Leta i den här bloggen

torsdag 11 april 2013

Saker som gör mig glad!

Jag har vissa saker som gör att jag när jag känner mig nere får iaf ett leende på läpparna.
Det är en liten burk med såpbubblor som vi fick när jag var på bröllop förra sommaren. Mina fina gifte sig och jag träffade sjukt underbara människor. Sen så har jag fått en rosa gris till min nyckelring av min syster som jag brukar hålla i när jag får håll när jag är ute och springer. Den gör mig sjukt glad. Så har jag min Emma som funnits vid min sida sen 1985. När vi var små hade vi inte så mycket pengar men Emma var aldrig den som inte delade med sig och kvar har jag fortfarande en liten glasburk som jag hade pennor i som betyder allt för mig.
Från Andréas har jag fått en sko, en rosa pump som ska sitta på en nyckelring men som har lossnat så den ligger i fickan och det räcker med att jag känner på den så gör den mig glad.
Eller när en speciell man ringer och pratar lite och skrattar. De ljudet är bland det vackraste som finns..


Jag har alla dessa medel för att klara mina jobbiga dagar. Och de är fler än jag vill just nu..
Men har jag kommit så här långt så kan jag, får jag inte ge upp.
Min skräck idag är lunchen. Eftersom jag mår illa av mat så kommer jag ju inte palla äta och kommer inte klara en utfrågning heller.. Men det är bara att stålsätta sig och ta tjuren i hornen. Hinder är till för att överkommas.
Nu ska jag ta och springa till jobbet. Kanske lite mer kaffe innan.
Snart ska detta bli en träningsblogg igen.
Iaf en gå- ner- i -vikt- blogg.
Så det så!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar