Leta i den här bloggen

fredag 9 november 2012

100 dagar och ångesten efter..

Mina 100 dagar utan socker och alkohol är över.
Jag trodde att jag skulle må toppen och köpa mig en stoooor godispåse och snaska på.
Visst fattade jag att jag inte skulle palla äta mer än kanske två godisar och sen må illa men det fick gå.

Jag har sån sjuk ångest. Så fort jag ens tänker på att jag är i mål knyter sig magen och jag vill bara tillbaka till bubblan.
Min egna nyktra, hälsosamma bubbla.
Ångesten sitter mycket i mellangärdet och varför i hela helvetet då för?
Jag är ju bara klar. Klar med min utmaning. Min kropp är snyggare, hetare än någonsin men den mår inte bra..
Hjärtat slår hårt. Magen är orolig. Och jag skulle vilja ligga i sängen hela dagen.

Det är väl så att min identitet ett bra tag nu har varit att klara 100 dagar.
Nu är jag i mål och nu måste jag hitta på nåt annat.
Det är dax att lägga sig i fosterställning och lyssna klart på P3 dokumentär.
Jag och min Ångest.
Over and out..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar