Leta i den här bloggen

måndag 3 september 2012

God morgon härliga måndag!

Då var det måndag och jag har en sån skön lycklig känsla i kroppen.
Var på vääärldens vackraste bröllop i helgen och träffade så mycket underbara människor att det är galet.
Det var mina vänner Per och Keéne som gifte sig. Mina älskklingar..
Och de gjorde det i Finnhamn i Stockholms skärgård.

Vi fick ta en båt dit som tog ca 2 timmar och sen bo på ett vandrarhem.
Jag bodde med 4 män. Mattias, Tobbe, Niklas och Markus och vi hade såååååå kul!
4 bögar och en faghag i ett rum, det kan inte bli annat än succe!
SÅ den sköna pn innan bröllopet blev inte av..
Själva vigseln förättades i ett båthus och det blev så intimt och vackert och jag grät och grät och grät.
Sen var det middag med tal och spex.
Efter det tårta och sen dans. Eftersom det var ett gaybröllop och de älskar schlager så blev det mycket av den varan och igår när jag handlade småsaker inför resan hem så tror jag inte nån uppfattade att jag sa tack.. Hade ingen röst kvar.

Ett tal var såååå fint. En kille som har blivit trakasserad i skola och Keéne har hjälpt honom och när han talade så grät jag. Nästan the ugly cry.
Han är så ung och så stark och just då, när han pratade så insåg jag att det är inte "fula" människor som blir mobbade. Ingen går säker.

När jag var liten och mobbad så trodde ju jag att det var för att jag var fet och ful. Det var så jag såg mig.. Mina tänder stod rakt ut och jag hade tandställning ganska länge. Men just den där fula känslan..
Jag var ful och töntig..

Men här stod en så snygg och stilig ung man och folk var elaka mot honom!!! Varför??
Hade jag varit 16 hade jag sprungit efter honom hela kvällen.
Ville ju ändå ta med honom hem och sätta honom i en sån snöboll så jag kunde titta på honom innan jag somnar. Haha!

Men nu är det måndag och träningen väntar. Det har ju inte blivit mycket av den varan dessa dagar.. Men vad kul det har varit. Ibland så behöver kroppen detta oxå. Inte bara kontroll av mat och alkohol.
Jag kommer att le länge av den dagen.
Såååå kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar