Leta i den här bloggen

tisdag 26 februari 2013

Lyssna på kroppen..

Nu har jag lärt mig hur viktigt det är att lyssna på kroppen.
Mitt under ett träningspass kan energin bara gå ur mig och jag vill inte mer.
I vanliga falla så är det bara att ta fram hornen och kämpa men den glöden finns som inte. Jätte skum känsla.. Det är inte det att jag inte ger upp jag hittar bara inte nån anledning till att fortsätta.
Jag vet att jag älskar det och att kroppen mår bra av det men hjärnan bara sätter stopp.
Även på mina favvopass..

Igår var det måndag och i vanliga fall när jag är ledig är det yoga på morgonen, ABSolution och Vipr på lunchen och 2.5 timmar spinning på kvällen.
Igår körde jag morgon och lunchträning, kom hem och totaldeckade.
Sov på dagen. Vaknade och inget i mig ville åka och spinna så jag sov och sov och sov. Heeeeeelt sjukt!
Men som sagt. Jag har börjat lyssna på kroppen och den fick sova.

Maten då?
Jag försöker verkligen och bättrar mig. Det är svårt när jag inte ens har matlust men hoppas att den kommer när kroppen blir piggare av sömnen.
Jag är ju världens sämsta på detta med balans men det är ju det jag måste lära mig.
Det är ju då jag mår bra.

Jag längtar till våren då mitt sinne är lättare, det är skönt att ta sig ut och springa tidigt på morgonen och jag får hångla i solen med min man.
Det är svårt när jag nu har så mycket att ta hand om med kroppen.
Det är inte bara att jag vill bli smal och stark, jag ska bli glad och jag igen.
Jag får ju sätta JAGet först för om inte det finns där kommer inte resten och att vara nere är inte min melodi..
Nu ska jag kolla klart på Day's och åka och träna.
Jo efter idag har jag kört 59 dagar!!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar