Leta i den här bloggen

måndag 8 april 2013

Älskade löpning!

Det är alltid under löpningen som jag hittar lösningar på mina problem eller ser saker klarare och i ett annat ljus.
Och idag fick jag en sån blixt som slog ner i huvudet på mig när jag var ute..
Jag ska tillbaka. Jag ska ta tillbaka min glädje, min energi och viktigast av allt, min vilja att leva.
Jag älskar att springa. är ingen snabb löpare men det behöver man ju inte vara.
Och jag ska börja komma ut på morgonen så där göttigt som jag brukar.
Kroppen ska formateras eftersom den börjar få en michelinliknande form.
Tro inte att brist på aptit gör att man går ner när man äter antipiller. Två av biverkningarna är att man kan gå upp eller ner i vikt och ja med min tur så går ju jag självklart upp.

Mitt år har verkligen börjat bra. Utmattnings depression, blev kär i helt fel man, ingen aptit, ingen sömn och viktuppgång. Det är inte alltid så jävla latjo att heta Linnéa.
Men nu ska jag tillbaka. Jag ska ta kontroll över mitt liv och min kropp och visst, jag är fortfarande deppig så det kommer komma lite gnälliga inlägg lite då och då men jag ska jobba på att komma tillbaka.

Det känns så lätt nu men nu är jag oxå hög på endorfiner, men jag får ta tag i känslan när den är här. Och sen försöka ta fram den när jag känner mig nere..

Idag löptränade jag i 90 min sen spinning 55 min och shape 55 min. Kroppen är trött och har förbränt och gör ont och sömnen fram till 3 kommer vara djup och skön.
Maten har varit lite sämre... A-fil lätt med cornflakes och müsli till frulle. sen 1.5 påsar dragéegg, 1 protdrink, några vindruvor och så till dagens höjdpunkt, den goda middagen: keso med ägg och kaviar och potatis.

Enligt shapeup har jag1200 kcal kvar att äta idag och det kan nog bli en favorit i repris, fil och flingor. Mmmmm...
Kommer snart att bajsa fil haha!

Jag ska tillbaka. Och min kropp ska tillbaka. Jag är den som har framtiden i mina händer och med hjälp från mina underbara vänner kommer jag klara det.
Det största misstaget jag gör är att försöka klara mig själv, ingen klarar sig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar