Leta i den här bloggen

tisdag 8 oktober 2013

Vågen går neråt..

Så. Dag två är avklarad. Men fan vad med mat jag måste äta. Ska jag trycka så här mycket får jag sluta träna som jag gör för detta är absurt..
Eller så är det bara så att jag inte är van vid att äta ordentligt alls just nu och då är allt bara mycket.
Något jag inte är så stolt över är att jag slarvar som faaan med mina piller. Det märks i humöret och jag glider ner i depressionen men jag glömmer dem! Jag är nog väldans omotiverad till det mesta nu ja förutom att gå ner men när jag inte mår bra brukar något på kroppen få uppmärksamhet. På ett eller annat sätt. Det kan vara håret som ryker eller blir färgat, kroppen som måste träna och sen spekas eller armar som får skärsår.
Jag har aldrig varit den som skär särskilt djupt men ibland känns kroppen som en tryckkokare och man måste släppa ut lite ångest. Speciellt när man inte får hjälp med den.
Jag har gått med min ångest sen i slutet eller ja säkert längre än det men jag har under hela min sjukdomstid inte fått något ångestdämpande.. Jag har jobbat själv med att klara av den. Att hantera den och det är fan inte lätt!

Något jag märker är att när jag dragit ner på pillrena så går jag ner. Vet inte om det beror på det eller vad men OM det är så kommer jag ju inte knapra just de tabletterna för att vara tjock gör mig oxå deppig.
Det viktiga är att vågen har hamnat under 80 strecket och weeeeee FAN VAD JAG HAR JOBBAT FÖR DET!!
Men nu är det sova. Vila är viktigt..
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar