Leta i den här bloggen

fredag 5 juli 2013

FitnessFighten dag 5!

Dagens första träning avklarad. Men jääävlar vad jobbigt det var!
Det kändes att jag hade nåt i kroppen som inte var helt ok..
Men jag klarade det och nu är det en promenad med vovven på G och sen spinning och FF träning.
Har ju tänkt ta igen det jag missade när jag låg livlös i sängen så det blir till att kämpa.
Jag har ju ett mål att nå och för att komma dit måste man ha karta och kompass och det är där min matplanering ligger och planeringen för träningen.
Jag klarar inte att se magen hänga när jag gör planka eller armhävningar och jag vill inte längre känna hur jobbigt det är att göra armhävningar på tå eller hur tunga burpeesarna är med all denna extra vikt.

På måndag börjar jag jobba. Och för att få in två träningspass om dagen gäller det att planera.
Om vi säger att jag börjar 9 en dag så får jag gå ut med Dobby kl 6-6.30 för att hinna springa 6.45 till gymmet och sen köra Ff träningen för att vara på jobbet kl 9.
Sen jobba till ca 12 och komma hem. Ta ut Dobby, vila och åka och träna pass nr två.
Börjar jag 12 blir det samma upplägg men man kan senarelägga allt.
Det bästa är att min hund är ingen morgonvovve så när jag kommer runt 12.30 kommer han vara pigg och glad och vilja gå ut och tex springa av sig lite.

Jag ska klara detta. Jag ska i mål och jag ska vinna. Jag ska få tillbaka både mig och min kropp.
Så är det bara.
Och jag vet att med världens finaste hund till hjälp kommer jag komma dit.
Ja och med din oxå såklart Emma!
Även fast du försöker lura i mig vitt gift!

Varför inte ta sig ut en sväng?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar