eller äta lite magiska piller..
Eller bara bli ett fetto!
Om 10 min är det måndag.
Jag älskar måndagar och då ska denna klagosång fan vara slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar