Leta i den här bloggen

söndag 19 januari 2014

Då svamlar vi bort en söndag oxå!

Gårdagens currysås blev aaaaasbra! Jag är så grym!
Jag gjorde en currysås från grunden som faktiskt egentligen inte tar nån tid alls, bara att jag använde mellanmjölk. Redde den med maizena och så smakade av. Mmmmm..
Det är svårt att vara ödmjuk när man är bäst. Haha!
Idag har jag och hundarna varit ute och sprungit i snön. Skönt men man blir så kall när man kommer in igen.
Så nu ligger jag i sängen med kläder och har ätit och druckit te men är kall som is  fortfarande. Funderar på om det ska bli lite spinning ikväll eller om jag ska vänta in mannen.

Idag tog jag ett sånt där kul beslut. När pengarna kommer ska jag köra varje recept i nya kokboken från vv. Jag köper ju en massa kokböcker och så använder jag dem aldrig men det ska jag ändra på.
Jag har ju en massa människor som älskar min mat så det blir ju inte svårt att hitta provsmakare.

Något jag letar efter är inspirerande bloggar. Där folk faktisk når sina mål och går ner i vikt, eftersom det är det jag vill läsa om nu.. Men jag hittar inga. Är det nån som läser detta som kan ge nån hint?
Just nu gärna en Viktväktarblogg. Men som inte ligger på deras sida.. Jag vill ha nån mer fristående.

Under löprundan idag så kom jag på hur jobbigt det är att springa i snö. Jääävlar var fötterna får jobba. Och benmusklerna. Är helt slut när jag kommer hem.

Denna veckan som kommer har M sina kids. Eller ja sin son det är ju han som är liten så nu blir det träning och mat och läkerol. Man kan ju inte trycka såna när man ska sova tillsammans. De "kan ju ha en laxerandeverkan" Hahahahaha! Kan ha! Japp det vet jag! Men de säljer dem för 10 kr/2 askar på coop på Gränby så jag ska dit och bunkra lite sen.

Annars så flyter allt på här som vanligt. Ganska gött. Jag håller på att bli mer och mer avslappnad men så kommer de där dagarna när jag får ångesten från helvetet och jag ifrågasätter mina känslor för M och om jag kommer klara gå ner i vikt och ja. Sånt där. Men han är underbar. Han är så snäll. Jag tror aldrig jag har träffat nån som är så snäll innan. Och han är det för att det är hans natur. Han är sån. Inga baktankar. Han bara är och jag älskar honom för det. Jag är så van vid att jag är den som ger och som är snäll och nu får jag.. Han är den snälla. Vad hände där?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar