Leta i den här bloggen

onsdag 8 maj 2013

Hörde ni vågen som skrek igår?

Jag ligger i sängen efter ännu en ganska sömnlös natt.
Jag vaknar av depressionen och är det inte den så är det för att jag svettas som en gris och vaknar i en pööööl av svettt. Tom när jag bloggar måste jag ha papper under armarna för att svetten rinner. Såååååååååå äckligt!!
Mina anti piller gör så att jag svettas extra mycket och det är inget jag gillar..
Eller jo jag gillar ju att svettas men inte på detta okontrollerade sättet.
Det är som att kroppen gråter!

Igår sprack mina jeans.
Mina favoriter. Som tur är köpte jag dem på hm för inte allt så längesen så jag får ju köpa nya..
Men det är ändå surt..
Och jag vägde mig.
Japp. Depressionen och tabletterna har fått upp mig till stadiga. Håll i hatten.. Nu gör jag det. Nu kommer siffrorna jag bävat..





Jag väger idag 80 !!!!!!!!!!! jävla kilo!!
Det är helt sjukt. Galet.
Det var längesen jag var så tung. Så stor.
Men det ska vi ändra på. Nu. Ett steg i taget.
Och vi börjar med en löprunda.
Jag ska tillbaka. Min platta mage ska tillbaka. Och jag ska bli stolt över att vara jag igen..

Visst. Ångesten finns kvar. Ibland försvinner jag in i mig själv och fattar att jag är inte riktigt som jag ska. Men att bli tjock är inget jag planerar. Jag har jobbat alldeles för länge och för hårt för att låta mig besegras av några tabletter!
Så vi börjar med ett kg på en vecka. Kan Roosen så kan jag.
Och mjölksyran är min vän..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar