Leta i den här bloggen

fredag 30 december 2016

Nystarten som gick åt helvete!

Jag ville ju börja om. Göra rätt från och med i måndags. Vad händer? 
Jo en fruktansvärd förkylning!! 
Med feber, ont i halsen, jag har sovit hur mycket som helst. En kort promenad med hundarna har varit som att springa ett marathon. 
Men nu tycker jag att det räcker. Ska försöka ta mig ut och springa imorgon. Och det är bara för att jag är med i en sån grupp på fb. "Vi som springer på Nyårsafton. 
Men vi får se vad kroppen säger imorgon.. 
Och med det sagt så har jag inte orkat göra några som helst planer med varken kosten eller träningen. 
Men jag vet att denna månaden kommer bli fattig. Det har ju varit jul och allt sånt. Sen så fick jag en bil som jag fick köpa ett nytt batteri till och som jag måste betala nästan 800 för att ställa på. 
Jag har ganska bra med mat i frysen så jag kommer köra på det jag har. Så linser, sojafärs, ratatouille och vitkålsgratäng kommer nog att återkomma. 
Imorgon är det nyår. Och eftersom jag glömde äta idag plus att det är en speciell dag så vet jag att den kommer balla ur. Lite därför jag ville komma igång med träningen i veckan för att kunna äta med bättre samvete. 
Så nu sova och så håll tummarna för att jag pallar löpningen imorgon.  
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar