Leta i den här bloggen

tisdag 6 november 2012

3 dagar kvar!!

Min kropp ligger kvar i sängen. Den är öm och trött och hungrig.
Men lever på en kommentar jag fick igår.
Träffade en vän som jag inte sett på en två månader och hon tittade på mig och sa: Vad har du gjort för att få ner så mycket?

Såna spontan kommentarer är bland det bästa som finns.
De som ser mig dagligen ser nog inte så mycket och jag ser ju det motsatta just nu så det är skönt att få det bekräftat, att jag blir mindre.

Om någon någonsin kommer fråga mig hur man får drömkroppen kommer svaret att bli:
Envishet
Ingen alkohol
Inget socker
Tålamod
Och att glädjas över det man får istället för att sörja det man inte får

Putmagen blir mindre och ryggen blir finare. Det gör nästan ont att ligga på spikmattan nu.
Mina favoritbyxor börjar bli stora och min bh som en ggn var liten är stor.
Det är nästan så att jag inte vill gå tillbaka och dricka och äta godis så det kan vara så att jag kommer hålla mig väldans nykter.
Det jag saknar mest är faktiskt rödvin. Inte godis eller lakrits eller choklad eller ostkrokar.
Inte heller att bli full men att blir så där lite rödvinsfnittrig hade varit trevligt.

Nu måste jag komma på vad jag vill äta till lunch.
Igår var jag duktig och åt både lunch och middag.
Nu vill jag ju helst bara göra en shake med banan och chokladprot pulver men vet att min kropp som är så slut behöver riktig energi för att kunna samla krafter.

Och imorgon ska jag verkligen försöka ta lite bilder.
Nu sova middag.
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar