Leta i den här bloggen

onsdag 11 juni 2014

Paleo. Helt enkelt.

God morgon!
Nu har jag spretat och inte vetet åt vilket håll jag ska gå.
Jag gillade ju min Detox som fan och kände att kroppen mådde svinbra av den så jag ville som fortsätta men inte lika extremt..
Nu har jag nog hittat min väg. Paleo.
Jag har sett det och sprungit på det några ggr men aldrig läst eller brytt mig om att kolla upp det.
Men nu så har Annika Sjöö en 21 dagars challange som jag hakade på.
Den är striktare än "vanlig" Paelo men det är gött att starta hårt så känns det lättare sen.

Något som jag gillar med hennes challange är att man bara behöver köpa hennes bok. Och det är där hon tjänar pengar på det. Men jag har inte betalat utöver det. Och då finns hon och svarar på frågor och peppar på blogg och i ett forum.
När jag hade pt-online så tog han 1500 och hade ingen aning om mig fast jag berättat om mina problem. Och jag tror det var efter det jag tappade sugen på att verkligen kämpa.
Nu när hon gör det för att hon brinner för det och verkar tycka det är kul så känns det som roligt. Visst, vi som kör tävlar inte så det är inget sånt men vi är i samma sits och gör samma saker och lagar i princip samma mat.

Jag älskar ju Viktväktarna och vill gärna köra det oxå men jag kan det och det är ingen utmaning just nu. Men jag kommer komma tillbaka dit oxå. Det gör jag alltid.
Men nu så köra jag Paleo.

Vad är det då?
Jo man äter som vi gjorde innan. Innan allt socker och konstgjorda ämnen.
Inga mejeriprodukter. Ingen gluten. Inga lightprodukter. Bara ren mat.
Kolhydraterna kommer inte från ris, pasta, potatis mm utan från frukt och grönsaker.
Nu är jag ju inte så pass bra på detta att jag kan skriva en lång och fin utläggning men om man kortar ner det så är det så.
Allt gjort från grunden. Med rena råvaror.

Så nu får vi se hur kroppen reagerar på detta. Jag har ju två bröllop att gå på och vill se så bra ut som möjligt.
Så nu håller vi detta i iaf 21 dagar och så hoppas vi på att jag fortsätter på den vägen. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar