Leta i den här bloggen

tisdag 23 oktober 2012

Min kärlek till Sats Göteborg!

Jag har sån tur!
Det var nån som älskar mig som ledde mig till Sats Kompassen den där regniga dagen för hmmm ja några år sen.
Det är det bästa som har hänt mig.
Där har jag hittat de finaste vännerna både instruktörer och deltagare.
Jag har hittat min kropp så som jag vill ha den och jag tar aldrig pauser från träningen som jag kunde göra innan.
Alla säger att kroppen MÅSTE vila. Men helt seriöst. Ha inte så sjukt många bra inst då!! Och varje dag!
Det finns inte en dag, tidigt, lunch eller kväll som det är nån man INTE vill träna för.
Sats Göteborg är kedjan man inte vill ta klasser för nya inst för man blir nästan aldrig besviken.
Man hittar bara nya favoriter. Och gillar man inte en på en tid finns det alltid nån annan man gillar på ett annat center så att hoppa en dags träning finns inte.
Egentligen skulle man ringa huvudkontoret och be dem sätta in en 8de dag så man hinner köra för alla.
Och ev en 9de så man kan få vila..

Idag körde jag och Andréas en tis klassiker. Först hans klass som idag var 75 min effektiv träning och sen körde vi Westers 30 min och sen Carolines yoga.
Jag tänkte att yogan skulle bli skön och avslappnad men nepp. Hon körde skiten ur oss och jag kommer ha asont imorgon.
Jo jag skulle ju köra Moas crosstraining i morses men snoozade istället och missade mina älskade tabata intervaller. Vi har en hatkärlek till varandra. Tabataintervallerna och jag..

Imorgon väntar spinning och cross och Chess. Weeeee!

Och för er som undrar.. Nej jag är inte alls bra med maten. Har dratt på mig stressmage och mår skit när jag äter så nu är det bara saker som är snälla för magen.
Hellre att jag äter mindre och fler ggr och att jag inte vill kräkas.
För det är det som händer när jag äter mycket och riktig mat.. Fast inte när jag åt med Jörgen... Hmmm undrar varför...

Nåt som är lite kul är de kvällar jag faktiskt tar vilokvällar och stannar hemma, då blir jag assur att jag inte tränar för det finns verkligen inget kul alls att kolla på.
Och ja jag blir arg för varför sitta hemma och inte ha nåt att kolla på när man faktiskt kan göra nåt roligt.
Som svettas med vänner.
Som nu. Visst jag har tränat men det finns ändå inget kul alls att kolla på så nu lyssnar jag på P3 dokumentär om Ebbe Carlsson affären och tänkte somna till det.
Så ja.. Nu ska Tant sova. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar