Leta i den här bloggen

fredag 9 maj 2014

Detta jäävla socker!

God förmiddag!
Planen att ta ut pälsklingarna och springa har blivit skjuten på framtiden.. Det har hällregnat hela morgonen och fastän jag är en som tycker att det inte finns några dåliga väder så gör det de när man har hund. Och man är lite lat och bekväm. Hade det bara varit jag hade det inte varit några problem men Xandra HATAR regn så hon hade bara lidigt och skulle vi ta oss ut hade jag fått tillbringa lika mycket tid i duschen med änglarna som att springa.
Så jag väntar lite på att det ska lätta.
Sen ska vi ta oss en tripp till Uppsala och då kan det ju funka med en runda.


Jag vet inte vad det är med mig just nu men jag är sjukt trött. Nästan hela tiden. Och när jag blir trött skriiiiiker kroppen efter socker. Så nu tar jag en timme i taget. En dag i taget. Jag klarade mån och tis galant. Sen på onsdagen så ropade en av mina kollegor på mig. Han hade värmt pannkakor till oss i köket. Mmmmm pannkakor med grädde och sylt..
Det var gott. Jajemen!

Så jag tar den en dag i taget. Snart oxå ett kg i taget. Ska köra på med viktväktarna för jag vill inte förbjuda mig något. Och jag vill komma igång med något som jag känner att jag kan hålla. MEN  jag måste få sockersuget i schack. Och för att få det under kontroll måste jag få min trötthet under kontroll. För där är boven. Jag känner det ju. Speciellt när jag äter något gött. Hur pigg och glad kroppen blir. Det värsta är när jag ska köra bil och blir så trött att jag känner att jag skulle somna bara jag slöt ögonen.. Att ha något i bilen då är förödande. För vem kan käfta emot kroppen när den säger  krocka eller ät socker?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar