Leta i den här bloggen

måndag 28 januari 2013

Jag, en sköldpadda..

Det är måndag den 28de och jag har kommit 30 dagar på mina 100.
Och svackan är här.. Inte motivationen utan den där jag är nere och ledsen.
Jag hade ett samtal i lördags som gjorde mig ledsen och jag tror att det var som inkörsporten.
Nu är jag lite smått deppig men ändå inte så att jag vill gunga fram och tillbaka och lyssna på deppmusik men bara nere..
Som förra ggn så går jag inte ut. Jag träffar inte så mycket vänner och ingen hör heller av sig.
Visst jag är ganska dålig på det själv men jag vet ju oxå att det enda alla vill göra är att dricka vin.

Så just nu är jag som sköldpaddan som kryper in i sitt skinn ett tag och försöker hitta energin. Och glädjen. Och viljan.
För det enda jag vill är att äta choklad och godis och dricka vin och göra bort mig med mina vänner.
Inte sitta hemma och känna att jag inte duger. Till nåt.
Men så var det ju detta som hände förra ggn oxå. Jag vet att det går över och jag vet att efter regn kommer solsken och allt det där.
Men just nu.. När jag borde vara som lyckligast så är det bara mulet.
Nu ska jag ta mig till jobbet och försöka hitta lite glädje på vägen dit.
Får man köpa blommor till sig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar