Leta i den här bloggen

onsdag 25 december 2013

Viktväktarna och nystart..

Jag sitter hos mamma och kollar Sällskapsresan och surfar runt. Helt plötsligt hamnar jag på Viktväktarnas sida och vips så har jag skrivit in mig.
Så nu är jag viktväktare. Igen.
Ganska gött faktiskt.
Nu kommer det inte vara några förbud. Ingen svält. Jag kommer få äta allt men inte alltid. Jag kommer komma i balans i min kropp och få njuta av livet och maten jag äter.
Jag kommer få äta godis och kakor och bakad potatis och röror och ja allt. Jag kommer inte behöva kämpa med cravings och sug och sånt.
Förhoppningsvis kommer jag få ett bättre förhållande till min kropp och hur jag tänker ang mat och träning. Att träna som jag gör och sen leva på 1500 kcal är ju dömt att misslyckas. Bara jag som är så envis att jag vägrar inse detta.

Så från och med imorgon så köra jag. Varför vänta till det nya året när man kan köra på redan nu?
Det blir till att lära mig det nya systemet och räkna points och skriva upp vad jag äter.
Nu ska vi få igång den här kroppen. Just Do It!

1 kommentar:

  1. Åh, äntligen har du skrivit något här på bloggen. Som jag väntat.... Roligt! ;)
    Vad som är ännu roligare är att vi går i samma tankar. Du ligger dock några steg före mig.
    Det är dags att få ordning på kroppen!
    Jag velar mellan att räkna kcal och att köra vv.
    Behöver stödet och peppandet, men gillar inte konsulenten här i stan, så därför känns vv sådär.
    Kommer du gå på möten eller kör du "bara" online?
    Jag ska ta tag i bloggandet igen tänkte jag. Men jag är inte lika duktig som dig, startar EFTER nyår... :D
    2014 är vårt år! 0
    Kram Madde från E-tuna

    SvaraRadera