Leta i den här bloggen

måndag 8 oktober 2012

Kära Bullen..

Hej Bullen.
Jag är en tjej på 33 vintrar som har ett problem.
När jag blir trött kan jag inte äta.
I två veckor snart har jag levt på "frukostmat". Gröt, fil, flingor, macka, keso och då bara keso. Mm mm.
Förra veckan lyckades jag klämma in ca 15 timmar träning och 6 dagars jobb men jag äter inte alls som jag ska. För att orka.
Jag tror egentligen inte att det gör så mycket men när man läser att man SKA äta riktig mat och mellanmål och så så blir man stressad.
Jag blir det.
Är jag ledsen så äter jag inte alls.
Nu vet jag hur jag fungerar och vet att jag är mer orolig över detta än jag vill tro. Jag låtsas att jag är ok och att allt är bra men så egentligen så är jag som en anka. Lugn på ytan men paddlar som faan under ytan.
Jag försöker komma på vad jag kan och vill äta men det finns inget som lockar.
På jobbet äter jag en halv burgare. Och då med sallad och bröd, Inte det dåliga.
Ibland en pizzaslice men det är inte gott. Det är inte vad kroppen vill ha.
Den vill ha flingor. Och gröt med keso.
Så kära Bullen. Vad ska jag göra?

Och det är hon på bilden som har skrivit brevet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar