Leta i den här bloggen

söndag 10 mars 2013

Längesen..

Nu är det ett tag sen jag skrev. Men det är bara för att jag inte känt att jag haft nåt att skriva om.
Jag tränar, har ångest och har svårt att äta. Så ser mina dagar ut.
Så sover jag mycket. Fattar inte hur man kan vara så trött hela tiden!

Men. Nästa vecka. Imorgon tar vi tillbaka kroppen och maten och energin.
Nu får jag fan inte fejla.
Jag ska räkna kcal. Både de som går in och de som går ut. Och finns det plats för godis eller ett glas vin eller en pizza då äter jag eller dricker det. Just nu är inte tiden för begränsningar utan nu måste jag lära mig att ta hand om mig och få balans. För jag mår ju dåligt pga obalans i kroppen.
Och ju mer press jag sätter på mig desto sämre mår jag.
Det viktigaste är att hålla koll på mina kcal och dricka vatten. För det har inte blivit mycket av den varan.
Visst, fanta zero och cola light och påskmust light men inte vatten. Om det inte är så att jag tränat.
I veckan fick jag cravings efter blåbärsoppa och cola. Då, när kroppen har ett sånt sug efter just blåbär som jag inte brukar äta då vet jag att det är saker som fattas.

Jag har varit duktig idag och gjort Isodietens Grekiska köttbullar och Allt-i-ett-kyckling i ugn. Sen ska det nog bli en chiligryta av resten av köttfärsen och så en kycklingsoppa av den stackars filéen som blev över.
Eller så hittade jag nåt spännande som hette Mangokyckling..
Morgondagen får bestämma vad det blir.

Kvällen spenderade jag men en fin vän och vi gick och kollade på Les Miserables.
Den är lång men musiken är sååååååå bra!
Klart sevärd.

Då var det dax.. Att stänga de bruna och sova lite..
Imorgon är det måndag och dagen då jag börjar äta. På riktigt.
Så Over And Out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar