Leta i den här bloggen

lördag 15 september 2012

Ny utmaning på ingång?

God morgon världen!!
Vaknade astidigt idag. Typ 5.
Så det var bara att äta frulle och sen somna om.
Nu ska kaffet på och sen styr jag kosan mot Landala och lite göttig träning.

Ligger och klurar på en utmaning som Therese kom med.

500 armhävningar
250 burpees
250 chins
250 dips
Gå/springa uppför 3000 trappsteg
Gå/springa 10 mil
Genomföra 30 träningspass

Regler: du avgör vad som är träning för dig, eget ansvar gäller, gör armhävningar på knäna, tårna, en arm whatever men gör dem, gör dipsen så att du kan genomföra dem helt och på din nivå, ta hjäp när det gäller chinsen för de är inte att leka med, var smart - är du instruktör så räknas såklart din klass som ett pass, i Bodypumpen nu så är det 37 härliga armhävningar - det är ju en del på väg till de 500. bokför allt du gör. (Och vet du vad? Om du gör 12 armhävningar varje dag så är armhävningarna avklarade)

Där har vi utmaningen..
Det enda är att jag oroar mig för mitt knä.
Ex detta med trappstegen. Det är inte alls kul för knät. Eller burpeesarna. De känns oxå i knät.
Allt annat är ju bara att kötta på.
Lite kul att när jag pratade om det på jobbet så var det en kille som på en ggn sa åt mig att köra. At det är klart jag klarar det.
Och hmm ja det gör jag men det är ju detta med knät..
Jag har till på måndag på mig att bestämma om jag ska köra.
Nån annan som vill vara med?
 Och vem hjälper mig att göra chins?????
Det är något jag aldrig har gjort. Verkligen aldrig. Så det blir en utmaning.
Men fick höra att man får en jävla snygg rygg av det! Me lajk!

Nepp. Nu är det kaffe och bli av med sömnen i ögonen.
God morgon hääärliga lördag!

2 kommentarer:

  1. På vilken tid ska du göra utmaningen?

    SvaraRadera
  2. Haha det glömde jag ju skriva!
    6 veckor från och med måndag.

    SvaraRadera