Leta i den här bloggen

tisdag 2 april 2013

Det är vår...

Livet går framåt och jag börjar bli rastlös.
Eller ja när det kommer till träning och kroppen och så.
Jag gillar att ha mål och jag tycker det är kul med nya dieter och ny mat och utmaningar.
Men nu så kan jag inte. Jag orkar inte.
Jag köper hem mat och sallad för att vara duktig. Jag tom lagar maten och sen så äter jag den inte. Det blir fil och flingor ändå.
Och fruktsallad och keso.
Det spelar ingen roll hur jag försöker kämpa.
Jag slänger och slänger och saker blir dåliga.
Så nu tänker jag bara handla hem det jag tänker äta för dagen.
Jo och så äter jag godis. I mängder. Det är nog det som får mig att palla träningen.
Snabba kolisar och e-ämnen det är min melodi.
Jag längtar till mitt gamla jag. Till när jag kan hoppa ur sängen och ut och springa.
Jag tänkte tom skriva in mig på viktväktarna idag bara för att göra NÅT som har med min kropp och hälsa att göra.
Är man van vid att ha många järn i elden så är detta jättekonstigt.
Jag går ut och springer, inte för att förbränna eller ta tider på milen utan för att jag behöver solen.
För annars hade jag kunnat ligga hemma hela dagen.

Det är så mycket jag vet att jag BORDE göra men inte kan eller orkar. Jag tar mig inte för saker som jag brukar.
Så nu samlar jag ihop mig inför dagens löpning och på vägen köper jag med mig lunch som om det är gött i solen äts upp ute.
Och ikväll är det spinning och karra. Weeeeee!

Igår spinnade jag och Helena 120 min. Hennes första långspinn.
Sen fikade vi med Niclas och sen så åkte vi hem.
Jag tänkte jag skulle kollat med Emma om jag skulle komma över och skvallra lite men behövde sova lite först.
Efter två timmar vaknade jag och trodde det var idag.
Sen somnade jag om.
Fattar inte. Antingen så sover jag mycket eller så inget alls.
Nu ska jag tydligen sova mycket..
Snälla kroppen, bestäm dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar