Leta i den här bloggen

onsdag 10 juli 2013

-2, vin och lite smått och gott!

Vissa dagar blir inte alltid som man tänkt sig och absolut inte denna dagen.
Skyndade mig hem till min skrutt efter träningen och eftersom jag inte vill stressa honom mer än nödvändigt så brukar jag leta reda på nycklarna utanför porten.
Så oxå idag. Jag letade. Och letade. Och letade. Jag hittade dem inte..
Paniken steg men jag lugnade mig och åkte till jobbet. Där har jag min extra nyckel och eftersom jag inte hade tid att åka runt hela stan och leta så var det det enda rätta.

Jag undrar vem som var gladast när jag kom in. Hahaa! Han låg ju och sov och hade ingen aning om dramatiken. Men eftersom jag inte hade nycklar hade jag ju inte heller fått äta. Så ut med lillprinsen så han fick göra det viktigaste och när jag kände att jag var nära att kräkas då var det bara att ta mig hem och äta.
Jag var stressad men hoppas inte att han tog skada av det.

Sen så har jag börjat fundera. Och det känns så dumt efter mitt tal om att inte kunna hålla sig ifrån alkohol..
Men vi är några som ska ses på lördag. Och det är ett gäng som aldrig ses annars och det kommer bli sååååå trevligt och jag ser fram emot det som fan. MEN nu har jag börjat fundera på att kanske bryta min alkoholfria trend. Jag kommer ju ha med mig Dobby så jag kan inte bli full men det hade varit så sjukt kul att gå ut och festa till det lite. Och jag brukar inte känna så här. Jag brukar vara den som håller stenhårt på mina nyktra principer och skanderar att kan man inte hålla sig ifrån vinet så tänk till! Men jag kan ju det. Jag har ju som inget att bevisa egentligen och det är nog det som drar.
Jag har klarat 100 dagar och innan C började jobba sig och balla ur så klarade jag 60 dagar. Och ja jag skyller på honom för att jag avbröt där. Det finns bara så mycket en människa kan ta och jag hade mer än jag klarade just då.

Nu, den här lördagen lockar mer än något har gjort någonsin. Jag ska tänka på saken och ta ett moget och klokt beslut. Det är nog så att jag mår bättre än på länge och vill känna mig fri..

Nu är det kväll och den ska spenderas med det finaste jag har. Han ligger och gnager på en tjurmuskel och det är ganska äckligt men fan vad fin han är!

Jo just ja. Jag vägde mig och har gått ner 2 kg på 10 dagar!! Woop Woop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar