Leta i den här bloggen

måndag 15 oktober 2012

Vikten av vikten och betydelse av mat..

Alltså, egentligen så är ju vågen bara skit. Den säger ju verkligen bara vad du väger. Inget mer.
Inte om du är vältränad eller fet inuti. Inte om du har samlat på dig en massa vatten som jag gör en ggn i månaden och då kan jag lägga på mig 4 kg.
Den säger inte om du mår bra i kroppen för vissa mår bättre större och vissa mindre.

Jag vet ju vad jag vill väga men vet inte hur min kropp mår vid den vikten.
För att just nu så vill jag bara minska magen lite och lite lår och sen så är jag där jag har velat vara i flera år.
Fast sen så vet jag ju oxå att jag aldrig blir nöjd men just det målet jag jobbat för så länge är snart här.
Och då har jag inte vägt mig på flera veckor.
Just nu vågar jag inte för att jag är rädd att den ska visa att jag är "fet som en gris" fast jag inte ser ut så. Fattar ni vad jag menar?

Med tanke på hur jag tränar just nu och hur jag äter så borde jag vara smal som en sticka så nu är det dax att ta tag i detta med att inte äta.
Som idag. Jag var trött efter helgen och sov länge men det är ingen ursäkt till att äta så dåligt som jag har gjort.
Frulle blev gröt och banan. Mellanmål äpple och nötter. Sen spinnade jag i 2.5 timmar och åt en bar mellan passen och kom hem och stoppade i mig 3 mackor med leverpastej och en ananaskeso.
Detta är på heeeeela dagen.
Inte konstigt att jag är trött hela tiden. Hur ska kroppen palla träna, leva, bekämpa alla förkylningsvirus och jobba????
På ingen mat.

Gick in på coop efter träningen för att handla mat. Riktig mat.
Men ville bara spy när jag tänkte på stekos och att laga mat så det fick bli den lätta vägen.
Jag var inte så orolig i början för jag trodde det skulle gå över men nu så verkar denna idiotiska idé om att inte kunna äta stanna kvar..

Nu är det sova som gäller. Har en lång dag imorgon. Träning och jobb är planerat och sen är jag ledig i 2 dagar. Woop woop!
Då är det städning och disk som väntar. Och träning såklart.
Over and out!

1 kommentar:

  1. Skriv ner vad du äter under en vecka och skriv ner hur mycket du förbränner under dina pass på samma vecka.
    Om du har ett kaloriunderskott på över 5000 kalorier så äter du för lite.
    Du kan inte äta som en fågel och träna +10h i veckan.

    SvaraRadera