Leta i den här bloggen

onsdag 7 december 2016

I-lansdproblem och gamla telefoner

Gårdagen...
Jag tog mig faktiskt iväg på ett gruppträningspass som jag velat gå på men känt att jag varit för tung för. Det gick bra men fan vad jobbigt det är med så många extra kg´n.
Jag har ju gått upp ca 15 kg sen jag blev sjukskriven och det både känns och syns.
Efter träningen så ville jag som vanligt inte ha nån mat så jag frossade i vattenmelon och sen så hade jag köpt lite götta. Somnade vid 22 och vaknade 00.30 och hade då varken duschat, ätit eller kvällskissat hundar.
Inte alls bra. Men allt utom middagen blev gjort och det var mest för att jag inte pallade borsta tänderna igen.
Jag lyssnade på Half size me och hon intervjuade en kvinna som hade gått ner ungefär lika mycket som jag vill gå ner. Hon förebyggde hetsätning genom att äta mer riktig mat. Dvs ökade på kcal/ pointsen. Hon menade på att är man mätt och nöjd så är chansen mindre att man faller och trycker i sig en massa mat.
Det tåls fan att tänka på..

Sen så har min älskade Iphone gott ur tiden. Så nu har jag min gamla fyra som har ett simkort som inte fungerar vilket gör att jag just nu inte har nån telefon.
Och den jag har vill inte leka med alla appar som jag vill leka med. En av apparna är vv appen.. Jag känner mig nästan som att jag saknar en kroppsdel. Visst är det skönt att vara lite frånkopplad från världen men jag vill ändå ha en telefon.
Jag fyller år på tis och då hoppas jag att jag får lite pengar så att jag kan köpa mig en ny, begagnad sexa.
När man lever på sjukpenning är man inte så där väldans rik och nu är det snart jul så att den skulle dö nu är väldans obekvämt.
Men men den har varit en trogen tjänare i över två år och är välanvänd och jag har ju faktiskt tak över huvudet.
Men alltså mina appar... Jo! Den vill inte synka fitbiten heller! Så jag kan inte regga mat och inte mina steg.

Det jobbiga med att inte kunna regga maten på en ggn är att mycket blir som osynliga kcal. Min hjärna ställer in sig på att jag kan äta vad jag vill utan att det fastnar eftersom det inte blir uppskrivet. Och visst kan jag registrera på datorn men det är inte samma sak. När appen har krånglat har jag gått in på nätet och in på hemsidan men nu har jag inget val, nu måste jag gå in där hela tiden..

Maten igår:
Frulle: jordgubbar, blåbär och proteinpulver som mixats till ett fluff, 2 vetekaka, smör och 10% ost
Lunch! lättyogurt med 0.5 dl havregryn
Middag: vattenmelon och godis

Träning igår: 2.10 h promenad
                     55 min bodystep


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar