Leta i den här bloggen

onsdag 3 september 2014

Viktväktarna och invägning!

Nu är det dax. Nu måste jag hitta tillbaka till mig. Med träning, löpning, glädje,jag, ett liv ja allt.
Efter flytt från Götet till Uppsala och från Uppsala till Månkarbo och från Månkarbo till Katrineholm så är hela jag ur träningsbalans och jag har blivit tjock som en gris.
Jag känner inte igen mig. Jag vågar inte sätta på mig mina gamla kläder. De gamla jeansen ryggar bara jag tittar på dem.

Så igår skrev jag in min på Viktväktarna. Igen. För vilken gång i ordningen vet jag inte men nu är det så illa att jag inte har något annat val än att bara göra det.
Magen är så stor. Låren är så feta. Fan. Vad hände? Vart tog jag vägen?

Igår hade jag ett möte efter jobbet men hade 90 min att döda innan så jag gick ut och sprang i en timme. Sen vägde jag in mig och sen kom jag hem till vovvarna och så var vi ute och sprang i en timme. Asgött! Men är stel som attans idag. Men det hindrade inte att jag var ute och sprang på rasten. Vi har sammanlagt en timme rast så jag slog ihop mina 30 minutare och sprang. Nu blev ju rundan lite längre i tid än jag hade tänkt mig eftersom jag inte riktigt hittar men men.. Sen kom jag hem och har man 4 högenergi hundar är det bara att gå ut så vi var ute och gick i 90 min.

Nu ligger de utslagna i sängen bredvid mig och sover. Mina fina grisar..
Jag hade oxå kunnat knoppa redan nu men vet ju att jag bara vaknar runt 2 och kan inte somna om.

Så vikten igår hamnade på 82.3.
Hemskt men nu fan ska jag ner 10 kg till min födelsedag.
Så tar jag ca 8 kg till till sommaren. Men först så ställer jag in siktet på att komma under 80.
Here we goooooo!

Jag kör efter mättande dag och räknar inte just nu. Första veckan ska man inte göra det och visst att jag kan räkna och jag har gjort det innan men nu kör jag som att det är första ggn.
Jag vill inte se ut som en strandad val längre.

Förhoppningsvis så pallar jag springa på rasten imorgon igen men är kroppen mör så får en promenad med pälsklingarna räcka. Nu ska jag lyssna å kroppen och göra som den säger.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar