Leta i den här bloggen

måndag 18 februari 2013

Den nakna, blottade sanningen..

Det gick inte att värja sig.. Jag ligger i sängen och känner inte ork eller vilja för nåt.
Inte äta, inte träna, inte gå ut, inte träffa folk, inte shoppa, inte läsa eller lyssna på nån dokumentär.
Jag vill inte göra ett skit.
Min krasch förra veckan var nog bara en panikångest attack för nu har jag gråtit sen i fredags.
Och jag gråter för ALLT.
För att en låt är sorglig eller för att det är ledsamt på Day's of our lives eller för att en tråkig tanke dyker upp.
Ibland hjälper det inte att försöka se allt positivt eller ha världens bästa man.
Det känns som att jag är naken och någon har hällt en hink skit på mig och jag hade inget att värja mig med.
Jag har använt hela mitt försvar och nu orkar jag inte värja mig mer..
Jag fick precis ett hjärta som kommentar på fb och började gråta.
Jag pratar med mamma och jag gråter. Jag pratar med vårdcentralen och jag gråter.

Det är skönt att C är så underbar som han är för annars vet jag inte hur det hade gått.
Jag vill bara lägga ut en bild på honom så alla får se hur fin han är men jag vet att han skulle strypa mig då så jag hoppar det.
Igår på jobbet så hittade jag en låt som han nu har gjort till våran. Jag hittade den inte på youtube men den finns på Spotify, Shirley Clamp När jag når dig och texten kommer nu:

När jag når dig
i mina drömmar och ser dig
allt som jag nånsin vill ge dig
ger jag dig genom min dröm
Som en varm vind
så kommer din kärlek emot mig
även om jag inte är hos dig
värmer den mig genom allt

Mil på mil som skiljer oss från varandra
jag saknar den så stor när jag hör din röst
och jag vet, att jag vill komma hem till dig igen
jag lovar, så tro mig
och gör som jag gör
För jag når dig
i mina drömmar och ser dig
och allt som jag nånsin vill ge dig
ger jag dig genom min dröm

Vägarna som skiljer oss från varandra
dom lovar att jag återvänder till dig
och jag vet, att jag vill komma hem till dig igen
jag lovar, så tro mig
och gör som jag gör

När jag når dig
i mina drömmar och ser dig
och allt som jag nånsin vill ge dig
ger jag dig genom min dröm
Som en varm vind
så kommer din kärlek emot mig
även om jag inte är hos dig
värmer den mig genom allt

Jag kan nå dig
i mina drömmar och se dig
och allt som jag nånsin vill ge dig
ger jag dig genom min dröm

Jag lovar dig
så tro på mig

Den är såååå fin och hennes röst får hela kroppen att rysa.
Idag har jag avverkat 51 dagar av mina 100 och eftersom jag nu är sjukligt deppig så försökte jag få lite sympati av C och frågade om jag fick deppäta lite men icke! Haha!
Det visste jag ju egentligen men man måste ju försöka...
Det är tur att jag inte dricker nu för de panikångest attackerna jag hade fått nu hade inte varit av denna världen.

Dagens to do: Sova
Morgnens to do: Morgonlöp och ringa vårdcentralen
Alltid när jag är så här ledsen kommer denna låten tillbaka till mig..
De sista raderna är de som stämmer bäst in.

"När demoner rider mej, och förlamar mej
Jag kryper på golvet, jag försöker stå upp
Jag förstår inte varför
Det är som om jag vill gråta ut
Nåt måste ut, ut ur min kropp
Dom ljus som jag tände, dom har brunnit ner
Jag måste söka ett nytt ljus, så jag kan se

Men jag ska gå hel ur det här, jag ska gå hel ur det här
Till varje pris, jag ska gå hel ur det här"




Och det ska jag. Gå hel ur det här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar