Leta i den här bloggen

tisdag 7 maj 2013

Jag ska vinna. Så är det bara!

Så.. Jag slöt ju fred med min kropp för ett tag sen. Det är ju lättare att jobba ihop än mot varandra..
Tyvärr så är det ju inte bara jag och den som jobbar utan nu ställer mina antidepp till det.
Det känns i låren när jag springer och magen guppar på ett sätt jag inte alls är van vid.
Men jag ska fan vinna denna fighten.
Igår åt jag godis och det är ju kanske inte så bra men så tränade jag bort över 2000 kcal och eftersom jag ska ligga på ca 1500 så om man slår ihop alla så kunde jag ju smaska på för 3500.
Visst jag vet att man ska äta bra och rent men jag har ju gått på Viktväktarna innan och då gick jag ner svin bra fastän jag åt godis.
Jag och Emma kunde göra klyftpotatis och dipp en fredag på den tiden då potatis var 2 points för hur mycket man kunde äta och jävlar vad vi tappade vikt.

Så jag räknar mina kcal och tränar som vanligt bara mer löpning nu när vädret är så skönt och mera styrka.
Hmmm det blir ju inte alls som vanligt men nästan..
När jag blir bättre ska jag försöka hålla mig på mina 1500 kanske gå upp till en 2000 kcal men med all min ångest (som inte blir bättre av att magen växer) så är det inte värt att stressa upp sig ännu mer och totalförbjuda vissa saker. Det jag däremot ska försöka göra är att tjäna in dem innan jag äter.
Vill jag ha en glass får jag jobba in den.

Det var ju iof så jag skulle göra när jag sprang vilse förra året och var helt lost i en skog i 3 timmar. Hahaha!
När jag väl kom ur den och in till stan hade alla goda godisbutiker stängt och jag fick nöja mig med några gamla brio..
Och ca 60 myggbett.

Jag ska vinna detta. Så enkelt är det. Jag ska klara att bli glad igen OCH ha en kropp jag kan visa upp utan att skämmas!

1 kommentar:

  1. Med tanke på hur mycket du tränar så låter 1500 sjukt lite.

    SvaraRadera