Leta i den här bloggen

måndag 19 november 2012

Måndag natt..

Det är måndag och jag ligger i en säng hos mamma.
Helgen gick fort och jag önskar att den hade haft lite flera timmar. Både med mina pojkar och med Han.
Imorgon ska jag träffa vänner och har en känsla av att det kan bli en lååååång dag.
Men eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar här så är det ju trevligt att träffa de man inte träffar annars.

Jag kom på mig själv med att idag börja oroa mig för att gå upp i vikt igen. Varför?
Jo för att när jag hade mina 100 så visste jag vad jag fick och inte fick äta. Vad jag fick och inte fick äta. Nu har jag inga förbud vilket gör att JAG måste säga till MIG att inte äta allt. Visst att jag inte vräker varken godis, snax eller alkohol men det är en oro som jag måste komma underfund med.

Lyssnade på Jillian Michaels podsändningar och där finns ett avsnitt när Bob Harper är med och en som ringer in och frågar frågor undrar när man slutar oroa sig för att gå upp och det verkar som att det alltid kommer finnas där i bakhuvudet.
Det jag måste komma på är HUR jag gör för att inte gå upp utan att lägga på en massa förbud.
Att gå ner är inte svårt. Att gå upp är inte svårt men att hålla vikten. Där har vi det svåra..

Jag vill gå ner mer. Och ja, nu när jag är ledig måste jag faktiskt lägga upp efterbilder. Nu har jag tid (hoppas jag) och ork och jag vill faktiskt se själv förändringen.
Det är ju den som sporrar. Den som får mig att vilja fortsätta.
Nu ska jag lägga mig och sova och drömma om det vackraste skrattet som finns.
See yah!
Over and out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar