Leta i den här bloggen

lördag 17 augusti 2013

Känslosvammel på hög nivå..

Lördagen började med att jag och Dobbsy var ute och sprang. När vi kom hem så la sig Skrutten i soffan där han brukar lägga sig när jag åker och jobbar och såg så där sorgsen ut som han gör när han ska vara ensam.
Så idag valde jag att stanna och inte dra på en ggn och jag tror han gillade det för nu ligger han och snarkar bredvid mig i sängen.


Senare samma lördag..
Vi har varit i Kungsbacka idag och träffat hundar. Dobbsy fick en liten nosbränna och blödde lite men det var ingen fara.
Nu är klockan nio och vi ligger i sängen.
Ganska sorgligt att man är så ensam bara för att man väljer att inte dricka alkohol.
Alla mina vänner har antingen familj eller partners eller så jobbar de så jag har som ingen att umgås med. Och jag brukar inte ha så ont av att vara ensam men just idag så känns det.
Jag hade lika bra kunnat åka hem till mamma och hängt där.

Min syster säger att jag måste börja ta mig ut mer och träffa folk men om det inte finns några att träffa då? Vad gör man då? Jag hade kunnat gå på bio eller gått och lyssnat på Eva Dahlgren men ibland vill man inte se alla andra lyckliga när man själv inte är på topp.
Och ja jag är medveten om att mina känslor just nu beror lite på min nya diet men jag hade ju inte varit mindre ensam om jag inte hade gått på den. Bara mindre känslosam..

Eller ja jag har ju två dagar som jag inte gjort mycket på. Kommer bli en sån där som blir folkskygg och bara pratar med sina djur..
Eller så kommer jag dras till män jag inte ska träffa bara för att det blir någon slags bekräftelse.
Eller både och. Kan kanske skaffa ett hus, ett sånt som skrämmer barn där det kommer ut konstiga människor och en vaggande gungstol på verandan. Haha!

Jaja. Imorgon är en annan dag och det börjar med träning. Löpning med Skrutten och sen lite styrka och sen cross för att avsluta med mera styrka.
Min kropp ska skapas och då är det bara köra på.

Ska fundera lite på hur jag ska göra lite med mitt liv.. Först skapa kroppen och sen kanske en flytt skulle sitta bra. Har funderat på Norge innan. Kanske..
Det blir något att sova på.
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar