Leta i den här bloggen

fredag 22 februari 2013

Ångest, psyke och jag ska fan vinna!

Det är helt fantastiskt detta med psyket.
Åkte och tränade lite och på vagnen kommer det in en hel klass med kids. Vad händer?
Jo jag får ångest och börjar nästan gråta.
Så tvättade jag lite och fick skynda mig att hämta kläderna för att jag inte ville träffa nån för att det kändes obehagligt. Man får ju torka en timme in på nästa tvättid.. Och nu ska jag snart åka och spinna med Lillasyster och med Cie i förarsätet och vad händer?
Bara tanken på att lämna lägenheten gav mig hjärtklappning.
Fitta, fat, handgranat säger jag bara!!!
Men nej, jag vägrar.
Jag vägrar bli en sån som bara är hemma.
Jag SKA träna. Jag älskar ju det.

Sen så är det ju inte i själva salen jag tycker det är jobbigt utan det är ju när jag är ensam med en massa främmande människor. Som på en trång vagn.
Sen är det väl så att jag är så medveten om vad som händer i kroppen denna ggn att jag vet varför jag känner vissa saker och är uppmärksam när ångesten kommer.

Jag ska vinna fighten. Så är det bara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar