Leta i den här bloggen

måndag 9 januari 2017

En hetsätares helvetes spiral

Jag har hamnat i en jävligt jobbig spiral. 
Äter skit, hoppar över måltider för att kompensera för skiten jag äter vilket gör att blodsockret åker bergochdalbana så jag äter mer skit och måste kompensera ännu mer och så glömmer jag att äta middag så jag är avgrundshungrig när jag vaknar och gör dåliga val på morgonen som jag måste fixa genom att hoppa över måltider och så är karusellen igång. 
Jag försöker bryta mönstret och ska äta middag. Fastän jag ätit en massa onödigheter och egentligen bara vill strunta i att äta. 
De som tror att ätstörningar är enkla eller hittepå saker de vet inte vad de pratar om. 
Jag är jävligt trött idag vilket säkert är en bidragande orsak till att jag vill äta en massa skit. 

Det blir inte bättre av att jag ser mig i spegeln och ser ett stort, överviktigt monster. Min mage är GIGANTISK och fettet på ryggen gör mig illamående. Mina bröst är så stora att alla mina bh's är för små. 
Jag avskyr att vara jag just nu. Men. 
Jag måste acceptera att jag är så här nu. Jag lyssnar på en podd och där pratar de om att man måste gilla sig även när man går ner för att man gör inte ett bra jobb åt en chef man inte gillar. 
Så jag måste gilla mig. Även om det är svårt. För annars kanske jag inte går ner. 

Dagens fruktansvärda matlista:

Frulle: godis, nutella
Lunch: ris, vegefärsås, ärtor och morötter. 
Mellis: drömmar, kolakakor, 2 chokladmuffins, choklad, 1 apelsin

Där är jag. Och när jag skriver ner det så är det inte lika fruktansvärt som jag tror. Jag bygger nog upp värre senarion i huvudet än vad det är. För att jag slår på mig första, bästa chans jag får. Och jag gör det hårt och länge. Hade nån sagt det jag säger till mig själv hade den personen fått så jävla mycket stryk att den inte hade kunnat gå. Eller andas. Eller se. 
Som sagt. Jag måste börja gilla mig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar