Leta i den här bloggen

torsdag 6 september 2012

Ett ledsamt, ensamt inlägg..

Just nu är jag så godissugen att jag håller på att dööööö!
Gahhhhh! Vill bara ha en påse smågodis och trycka ner snabbare än Lucky Luke drar sin pickadoll.
Eller så är det det att jag känner mig sjukt ensam.
Igen.
Detta att inte dricka är inte bara jobbigt för att vin är så gott, man märker hur socialt det är med alkohol.
Det är aldrig nån som frågar om jag ska med ut längre. Verkligen ingen. Jag kan ju dricka cola eller kaffe eller te eller vatten men nepp.
Telefonen är tyst och likaså mitt privatliv.
Ska jag göra nåt är det jag som får ta initiativ till det själv.
Kolla om folk vill med och så.
Men att nån skulle höra av sig för att de är ute, icke sa Nicke.
Inte vill man ha med nån som poängterar nåt som alla andra gör. Blir fulla 5-7 dagar i veckan.
Men det hade varit trevligt att få hänga lite. Få göra nåt annat än att slita i soffan, sängen eller gymmet.
Ja och så jobbet då.
För det är det enda jag gör.
Om jag skulle göra en status uppdat en dag och säga att jag var sjuk och då dog, så skulle ingen ens sakna mig på en tre dagar.
Jag skulle vara som en ensam gammal gumma. Inte ens en katt har jag.

Och faktiskt så är det ganska sorgligt.
Att alkoholen har sån makt.
Jag har nog ingen jag bara kan hänga med.
Jag har många vänner men ingen som är MIN. Ingen som skulle ringa och fråga om jag vill hänga med till IKEA för att bara kolla på saker. Eller nån som lagar mat och som vill att vi äter och kollar en säsong av Revenge.

Jag är sjukt ensam och har nog tyvärr valt det.
Jag litar inte på människor och sen jag blev anklagad för mobbing har jag dratt mig undan.
Att vara nära och att lita är att göra sig sårbar.
Då är det bättre att vara ensam.
Ensam är stark heter det ju.
Så krama kudden och nallen. Låt det regna och gråt en skvätt. Ur tårarna kommer styrkan och morgondagen.
Och på gymmet, det är där jag bygger min sköld.
Imorgon bygger jag igen. Imorgon jobbar jag igen och imorgon. Då är jag stark igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar